AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #41 Del Skrevet 30. april 2021 Hva om du kjøper tre av disse https://www.rusta.com/no/no/innsynsskjerming-p625901090101.aspx, og så fester et solseil på toppen? Da kan du flytte leveggen ettersom hvor solen er og hvor du vil sitte og sole deg. Vet ikke hvordan jeg får laget sånne fine tegninger som dere lager, så jeg får prøve å forklare det istedet: hvis du setter opp tre av de leveggen ganske tett og litt i vinkel (omtrent som en halv sekskant), og så har solseil spent over, tror jeg du sitter ganske skjermet, da får du liksom en egen krok. Men da er nok bare plass til én person inni den kroken, og så må du nok flytte litt på den når solen flytter seg. Fordelen med denne løsningen er at du ikke lager permanente endringer, pluss at du kan ta med deg leveggene og solseilet når du en gang flytter. Samt enkelt å ta ned til vinteren og kan lagres under taket. Anonymkode: 26e87...3f0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #42 Del Skrevet 30. april 2021 Blondie65 skrev (34 minutter siden): Prøver meg på nytt: Det røde er en levegg. Her setter du opp noen planter i potter. Det blå er soleområdet. Du må på en måte ligge inn mot leveggen og så vil jo da ingen turgåere se deg. Smart tenkt! Men jeg er fortsatt usikker på om hvordan jeg evt skulle plassert en le vegg i forhold til bakken er skrå 🙈 legger ut et til bilde fra stien Anonymkode: 3a5a1...39b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #43 Del Skrevet 30. april 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor vil de ikke ha tujahekk? Eller annen hekk? Der jeg bodde før hadde vi en hekk med bladverk, aner ikke hva de het, men ble veldig tette og fine. Anonymkode: 89cb2...b57 Kan hende jeg kan få de med på en annen type hekk, men tuja hekk er visst uaktuelt 😅 ts Anonymkode: 3a5a1...39b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #44 Del Skrevet 30. april 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva om du kjøper tre av disse https://www.rusta.com/no/no/innsynsskjerming-p625901090101.aspx, og så fester et solseil på toppen? Da kan du flytte leveggen ettersom hvor solen er og hvor du vil sitte og sole deg. Vet ikke hvordan jeg får laget sånne fine tegninger som dere lager, så jeg får prøve å forklare det istedet: hvis du setter opp tre av de leveggen ganske tett og litt i vinkel (omtrent som en halv sekskant), og så har solseil spent over, tror jeg du sitter ganske skjermet, da får du liksom en egen krok. Men da er nok bare plass til én person inni den kroken, og så må du nok flytte litt på den når solen flytter seg. Fordelen med denne løsningen er at du ikke lager permanente endringer, pluss at du kan ta med deg leveggene og solseilet når du en gang flytter. Samt enkelt å ta ned til vinteren og kan lagres under taket. Anonymkode: 26e87...3f0 Veldig kreativt og smart tenkt 😄 men uteplassen men er ikke så veldig stor 😅 (Jeg lager de flotte bildene på snapchat😂) Dette er uteplassen min fra stien Anonymkode: 3a5a1...39b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #45 Del Skrevet 30. april 2021 Tror det eneste som kan hjelpe deg er høy hekk. Anonymkode: 2e659...586 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #46 Del Skrevet 30. april 2021 Har nå klart å overtalt pappa til å bygge denne gigantiske veggen for meg 😎 Men tusen takk for tips alle sammen! Tror jeg uansett skal plante de store og høye gule plantene 😄 ts Anonymkode: 3a5a1...39b 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #47 Del Skrevet 30. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Smart tenkt! Men jeg er fortsatt usikker på om hvordan jeg evt skulle plassert en le vegg i forhold til bakken er skrå 🙈 legger ut et til bilde fra stien Anonymkode: 3a5a1...39b Jeg liker det lille pinnsvinet med trillebår 😊 Anonymkode: 9ba52...653 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #48 Del Skrevet 30. april 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har nå klart å overtalt pappa til å bygge denne gigantiske veggen for meg 😎 Men tusen takk for tips alle sammen! Tror jeg uansett skal plante de store og høye gule plantene 😄 ts Anonymkode: 3a5a1...39b Hvis papsen går med på permanente endringer kan dere kanskje fjerne den nederste delen av bakken, hvis dere spar opp noe av jorden sånn at det blir en bratt skrent heller enn en slak bakke ned fra stien. Og så planter dere de syrinbuskene i skrenten. Da får du bittelitt større brukbar uteplass, og det blir antagelig enklere å sette opp leveggen sånn som du vil ha den. Pluss at med større område med flat plen får du kanskje brukt hagen din mer, da kan du ha litt møbler der, eller man kan kanskje spille kubb o.l. Anonymkode: 26e87...3f0 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #49 Del Skrevet 30. april 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg liker det lille pinnsvinet med trillebår 😊 Anonymkode: 9ba52...653 Hahah takk, pappa som kjøpte den for 25 år siden 😂 ts Anonymkode: 3a5a1...39b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #50 Del Skrevet 30. april 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Hvis papsen går med på permanente endringer kan dere kanskje fjerne den nederste delen av bakken, hvis dere spar opp noe av jorden sånn at det blir en bratt skrent heller enn en slak bakke ned fra stien. Og så planter dere de syrinbuskene i skrenten. Da får du bittelitt større brukbar uteplass, og det blir antagelig enklere å sette opp leveggen sånn som du vil ha den. Pluss at med større område med flat plen får du kanskje brukt hagen din mer, da kan du ha litt møbler der, eller man kan kanskje spille kubb o.l. Anonymkode: 26e87...3f0 Ja vi har også litt planer ang plenen 😊 Vi skal grave den rett og legge helle steiner. Men vi tenker ikke gjøre for mye med skråningen, for innen 10 år skal faren min bygge om hele muren 😜 da skal den hvite muren gå helt bort til pinnsvinet/ kummen. For mange år siden var skråningen mye brattere, men den har siget ut med årene 🤷🏼♀️ å rette opp skråningen nå vil koste en del, så vi venter med det 🙈 men vil hjelpe å grave vekk litt jord og få alt i samme level på nederste parti 😊 ts Anonymkode: 3a5a1...39b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #51 Del Skrevet 30. