AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #1 Skrevet 30. april 2021 Jeg er ufør og har lite penger så må spare der jeg kan. For å parkere i skogen her jeg bor koster det penger. Mens kjøpesentre er gratis. Samfunnet vil at vi skal være mest mulig i skogen for å begrense smitte. Men nå må jeg heller være på kjøpesentre siden der er det gratis å være. Jeg skjønner ikke så mye jeg...? Anonymkode: cf74c...452 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #2 Skrevet 30. april 2021 Jeg synes at skogen burde være ett gratis sted å være men det er det ikke. Jeg vil helst være i skogen for å begrense smitte av korona. Men nå skal jeg heller dra på kjøpesenter siden der er det tre timer gratis parkering. Anonymkode: cf74c...452 3
Whistler Skrevet 30. april 2021 #3 Skrevet 30. april 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg er ufør og har lite penger så må spare der jeg kan. For å parkere i skogen her jeg bor koster det penger. Mens kjøpesentre er gratis. Samfunnet vil at vi skal være mest mulig i skogen for å begrense smitte. Men nå må jeg heller være på kjøpesentre siden der er det gratis å være. Jeg skjønner ikke så mye jeg...? Anonymkode: cf74c...452 SIden du velger å sette disse opp mot hverandre, kan du jo sitte hjemme, spare drivstoff og impulskjøp. 18
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #4 Skrevet 30. april 2021 Parkeringsplassen ved kjøpesenteret eies av de som tjener penger på at du handler på kjøpesenteret. ingen tjener penger på at du går i skogen (ikke direkte, hvert fall, selv om staten definitivt sparer penger på en friskere befolkning, men dette måles ikke i kroner og øre på samme måte), så da må driften av parkeringsplass, brøyting osv finansieres av andre inntekter, som parkering. Derfor koster det penger i skogen men ikke på kjøpesenteret. Anonymkode: 6466d...a2e 11
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #5 Skrevet 30. april 2021 Myndighetene eier skogen, og alt myndighetene eier skal de ha betalt for. Ingen ting er gratis i et sosialdemokrati. Når de ikke har noen god grunn skylder de på miljøslitasje. Myndighetene skogen, de eier miljøet, og luften du puster inn og ut. Anonymkode: bbddd...d9e
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #6 Skrevet 30. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Myndighetene eier skogen, og alt myndighetene eier skal de ha betalt for. Ingen ting er gratis i et sosialdemokrati. Når de ikke har noen god grunn skylder de på miljøslitasje. Myndighetene eier skogen, de eier miljøet, og luften du puster inn og ut. Anonymkode: bbddd...d9e eier falt ut, who cares Anonymkode: bbddd...d9e
Mumsmums Skrevet 30. april 2021 #7 Skrevet 30. april 2021 Veien og parkeringsplassen i skogen er privat (grunneiere), og skogeierlag e.l brøyter og gruser opp og annet vedlikehold. Alternativet er at veien blir stengt for allmenn ferdsel. 7
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #8 Skrevet 30. april 2021 Når det koster penger for å være med på denne dugnaden så kan jeg ikke være en del av den. Jeg har ikke råd til å gå i skogen. Anonymkode: cf74c...452 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #9 Skrevet 30. april 2021 Jeg blir helt gal av å isolere meg hjemme og jeg må ut for å ikke gå på veggen. Anonymkode: cf74c...452 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #10 Skrevet 30. april 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg blir helt gal av å isolere meg hjemme og jeg må ut for å ikke gå på veggen. Anonymkode: cf74c...452 Kan du ikke gå en tur i nærområdet? Anonymkode: 947eb...811 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #11 Skrevet 30. april 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Parkeringsplassen ved kjøpesenteret eies av de som tjener penger på at du handler på kjøpesenteret. ingen tjener penger på at du går i skogen (ikke direkte, hvert fall, selv om staten definitivt sparer penger på en friskere befolkning, men dette måles ikke i kroner og øre på samme måte), så da må driften av parkeringsplass, brøyting osv finansieres av andre inntekter, som parkering. Derfor koster det penger i skogen men ikke på kjøpesenteret. Anonymkode: 6466d...a2e Jeg handler ikke på kjøpesentre da jeg ikke har penger. Men jeg må ut for å ikke gå på veggene her hjemme. Anonymkode: cf74c...452
