Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har erfaring med dette? Hadde møte med nav igår, da jeg har gått sykmeldt en periode. Vi ble da enige om at det beste er å si opp jobben grunnet de belastningene som har ført til sykmelding i utgangspunktet. Friskmelding for arbeidsformidling vil ikke fungere i mitt tilfelle, da jeg skal fortsette i samme yrke, men trenger nytt arbeidssted. De mente at så lenge jeg er sykmeldt når jeg sier opp, og legen fortsetter å sykmelde meg (noe han kommer til å gjøre) vil jeg få utbetalt det samme så lenge jeg er sykmeldt, selv om jeg sier opp jobben. Men det høres jo egentlig helt sprøtt ut, og skikkelig skummelt. Samtidig kan jeg ikke fortsette å ha noe med nåværende arbeidsgiver å gjøre, og MÅ bort. Så ja, jeg er litt desperat her.

Tanker?

Anonymkode: 736b4...0e3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde det etter anbefaling av nav. De hevdet jeg ville få utbetalt like mye sykepenger allikevel, men det var mindre utbetalt enn det jeg hadde fått fra jobben min. Satsen nav har på sykepenger per dag var lavere slik at jeg fikk flere tusen kroner mindre utbetalt i måneden. Jeg anbefaler at du ikke sier opp jobben din før du har fått deg en annen jobb og at du benytter tiden du er sykemeldt til å se deg etter et nytt sted å jobbe. 

Anonymkode: f621b...7e1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde aldri sagt opp jobben i sykemelding pga det personen over skriver. Hvis du går videre til AAP så hadde jeg nok heller vurdert det da.

Anonymkode: 8f992...fe1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg gjorde det etter anbefaling av nav. De hevdet jeg ville få utbetalt like mye sykepenger allikevel, men det var mindre utbetalt enn det jeg hadde fått fra jobben min. Satsen nav har på sykepenger per dag var lavere slik at jeg fikk flere tusen kroner mindre utbetalt i måneden. Jeg anbefaler at du ikke sier opp jobben din før du har fått deg en annen jobb og at du benytter tiden du er sykemeldt til å se deg etter et nytt sted å jobbe. 

Takk for svar ❤️ Jeg er der at noen tusen mindre utbetalt kan jeg leve med, om jeg slipper å forholde meg mer til jobben min, for å være ærlig. Jeg blir både fysisk og psykisk syk av å måtte forholde meg til leder som stadig tar kontakt, truer med både det ene og det  andre og nærmest krever at jeg kommer tilbake til en giftig jobb. Det jeg var litt usikker på var om dette faktisk stemte, at jeg kunne gå sykmeldt uten å ha en jobb å faktisk være sykmeldt fra!

ts 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Takk for svar ❤️ Jeg er der at noen tusen mindre utbetalt kan jeg leve med, om jeg slipper å forholde meg mer til jobben min, for å være ærlig. Jeg blir både fysisk og psykisk syk av å måtte forholde meg til leder som stadig tar kontakt, truer med både det ene og det  andre og nærmest krever at jeg kommer tilbake til en giftig jobb. Det jeg var litt usikker på var om dette faktisk stemte, at jeg kunne gå sykmeldt uten å ha en jobb å faktisk være sykmeldt fra!

ts 

Ja, det kan du. Men det er lettere å få ny jobb dersom du har en jobb fra før av, sier du opp jobben så ender du opp med hull i CVen din. Så jeg ville vurdert det nøye, selv om jeg forstår at du ikke ønsker å forholde deg til arbeidsgiveren din. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, det kan du. Men det er lettere å få ny jobb dersom du har en jobb fra før av, sier du opp jobben så ender du opp med hull i CVen din. Så jeg ville vurdert det nøye, selv om jeg forstår at du ikke ønsker å forholde deg til arbeidsgiveren din. 

Samtidig er det veldig vanskelig å nå gjennom på intervju hvis man sliter psykisk.

Ts. Jeg har sagt opp jobb under sykemelding og fikk da sykemelding og samme utbetaling ut de 12 mnd vi kan være sykmeldt. Dersom du ligger høyt i lønn kan beløpet bli redusert, jeg hadde industrijobb så min utbetaling ble lik.

Anonymkode: 01470...c38

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har en utdanning som det er lett å få ny jobb i, så håpet er å evt finne en ny jobb i løpet av måneden for å unngå hull i cv. Har et par jobber på vent, og tenker litt at jeg kan la meg ansette som tilkallingsvikar for eks om det skulle bli vanskelig. I tillegg vet jeg flere steder trenger folk NÅ, så tenker det må vel være en fordel at jeg evt kan starte uten en lang oppsigelsestid å forholde seg til? Eller tenker jeg helt på trynet her...? 

ts 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...