AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #1 Skrevet 30. april 2021 Hvis man har en baby som er noen uker gammel, hvor lenge må man la være å amme før man mister melkeproduksjonen helt, og babyen må bli flaskebarn? Vet at det sikkert varierer, men er det dager eller uker liksom? Anonymkode: 54255...dc4
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #2 Skrevet 30. april 2021 Det gjelder en 3 uker gammel baby Anonymkode: 54255...dc4
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #3 Skrevet 30. april 2021 Babyen må ikke nødvendigvis bli flaskebarn selv om man ikke har ammet på noen uker. Selv om melkeproduksjonen har stoppet, betyr ikke det at den ikke kan starte opp igjen. https://ammehjelpen.no/begynne-a-amme-igjen-etter-ammeslutt/ Anonymkode: 7dc4d...aa3
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #4 Skrevet 30. april 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Babyen må ikke nødvendigvis bli flaskebarn selv om man ikke har ammet på noen uker. Selv om melkeproduksjonen har stoppet, betyr ikke det at den ikke kan starte opp igjen. https://ammehjelpen.no/begynne-a-amme-igjen-etter-ammeslutt/ Anonymkode: 7dc4d...aa3 Takk for link, det var interessant. Men i dette tilfellet ble ikke melkeproduksjonen satt Igang igjen. Anonymkode: 54255...dc4
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #5 Skrevet 30. april 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Takk for link, det var interessant. Men i dette tilfellet ble ikke melkeproduksjonen satt Igang igjen. Anonymkode: 54255...dc4 Ok, men da lurer du egentlig på om hvor lang tid det tar fra man stopper å amme uten å pumpe eller trappe ned på ammingen at melkeproduksjonen stopper opp? Altså, stopper man fullstendig opp vil man jo få veldig melkespreng og tette melkeganger og man er i ganske stor risiko for å utvikle brystbetennelse, men gjør man ingenting med det vil nok produksjonen stoppe av seg selv med en gang når plutselig ingen melk kommer deg ut. Brystene eksploderer jo ikke selv om det for kvinnen selvsagt kan nesten kjennes ut som de er nært på å sprenges om man slutter momentant å amme. Anonymkode: 7dc4d...aa3
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #6 Skrevet 30. april 2021 Jeg måtte dessverre reise bort fra babyen min da hen var 3 måneder, var borte i ca. 36 timer. Da jeg komme hjem hadde jeg nesten ikke melk igjen. Jeg måtte amme intensivt i flere dager for å etablere produksjonen igjen. For min del gikk ammingen nesten skeis. Anonymkode: 82602...c80
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #7 Skrevet 30. april 2021 Tok en liten uke her. 4-5 dager kanskje. Da var baby 10 uker. Anonymkode: 6049c...539
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #8 Skrevet 30. april 2021 Tusen takk for alle svar Anonymkode: 54255...dc4
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #9 Skrevet 30. april 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ok, men da lurer du egentlig på om hvor lang tid det tar fra man stopper å amme uten å pumpe eller trappe ned på ammingen at melkeproduksjonen stopper opp? Altså, stopper man fullstendig opp vil man jo få veldig melkespreng og tette melkeganger og man er i ganske stor risiko for å utvikle brystbetennelse, men gjør man ingenting med det vil nok produksjonen stoppe av seg selv med en gang når plutselig ingen melk kommer deg ut. Brystene eksploderer jo ikke selv om det for kvinnen selvsagt kan nesten kjennes ut som de er nært på å sprenges om man slutter momentant å amme. Anonymkode: 7dc4d...aa3 Ja, er dette jeg lurer på Anonymkode: 54255...dc4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå