Gå til innhold

Er pannelugg det nye konehåret?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser mange kvinner i alderen 35+ med pannelugg. Personlig skjønner jeg ikke hvorfor. Er det ikke veldig ubehagelig med luggen nedover pannen? Klør det ikke? Hva med pannesvette i håret?

Anonymkode: 33cd8...254

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

?

Anonymkode: 3aa06...5f7

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Med spørsmålene dine får du det til å høres ut som om pannelugg er en helt ny oppfinnelse, men det har altså vært trendy mange ganger før. Tviler på at det hadde vært så vanlig om det hadde vært så fryktelig som du får det til å høres ut, og selv hadde jeg pannelugg som barn og kan ikke huske at det klødde eller var i veien. Det var kjempemoderne på 1920-tallet, da folk flest hadde dårligere hygieneforhold enn vi har i dag, for om man svetter mye er selvsagt løsningen å dusje og vaske håret, akkurat som det er for dem som ikke har pannelugg.

Anonymkode: da9f1...8c2

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid hatt hår i panna, og nei er hverken plaget av kløe eller svette. Unntaket var da jeg var 10 og mora mi fikk en fiks ide om at det var så « flott at panna var synlig»

Hun hadde ikke rett i mitt tilfelle. 

Hvis jeg tar håret bort fra ansiktet/panna; er førsteinntrykket du får av meg en stor, hvit firkant. Kombinert med andre, markerte trekk er jeg helt avhengig av pannelugg for å se ut som en dame og ikke Frankenstein.

Anonymkode: 3bbd4...104

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 41 år og har alltid hatt pannelugg, syns det er finest på meg. Bryr meg ikke om hva som er mote anyway heldigvis.

Anonymkode: be4a6...904

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Mange kler pannelugg om de er over eller under 35. 😅

Anonymkode: b59ba...563

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Ja,  nye konesveisen. Folk tror de er trendy, men så ser det bare ikke bra ut

Anonymkode: 5f92d...8e9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ja,  nye konesveisen. Folk tror de er trendy, men så ser det bare ikke bra ut

Anonymkode: 5f92d...8e9

Tror de er trendy med pannelugg???

• Liker 12
Skrevet

Noen passer det fint på, andre er finest uten. Jeg har for mye fall i håret så meg passer det ikke på. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Ser mange kvinner i alderen 35+ med pannelugg. Personlig skjønner jeg ikke hvorfor. Er det ikke veldig ubehagelig med luggen nedover pannen? Klør det ikke? Hva med pannesvette i håret?

Anonymkode: 33cd8...254

Du lever for første gang og tror åpenbart ingen har levd før deg. 
det er temmelig barnslig....

Anonymkode: 5d145...1d9

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, bluedot said:

Noen passer det fint på, andre er finest uten. Jeg har for mye fall i håret så meg passer det ikke på. 

i mine snart 35 leveår har jeg fremdeles tilgode å se en dame som ser bra ut me pannelugg ;)

Anonymkode: b7ebc...dfe

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kler ikke pannelugg, men har venninner som er superfine med pannelugg. Er litt misunnelig på dem som kler det. 

Anonymkode: 49998...25e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns mange kler pannelugg. Nå har mange damer langt hår uten gradering. Noen har ganske tynt hår/tynne og fine hårstrå, og dersom dette er kombinert med høy panne/høyt hårfeste, syns jeg disse kan se nærmest skallet ut forfra dersom de har hestehale og ikke pannelugg 

Mange fine frisyrer med pannelugg også. Jeg hadde halvlangt hår og pannelugg som tenåring for tjaaa tredve år siden. Tykt hår så luggen ble tett, og det forverret kviseplager. Som voksen ville jeg nok ikke hatt kviseproblemer under luggen. 

Anonymkode: b285e...d3c

• Liker 8
Skrevet

Pannelugg er faktisk turnoff, elsker å se panna..og gjerne at det er et stykke mellom øyenbryna og hårfestet så det er plass til litt vett der...

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, ABM said:

Pannelugg er faktisk turnoff, elsker å se panna..og gjerne at det er et stykke mellom øyenbryna og hårfestet så det er plass til litt vett der...

Hvis ikke så er man "lavpannet"?

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis ikke så er man "lavpannet"?

Er vel dine ord, jeg skrev mine preferanser....uten at det er nødvendig for meg å disse andre.

Skrevet

Jeg har pannelugg, det er det jeg kler best.

Mulig det er det nye konehåret, men det merker jeg at jeg blåser en lang marsj i. ;) 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Vil tippe en del har det for å dekke over rynker i pannen 

Anonymkode: 1ed30...53f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, ABM said:

Er vel dine ord, jeg skrev mine preferanser....uten at det er nødvendig for meg å disse andre.

Var bare det ordet som datt inn i hodet mitt da jeg leste innlegget ditt. ;) Derfor anførselstegn.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Var bare det ordet som datt inn i hodet mitt da jeg leste innlegget ditt. ;) Derfor anførselstegn.

Tror faktisk ikke det finnes vitenskapelig belegg for å koble høy panne med høy intelligens :) Jeg liker ikke å disse andre mennesker..

Problemet med å flagge en preferanse er jo at man ved å foretrekke noe automatisk ikke foretrekker det andre alternativet, ikke sant? Men det er jo smak og behag..jeg liker utseendemessig kvinner med høy panne, men jeg misliker jo ikke de andre av den grunn..ok?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...