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja vi har også litt planer ang plenen 😊 Vi skal grave den rett og legge helle steiner. Men vi tenker ikke gjøre for mye med skråningen, for innen 10 år skal faren min bygge om hele muren 😜 da skal den hvite muren gå helt bort til pinnsvinet/ kummen. For mange år siden var skråningen mye brattere, men den har siget ut med årene 🤷🏼♀️ å rette opp skråningen nå vil koste en del, så vi venter med det 🙈 men vil hjelpe å grave vekk litt jord og få alt i samme level på nederste parti 😊 ts Anonymkode: 3a5a1...39b Å plante trær øverst i skråningen og et stykke nedover skråningen, hadde vært smart. Fordi trærnes røtter vil da holde mye av jordmassene på plass og hjelpe til slik at ikke jordmasser siger så mye. AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Hvis papsen går med på permanente endringer kan dere kanskje fjerne den nederste delen av bakken, hvis dere spar opp noe av jorden sånn at det blir en bratt skrent heller enn en slak bakke ned fra stien. Og så planter dere de syrinbuskene i skrenten. Da får du bittelitt større brukbar uteplass, og det blir antagelig enklere å sette opp leveggen sånn som du vil ha den. Pluss at med større område med flat plen får du kanskje brukt hagen din mer, da kan du ha litt møbler der, eller man kan kanskje spille kubb o.l. Anonymkode: 26e87...3f0 Dette kan kanskje være risikabelt, hvis man ikke sikrer jordmassene fra å kunne rase ut? Plutselig kan jord- og stein-masser som er ovenfor skrenten rase ut og mot huset. Anonymkode: 81de0...1d2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 30. april 2021 #52 Del Skrevet 30. april 2021 Synes den løsningen du nå har fått papsen med på er den beste. Du kan jo plante noe for å skjerme mot veggen sånn at det blir en mykere overgang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #53 Del Skrevet 30. april 2021 En bratt skrent ned ved stien, der barn går, vil vel utgjøre fare for at noen kan falle ned eller at jordmasser raser ned? Da bør det kanskje også settes opp et gjerde, i tillegg til å sikre jordmassene? Anonymkode: 81de0...1d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #54 Del Skrevet 30. april 2021 Det enkleste er å skjerme kun en del av plassen hvor du vil sole deg og ikke hele området. Altså at du soler deg tett ved ''skjermet''. Da er 150 høyde ganske OK. Anonymkode: 439a2...332 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #55 Del Skrevet 30. april 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Dette kan kanskje være risikabelt, hvis man ikke sikrer jordmassene fra å kunne rase ut? Plutselig kan jord- og stein-masser som er ovenfor skrenten rase ut og mot huset. Anonymkode: 81de0...1d2 Ja, det var derfor jeg skrev det om syrinbuskene, og de kan jo også plante trær eller andre busker. Er kanskje lurt å plante noe der uansett ettersom jorden allerede har seget utover. Men skrent ble kanskje feil ord, på bildene ser det ikke særlig bratt ut, det jeg mente var egentlig bare å flate ut plenen helt nederst. Men det høres jo ut som at TS og papsen har gode planer for hagen. Tror det kan bli skikkelig fint om dere forlenger den hvite muren sånn som de planlegger.😊 Anonymkode: 26e87...3f0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alleah Skrevet 30. april 2021 #56 Del Skrevet 30. april 2021 (endret) . Endret 30. april 2021 av Alleah Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #57 Del Skrevet 30. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): En bratt skrent ned ved stien, der barn går, vil vel utgjøre fare for at noen kan falle ned eller at jordmasser raser ned? Da bør det kanskje også settes opp et gjerde, i tillegg til å sikre jordmassene? Anonymkode: 81de0...1d2 Den er ikke så bratt! 😅 og for å klare falle ned skrenten, så må de bryte seg igjennom en syrin busk først 😅 og den har seget såpass ned nå at det ikke er noe rasfare... alt står trygt slik det står nå 😜 så vi tenker å ikke gjøre noe med skrenten, fordi om ikke mange år så skal alt bygges om på skrenten med ny mur. Og da orker jeg heller ikke bruke penger nå på å sikre skrenten ts Anonymkode: 3a5a1...39b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Saph Skrevet 30. april 2021 #58 Del Skrevet 30. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har nå klart å overtalt pappa til å bygge denne gigantiske veggen for meg 😎 Men tusen takk for tips alle sammen! Tror jeg uansett skal plante de store og høye gule plantene 😄 ts Anonymkode: 3a5a1...39b Pappaer 💖 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ryzorwarlock Skrevet 30. april 2021 #59 Del Skrevet 30. april 2021 har dere evt snakket med kommunen om dere har lov til dette? Siden dere bygger rett med stien. har ikke lest alle innleggene så går blindt her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NenehGoji Skrevet 30. april 2021 #60 Del Skrevet 30. april 2021 http://www.glassrekkverk.no/glassrekkverk.no/Levegg_files/shapeimage_25.jpg http://www.glassrekkverk.no/glassrekkverk.no/Levegg_files/shapeimage_21.png Jeg tenkte på sånne når jeg ser hagen din, da kommer sola igjennom men svært få vil "hoppe opp" for å se igjennom det som evt er glass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå