Gå til innhold

REFERAT FRA DAGEN VÅRES - veldig langt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja hvor skal jeg begynne????

Jo vi begynner fredagskvelden, mange familiemedlemmer og venner av oss hjalp oss og gjøre istand grendehuset til bryllupsfesten vår. Og det gikk kjempe fint.

Da vi ikke fikk gjort noen mer, kjørte jeg og mannen min opp en bil til hotellet vi skulle tilbringe bryllupsnatten, slik at vi ikke var avhengig av og bli hentet på søndagen. Da bilen var levert reiste vi for og spise, så 23.30 satt vi på peppes og spiste pizza - kjempe koselig og deilig og få litt tid for seg selv.

Lørdag 27. våknet jeg kl 0600 og var lys våken og det kriblet litt i magen. Jeg dusjet og gjorde meg istand for og reise, men jeg skulle ikke bli hentet før kl 0800 av forloveren min, så jeg satte meg ned og kikket på kvinneguiden og annet på internett. Søstern og jeg skrev med hverandre på msn, og det var faktisk jeg som måtte roe henne ned og ikke omvendt - hehe

Så reiste vi ned til hun som skulle sminke meg, og jeg ble så fornøyd. Deretter reiste vi til frisøren, og ennå var jeg veldig rolig - jeg må jo si jeg var kjempe nervøs for den dagen, og jeg var redd jeg kom til og gråte hele dagen - er veldig følelsesmenneske. -

Hos frisøren fikk jeg champagne - som skulle roe de nervene jeg ikke hadde.

Kl 1315 kom pappa for og hente meg, stakkars mann, han stod der og skulle ta bilder men jeg så han hadde litt problemer.

Var veldig spesielt og komme ut fra frisøren, for der stod det to veteranbiler, den ene er pappa sin også en til som forloverene skulle bruke.

Så kjørte vi oppover til kirken, sommerfuglene i magen kjente jeg, men det gikk kjempe fint

Da jeg kom utenfor kirken, kom mine to sønner og møtte meg i hver sin dress, en på 2,5 år og en på 4,5 år, og de var jo så fine. Tantungen min som skulle være brudepike kom også i sin fine kjole.

Og så begynte kirkeklokkene og ringe - de ringte og ringte - og jeg tenkte skal de aldri stoppe???

Da vi stod der og hadde ordnet kjolen til og jeg hadde fått brudebuketten, kom det ei dame bak meg - joa det var organisten!!!!!!! Hun var litt stressa hun hadde spilt i et annet bryllup også, i en annen kirke!

Også åpnet dørene seg - og jeg visste nesten ikke hvor jeg skulle se - men jeg begynte og se på de som stod på sidene - tenkte ikke på og se på mannen min før jeg kom halvveis inn i kirken - og der stod han så utrolig kjekk med et smil om munnen.

Vielsen i kirken gikk kjempe fint, vi hadde to solosanger The rose og I only want to be with you.

Mange fikk problemer da vår eldste sønn kom opp til oss med ringene på ei hvit pute. Da vi hadde satt på ringene ga han oss en klem, noe som ingen hadde sagt til han at han skulle gjøre. Så snudde han seg mot gjestenen og gliste - og folk gråt og lo.

Fra kirken reiste vi i to A forder, mannen min og jeg i en bil, og forloverene våres i den andre. Vi reiste til der vi skulle ta bilder - 2 timer brukte vi på bildene, gleder meg til og se resultatet.

Da vi kom til grendehuset, stod alle gjestene ute, er ikke så veldig glad i og være midtpunkt så på videoen fra bryllupet ser man at jeg er litt usikker akkurat der.

Forretten, hovedretten og desserten var kjempe god og vi fikk mye skryt av den.

Mannen min holdt en fin tale, gjestene lo så tårene trillet

Brudevalsen gikk ikke så bra, for jeg mistet underskjørtet så jeg snublet i den "rokkeringen" nederst, men det gikk fint alikevel. Gikk rett inn på kjøkkenet hvor de som hadde servert festet det i korsettet mitt med sikkerhetsnåler.

Kakeskjæringen gikk også kjempe fint, dere skulle sett den kaka!!!!! Svigerforeldrene mine driver bakeri så svigermor hadde pyntet den, med hvite marsipanroser - kjempe fin

Festen fortsatte og folk danset og koste seg - og den frie baren var det mange som ble glad i - uten at noen ble for fulle

Kl 0215 reiste vi fra festen og opp til hotellet - det første vi gjorde da vi kom inn i hotellrommet var og sjekke rommet for vi hadde fått høre at noen hadde vært der. Så der hadde de tatt plastfolie over doskåla - noen vi så med en gang heldigvis. De hadde knust knekkebrød i senga - noe vi også så.

Men da vi endelig hadde sovnet, våknet jeg av ei vekkerklokke som ringte som bare det, mannen min fant den, men den ville jo ikke stoppe, så jeg slo den vel nesten i hjel - hehe

det vi oppdaget neste dag var at det lå to vekkerklokker til i rommet så det er sikkert de som har ringt.

Søndag klaget vi til hotellet på at de ikke hadde lagt muserende vin, fruktfat, rose og frokost på rommet til oss. Så vi har fått ei "bryllupsnatt" til da det passer oss -

Jaja dette var dagen våres i kort versjon - og vi hadde en kjempe dag, men den gikk altfor fort, skulle gjerne hatt en sånn dag igjen jeg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Gratulrer så mye Majan! Høres ut som dere hadde et fantastisk dag. Ønsker dere all lykke videre i livet.

Klem fra Idac

Endret av IdaC

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...