AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #1 Skrevet 30. april 2021 Sier du hei og navnet eller hei sjef? Vi har en vikar. En utenlandsk. Han sier: hei sjef, ja sjef, ok sjef hver gang sjefen snakker til han. Det høres veldig dumt ut Anonymkode: cd4e1...37e 2
SPOCA Skrevet 30. april 2021 #3 Skrevet 30. april 2021 (endret) Sier "hei" og navnet til sjefen. Sier ikke "hei sjef". Men, det skal jo sies at de er litt mer opptatt av titler og slike ting i enkelte andre land, så det er ikke nødvendigvis så overraskende at utenlandske sier "hei sjef" om det er det de har lært er normalt og kutyme. Endret 30. april 2021 av SPOCA 2
Cuntzilla Skrevet 30. april 2021 #4 Skrevet 30. april 2021 (endret) Bruker sjef nærmest litt på tull iblant, samme som jeg bruker etternavn nærmest litt som kjælenavn iblant, men går jo stort sett i fornavn. Jeg kaller også flere enn sjefen min for sjef, sånn venner og sånt, det er jo litt slang også. Nå skjærer jeg hele "utlandet" over samme kam her, men på min lokale takeaway i et nabolag i Oslo så kalte han bak disken meg alltid sjef. Hei sjef, hva skal du ha i dag sjef, vær så god sjef. Samme gjorde en pakistansk fyr som jobbet på nærbutikken jeg sognet til før, når vi ble litt kjent så kalte han meg sjef. Det var vel faktisk også en kebab/pizzasjappe i mitt gamle nabolag som het "Hei sjef pizza" eller noe i den duren. Sikkert fordi de også sa hei sjef hele tiden. Ikke sikkert det er relevant for denne situasjonen, men det er nå iallfall en erfaring med bruk av ordet sjef da Endret 30. april 2021 av Cuntzilla 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #5 Skrevet 30. april 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Sier du hei og navnet eller hei sjef? Vi har en vikar. En utenlandsk. Han sier: hei sjef, ja sjef, ok sjef hver gang sjefen snakker til han. Det høres veldig dumt ut Anonymkode: cd4e1...37e Jeg sier "heil sjef" Anonymkode: f8b8a...87b 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #6 Skrevet 30. april 2021 "Min kjære", "elskling" eller for andre: "kona" Anonymkode: 2f8a1...908 4
Blomsterpotta Skrevet 30. april 2021 #8 Skrevet 30. april 2021 Hei når vi treffes og Morten hvis jeg må ha kontakt med han 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #9 Skrevet 30. april 2021 Bruker fornavnet, selv om min sjef også er min pappa. 🙈 Anonymkode: b403e...000
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #10 Skrevet 30. april 2021 Hei du allmektige, du som har kontroll på absolutt alt i hele verden. Anonymkode: 099ef...a61 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #11 Skrevet 30. april 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg sier "heil sjef" Anonymkode: f8b8a...87b Ahaha, All Heil For Thaaa BozzZ 😆 Bak ryggen, kaller vi vår "sjef" for "Norman". Vanskelig å forstå den "insider joke", men det er altså han her vi tenker på 🤣 https://en.wikipedia.org/wiki/Norman_Bates Anonymkode: 0918f...569 3
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #12 Skrevet 30. april 2021 Sier bare hei, evt med fornavn. Når noen sier "ja, sjef" synes jeg det høres sarkastisk ut 😄 Anonymkode: 224d0...c5b
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #13 Skrevet 30. april 2021 Big Boss sier jeg også av og til. - Laila, har du husker det superviktige jeg snakket om for nøyaktig 7 minutter og 34 sekunder siden? - ja, Big Boss Anonymkode: 099ef...a61
CorvusCorax Skrevet 30. april 2021 #14 Skrevet 30. april 2021 (endret) Svar i feil tråd. Endret 30. april 2021 av CorvusCorax
sicario Skrevet 30. april 2021 #17 Skrevet 30. april 2021 «Disse høyere opp» kaller vi alle på de ulike nivåene. Ved tiltale bruker vi fornavn.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #18 Skrevet 30. april 2021 Sier ofte Sjef på tull spesielt skriftlig, og av og til etternavn også på gøy. Men vi bruker fornavn både om og til sjefen til vanlig. Anonymkode: 711eb...12b
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #19 Skrevet 30. april 2021 Cuntzilla skrev (3 timer siden): Bruker sjef nærmest litt på tull iblant, samme som jeg bruker etternavn nærmest litt som kjælenavn iblant, men går jo stort sett i fornavn. Jeg kaller også flere enn sjefen min for sjef, sånn venner og sånt, det er jo litt slang også. Nå skjærer jeg hele "utlandet" over samme kam her, men på min lokale takeaway i et nabolag i Oslo så kalte han bak disken meg alltid sjef. Hei sjef, hva skal du ha i dag sjef, vær så god sjef. Samme gjorde en pakistansk fyr som jobbet på nærbutikken jeg sognet til før, når vi ble litt kjent så kalte han meg sjef. Det var vel faktisk også en kebab/pizzasjappe i mitt gamle nabolag som het "Hei sjef pizza" eller noe i den duren. Sikkert fordi de også sa hei sjef hele tiden. Ikke sikkert det er relevant for denne situasjonen, men det er nå iallfall en erfaring med bruk av ordet sjef da Leste at "Hei sjef" er lagt ned nå 😔 det var min favorittplass for å kjøpe junk på søndager da jeg bodde i Oslo. Tiltaler lin sjef ved fornavn. Kan tulle og kalle han sjef innimellom. Jeg er selv mellomleder og blir kalt alt fra fornavn til sjef, bosslady, frk.etternavn. Er heldigvis ikke så formelt hos oss 🙈 Anonymkode: 1eddc...f10
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #20 Skrevet 30. april 2021 Med fornavnet hennes, enkelt og greit. Anonymkode: 22116...f16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå