Gå til innhold

Koster penger å parkere i skogen men kjøpesentre er gratis.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ufør og har lite penger så må spare der jeg kan. For å parkere i skogen her jeg bor koster det penger. Mens kjøpesentre er gratis.

Samfunnet vil at vi skal være mest mulig i skogen for å begrense smitte. Men nå må jeg heller være på kjøpesentre siden der er det gratis å være.

Jeg skjønner ikke så mye jeg...?

Anonymkode: cf74c...452

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes at skogen burde være ett gratis sted å være men det er det ikke. Jeg vil helst være i skogen for å begrense smitte av korona. Men nå skal jeg heller dra på kjøpesenter siden der er det tre timer gratis parkering. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg er ufør og har lite penger så må spare der jeg kan. For å parkere i skogen her jeg bor koster det penger. Mens kjøpesentre er gratis.

Samfunnet vil at vi skal være mest mulig i skogen for å begrense smitte. Men nå må jeg heller være på kjøpesentre siden der er det gratis å være.

Jeg skjønner ikke så mye jeg...?

SIden du velger å sette disse opp mot hverandre, kan du jo sitte hjemme, spare drivstoff og impulskjøp.

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Parkeringsplassen ved kjøpesenteret eies av de som tjener penger på at du handler på kjøpesenteret. 

ingen tjener penger på at du går i skogen (ikke direkte, hvert fall, selv om staten definitivt sparer penger på en friskere befolkning, men dette måles ikke i kroner og øre på samme måte), så da må driften av parkeringsplass, brøyting osv finansieres av andre inntekter, som parkering. 

Derfor koster det penger i skogen men ikke på kjøpesenteret. 

Anonymkode: 6466d...a2e

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Myndighetene eier skogen, og alt myndighetene eier skal de ha betalt for. Ingen ting er gratis i et sosialdemokrati. Når de ikke har noen god grunn skylder de på miljøslitasje. Myndighetene skogen, de eier miljøet, og luften du puster inn og ut. 

Anonymkode: bbddd...d9e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Myndighetene eier skogen, og alt myndighetene eier skal de ha betalt for. Ingen ting er gratis i et sosialdemokrati. Når de ikke har noen god grunn skylder de på miljøslitasje. Myndighetene eier skogen, de eier miljøet, og luften du puster inn og ut. 

eier falt ut, who cares

Skrevet

Veien og parkeringsplassen i skogen er privat (grunneiere), og skogeierlag e.l brøyter og gruser opp og annet vedlikehold. Alternativet er at veien blir stengt for allmenn ferdsel. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Når det koster penger for å være med på denne dugnaden så kan jeg ikke være en del av den. Jeg har ikke råd til å gå i skogen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir helt gal av å isolere meg hjemme og jeg må ut for å ikke gå på veggen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg blir helt gal av å isolere meg hjemme og jeg må ut for å ikke gå på veggen.

Kan du ikke gå en tur i nærområdet?

Anonymkode: 947eb...811

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Parkeringsplassen ved kjøpesenteret eies av de som tjener penger på at du handler på kjøpesenteret. 

ingen tjener penger på at du går i skogen (ikke direkte, hvert fall, selv om staten definitivt sparer penger på en friskere befolkning, men dette måles ikke i kroner og øre på samme måte), så da må driften av parkeringsplass, brøyting osv finansieres av andre inntekter, som parkering. 

Derfor koster det penger i skogen men ikke på kjøpesenteret. 

Anonymkode: 6466d...a2e

Jeg handler ikke på kjøpesentre da jeg ikke har penger. Men jeg må ut for å ikke gå på veggene her hjemme.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Når det koster penger for å være med på denne dugnaden så kan jeg ikke være en del av den. Jeg har ikke råd til å gå i skogen.

Kan du ikke GÅ til skogen da? Eller er det for langt? Du får gå i byens parker da? En runde fra en park til en annen, få rørt litt på beina.

Anonymkode: 0fe60...dad

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er for langt å gå til skogen. Tar over en time hver vei. Også er jeg syk siden jeg er ufør så har ikke kapasitet å gå så mye og så langt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Myndighetene eier skogen, og alt myndighetene eier skal de ha betalt for. Ingen ting er gratis i et sosialdemokrati. Når de ikke har noen god grunn skylder de på miljøslitasje. Myndighetene skogen, de eier miljøet, og luften du puster inn og ut. 

Tullprat. Er det noe som skal tjene penger, så er det de som driver privat - nøkkelkonseptet i kapitalisme.

Anonymkode: 24ccc...bcc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er veldig rart at myndighetene sier vi skal gå i skogen for å begrense smitte. Men samtidig er det altfor dyrt i skogen.

Er skogen kun for de rikeste? Mens kjøpesentre er for alle.

• Liker 1
Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Eier myndighetene skogen? Nå er du vel på bærtur.....

Jeg eier en parkeringsplass der mange velger å dra ut fra når de skal på tur. Jeg har valgt å ta meg betalt for at folk parkere, dette for å holde veien som går til parkeringsplassen i orden. (Grus å grøfterensk) koster penger, samtidig bil jeg tjene på jobben jeg gjør med å ordne veien. Samt et greit utbytte.  Derfor tar jeg betalt for at folk parkerer der.

Skrevet

Skal de som eier veien betale for at du skal få parkere der istedet? 

Koster mellom 20-50 kroner å parkere (her jeg bor hvertfall), regner med du bruker mer enn det i løpet av 3 timer på et kjøpesenter...

Du kan jo evt. parkere på veikanten🤷‍♀️ under 50km/t er det lov.. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg synes det er veldig rart at myndighetene sier vi skal gå i skogen for å begrense smitte. Men samtidig er det altfor dyrt i skogen.

Er skogen kun for de rikeste? Mens kjøpesentre er for alle.

Nå ser du ekstremt svart/hvit på det og frustrasjonen din tar over for logikken. Du vet selv at dette ikke stemmer. 

Hvor mye betaler du i parkering ved skogen?

Anonymkode: 145b1...62a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Dette må være dagens dummeste.

Anonymkode: 600fd...2f5

• Liker 1
Skrevet

Finnes det ikke en annen skog/turløype du kan kjøre til? Mange kommuner tar ikke betalt for parkering, men dersom parkeringen er driftet privat, eller av idrettslag, så kan det koste litt penger. Det å drifte brøyting og vei koster litt, så skjønner at grunneier vil ha litt penger igjen for strevet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...