NorthernLight Skrevet 30. april 2021 #1 Skrevet 30. april 2021 (endret) Regjeringen har valgt å forlenge perioden mellom første og andre vaksinedose. Sitat Intervallet mellom første og andre dose av mRNA-vaksiner (Pfizer-Biontech og Moderna) økes til inntil 12 uker (har vært 6 uker) for alle aldersgrupper under 65 år. Dette gjelder kun personer uten underliggende sykdommer. https://www.nrk.no/norge/unge-far-forste-dose-fem-uker-tidligere-1.15477767 Det er bra nyheter. Endret 30. april 2021 av NorthernLight 2
brainstorm Skrevet 30. april 2021 #2 Skrevet 30. april 2021 Sannsynligvis en klok avgjørelse, gitt at vaksinen visstnok er rundt 80% effektiv selv etter en dose. Det høres jo plausibelt ut at vi kommer raskere tilbake til normalen hvis mange er 80% beskyttet, enn om få er 90%. Men en forutsetning må være at det nå gis lettelser fra vaksinerte fra første dose, og det ser også ut til å være på vei. Det vil også gi mindre murring blant folk og større oppslutning rundt vaksinen, om de fleste får en dose relativt raskt og man får like rettigheter. Jeg håper dette er et gjennombrudd. Og så var det fint å se setningen "Det er bra nyheter" fra deg, NorthernLight 🙂 3
Sportydame Skrevet 30. april 2021 #3 Skrevet 30. april 2021 Igrunn bra, regner med jeg får tilbud om første stikk i løpet av en måneds tid, så da rekker jeg det før jeg setter meg på flyet i slutten av Juni, og slipper sannsynligvis karantene når jeg kommer hjem 😉
Silva Pluvialis Skrevet 30. april 2021 #5 Skrevet 30. april 2021 (endret) . Endret 7. oktober 2022 av Tvillingsjel
NorthernLight Skrevet 30. april 2021 Forfatter #6 Skrevet 30. april 2021 Gjenferdet skrev (1 time siden): Merkelig. Jeg fikk første vaksinedose i dag, og har fått time til neste vaksine om 6 uker. Endringen trer i kraft fra 3 mai, så du får timen din om 6 uker. 2
Anbefalte innlegg