AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #1 Skrevet 30. april 2021 Jeg tok ut BSU pengene mine i 2020 pga lite penger, så de ble ikke brukt på bolig. Jeg vet at jeg må betale tilbake skatt på dette. Noen som vet hvordan jeg kan se dette på selvangivelsen? Jeg ser at BSU pengene mine ikke står der, så da vet de vel om det? Jeg eier heller ingen bolig og har aldri eid en bolig, så det vet de vel også? Er det lurt å få betalingsutsettelse? Jeg har nylig fått vite at jeg har aspergers, har det noe å si for å få hjelp? Anonymkode: 8d47c...3b1
Duff Skrevet 30. april 2021 #2 Skrevet 30. april 2021 Du må nesten ringe og spør. Det kan være de kan hjelpe deg over telefon der og da.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #3 Skrevet 30. april 2021 Ser at de har utvidet åpningstidene til kl.20 ikveld om man har spørsmål om skatten. Anonymkode: 8d47c...3b1
Fabienne Skrevet 30. april 2021 #4 Skrevet 30. april 2021 Du kan ringe, eller så får du automatisk utsettelse 1 måned dersom du ber om det.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #5 Skrevet 30. april 2021 Du kan kan levere endringsmelding så mange ganger du vil i 3 år etter fristen for innlevering jf skatteforvaltningsloven paragraf 9-4. Anonymkode: 4d190...705
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #6 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Du kan kan levere endringsmelding så mange ganger du vil i 3 år etter fristen for innlevering jf skatteforvaltningsloven paragraf 9-4. Anonymkode: 4d190...705 Jeg søkte om utsettelse igår før midnatt, så fikk det innvilget, stod det. Da får jeg nok noe hjelp. Leveringsfrist er 31.mai. Anonymkode: 8d47c...3b1 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #7 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg søkte om utsettelse igår før midnatt, så fikk det innvilget, stod det. Da får jeg nok noe hjelp. Leveringsfrist er 31.mai. Anonymkode: 8d47c...3b1 Det var nok lurt. Tenker ventetiden på telefon hos Skatteetaten er betydelig kortere i neste uke. Min erfaring er at ventetiden hos dem er kortest om morgen/formiddag, men tror ikke du skal behøve å måtte vente særlig lenge uansett i neste uke. Ser du skriver at du måtte ta ut BSU-pengene fordi du hadde lite penger. Det kan hende at du kanskje kan ha rett på litt lavere skatt hvis du har lite penger å leve. Når du ringer Skatteteaten og spør om det med avslutning av BSU-konto, bør du spørre om du kan søke om skattebegrensning grunnet lav skatteevne. Dette gies typisk til de som lever av minstesats trygd eller er studenter, men kan også gies til andre. Det er en individuell vurdering, så den du får snakke med på telefonen kan ikke love deg noe, men han/hun kan si om det er noe du bør søke om eller om de tror du faller utenom den ordningen. Du kan eventuelt søke om det uansett, du taper ingenting på det, da bare skriver du det i fritekstfeltet i skattemeldingen. Du behøver ikke skrive en lang søknad, men bare kort at du f.eks. er arbeidsledig/student/trygdet og at du søker om skattebegrensning grunnet lav skatteevne. Anonymkode: b56ec...1e7 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #8 Skrevet 1. mai 2021 Men altså hvorfor bruke asberger som unnskyldning for sen innlevering🤷🏻♀️ Anonymkode: ee0ed...f51 4
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #9 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men altså hvorfor bruke asberger som unnskyldning for sen innlevering🤷🏻♀️ Anonymkode: ee0ed...f51 Mente ikke å bruke aspergers som unnskyldning, men lurte på om man hadde noen rettigheter i forhold til det. Har nylig fått diagnosen. Nevnte ikke det da jeg søkte om utsettelse. Bare skrev at jeg trengte hjelp pga jeg ikke hadde brukt BSU-en på bolig. Anonymkode: 8d47c...3b1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #10 Skrevet 2. mai 2021 Tviler sterkt på at Skatteetaten tar hensyn til diagnoser. Anonymkode: d05de...472 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #11 Skrevet 2. mai 2021 Alle som søker om utsettelse av innlevering av skattemelding får det. Trenger hverken diagnose eller forklaring. Anonymkode: ae0d6...e25
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå