Gå til innhold

Koffeinfri kaffe?

Gjest Nimo

Anbefalte innlegg

Lurer på hvordan det er å drikke koffeinfri kaffe.

Leste på mattilsynet sine sider at man ikke skulle drikke vanlig kaffe pga fare for å abortere.

Jeg er 5 uker på vei og lurer derfor på om det er noen fare for å drikke koffeinfri kaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det står ikke at man ikke kan drikke kaffe, det står at store mengder koffein kan øke faren for spontanabort:

Gravide kan drikke kaffe, te og cola, men ikke mer enn…

… 1 - 2 kopper kaffe per dag,

eller

… 3 - 4 kopper te per dag,

eller

… 1 liter cola, energidrikk eller annen koffeinholdig drikke per dag.

Så da kan du jo selvfølgelig drikke koffeinfri kaffe også. :)

Hilsen Plym

Endret av Plym
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koffeinfri kaffe går helt greit og har vært redningen for meg i sommer, ettersom jeg ELSKER islatte. Men det er overraskende få som har koffeinfri kaffe. Kaffebaren på Carl Berner har de fleste varianter av koffeinfrie kaffedrikker, husker ikke helt hvilke andre som har.... Men nå er det jo ikke sikkert du bor i oslo en gang, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koffeinfri kaffe er kjempegodt...Ja, hvis man liker kaffe da... ;)

Vi har alltid en pose Evergoods koffeinfrie kaffe liggende, og den får bein å gå på den. Kan anbefales! :smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke man trenger å begrense koffeinfri på samme måte osm vanlig kaffe. Det er jo koffeinen som er virkestoffet i vanlig kaffe man bør være forsiktig med.

Men er du usikker, ta en telefon til jordmor på helsestasjonen eller legen din!

Bor du i Oslo får du koffeinfri (decaf/dekaffinert) på Il Moro, Påfyll og Edwards på Løkka, samt alle kaffebrenneriene.

Viktig å ikke drikke for mye kaffe etter barnet har kommet også, hvis du ammer, for det går over i melka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...