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #12 Skrevet 30. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Når det koster penger for å være med på denne dugnaden så kan jeg ikke være en del av den. Jeg har ikke råd til å gå i skogen. Anonymkode: cf74c...452 Kan du ikke GÅ til skogen da? Eller er det for langt? Du får gå i byens parker da? En runde fra en park til en annen, få rørt litt på beina. Anonymkode: 0fe60...dad 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #13 Skrevet 30. april 2021 Det er for langt å gå til skogen. Tar over en time hver vei. Også er jeg syk siden jeg er ufør så har ikke kapasitet å gå så mye og så langt. Anonymkode: cf74c...452 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #14 Skrevet 30. april 2021 11 minutter siden, AnonymBruker said: Myndighetene eier skogen, og alt myndighetene eier skal de ha betalt for. Ingen ting er gratis i et sosialdemokrati. Når de ikke har noen god grunn skylder de på miljøslitasje. Myndighetene skogen, de eier miljøet, og luften du puster inn og ut. Anonymkode: bbddd...d9e Tullprat. Er det noe som skal tjene penger, så er det de som driver privat - nøkkelkonseptet i kapitalisme. Anonymkode: 24ccc...bcc 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #15 Skrevet 30. april 2021 Jeg synes det er veldig rart at myndighetene sier vi skal gå i skogen for å begrense smitte. Men samtidig er det altfor dyrt i skogen. Er skogen kun for de rikeste? Mens kjøpesentre er for alle. Anonymkode: cf74c...452 1
Gjest Smeltemann Skrevet 30. april 2021 #16 Skrevet 30. april 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Myndighetene eier skogen, og alt myndighetene eier skal de ha betalt for. Ingen ting er gratis i et sosialdemokrati. Når de ikke har noen god grunn skylder de på miljøslitasje. Myndighetene skogen, de eier miljøet, og luften du puster inn og ut. Anonymkode: bbddd...d9e Eier myndighetene skogen? Nå er du vel på bærtur..... Jeg eier en parkeringsplass der mange velger å dra ut fra når de skal på tur. Jeg har valgt å ta meg betalt for at folk parkere, dette for å holde veien som går til parkeringsplassen i orden. (Grus å grøfterensk) koster penger, samtidig bil jeg tjene på jobben jeg gjør med å ordne veien. Samt et greit utbytte. Derfor tar jeg betalt for at folk parkerer der.
Mumsmums Skrevet 30. april 2021 #17 Skrevet 30. april 2021 Skal de som eier veien betale for at du skal få parkere der istedet? Koster mellom 20-50 kroner å parkere (her jeg bor hvertfall), regner med du bruker mer enn det i løpet av 3 timer på et kjøpesenter... Du kan jo evt. parkere på veikanten🤷♀️ under 50km/t er det lov.. 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #18 Skrevet 30. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg synes det er veldig rart at myndighetene sier vi skal gå i skogen for å begrense smitte. Men samtidig er det altfor dyrt i skogen. Er skogen kun for de rikeste? Mens kjøpesentre er for alle. Anonymkode: cf74c...452 Nå ser du ekstremt svart/hvit på det og frustrasjonen din tar over for logikken. Du vet selv at dette ikke stemmer. Hvor mye betaler du i parkering ved skogen? Anonymkode: 145b1...62a 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #19 Skrevet 30. april 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Myndighetene eier skogen, og alt myndighetene eier skal de ha betalt for. Ingen ting er gratis i et sosialdemokrati. Når de ikke har noen god grunn skylder de på miljøslitasje. Myndighetene skogen, de eier miljøet, og luften du puster inn og ut. Anonymkode: bbddd...d9e Dette må være dagens dummeste. Anonymkode: 600fd...2f5 1
Spell Skrevet 30. april 2021 #20 Skrevet 30. april 2021 Finnes det ikke en annen skog/turløype du kan kjøre til? Mange kommuner tar ikke betalt for parkering, men dersom parkeringen er driftet privat, eller av idrettslag, så kan det koste litt penger. Det å drifte brøyting og vei koster litt, så skjønner at grunneier vil ha litt penger igjen for strevet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå