Hoppetaujenta Skrevet 30. april 2021 #1 Skrevet 30. april 2021 Hvor og hva jeg spiller er ikke viktig i denne sammenhengen, men jeg "leker meg" (alene eller sammen med andre i større fellesskap) et sted hvor en kan kjøpe hurtig tilgang og få fremdrift i spillet ved å kjøpe spillvaluta og det fører til innkjøp av "stæsh" med norske kroner og øre. Jeg forsøker å tenke fornuftig og bruker heller bare mere tid og jobber hardt (setter noen ganger på alarm på mobilen for å oppdatere og jobbe videre så fort jeg kan det) for å oppnå den fremdriften jeg vil ha, men ser veldig mange med og motspillere som tydeligvis har brukt mye penger, for deres spill er monsterdigre og har alle typer "ting" som bare kan fås tak i via omfattende kjøp. Så kommer spørsmålet: lar du deg friste når du spiller slike spill? Reklamene dukker opp hele tiden og frister med "gode tilbud"; gir du litt etter og unner deg noe av og til? Kjøper du og går inn i spillet med alt du har, eller er du som meg og bruker ingenting og spiller bare for kosens skyld? >>>
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #2 Skrevet 30. april 2021 Hvor og hva er veldig viktig i denne sammenhengen. Anonymkode: b5fcd...4ec
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #3 Skrevet 30. april 2021 Ja, jeg vil tro at hvor og hva teller her.. Jeg har jo sett deltagere på Luksusfellen som har brukt tusenvis av kroner på Candy Crush Saga, liksom Anonymkode: abc60...5c8
nurd Skrevet 30. april 2021 #4 Skrevet 30. april 2021 Mobilspill har jeg kjøpt av og til, om jeg synes det er et godt utviklet spill. De er jo i utgangspunktet gratis, så støtter gjerne utviklerne med noen kroner. Man kjøper jo pc-spill og spill til Playstation osv også.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #5 Skrevet 30. april 2021 For min del går det litt sport i å se hvor langt jeg kan komme uten å bruke penger😁 Har brukt penger to ganger, ene var et eventpass på Seaport for å se hvordan det var. Andre gangen var jeg mye yngre og kjøpte noe greier på howrse😅 Anonymkode: 6ee74...f0c
Sheik Skrevet 30. april 2021 #6 Skrevet 30. april 2021 Spiller LoL som i utgangspunktet er gratis å spille, men har nok latt meg friste ofte på å kjøpe nye skins/utseende til karakterer. Og så har jeg jo spilt WoW, og det koster jo opp i 500 kr for spillet/expansion og ca 120 kr per måned å spille. Spilte WoW fra 2011 til 2018, så det har jo kostet meg en god del tusen. Si at jeg i løpet av de årene har betalt for 4 eller 5 expansions, så koster jo det 2000-2500, pluss 120 x 12 = 1440. 1440 x 8 = 11520. Har også kjøpt litt gull i spillet til 200 kr. Jeg har faktisk ikke regnet over hvor mye jeg har brukt KUN på WoW. På LoL har jeg nok brukt rundt 10000 kr også. Tør ikke regne over det 🙈 1
Million Skrevet 30. april 2021 #7 Skrevet 30. april 2021 (endret) Jeg betaler av prinsipp aldri noe for spill. Kanskje 7-10 kr for å laste det ned på mobilen bare, en engangssum, men ikke noe for bruk. Koster det noe, bruker jeg det ikke. Gidder ikke betale for spill. Har en sønn som derimot betaler en hel del for spill på pc. Det irriterer meg grenseløst, men hva kan jeg si? Det er hans penger, han er voksen (21). Kunne bare ønske jeg fikk han til å forstå hvor bortkastet det var, og at han heller burde legge alle de pengene i boligsparing... Endret 30. april 2021 av Million 2
Hoppetaujenta Skrevet 30. april 2021 Forfatter #8 Skrevet 30. april 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hvor og hva er veldig viktig i denne sammenhengen. Anonymkode: b5fcd...4ec Hvor jeg spiller har ingen betydning, nei. AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Ja, jeg vil tro at hvor og hva teller her.. Jeg har jo sett deltagere på Luksusfellen som har brukt tusenvis av kroner på Candy Crush Saga, liksom Anonymkode: abc60...5c8 Lurte bare på hva folk her inne generelt gjør med sine små eller store gleder når det gjelder "spill". Takk for svar alle.
ekkoet Skrevet 30. april 2021 #9 Skrevet 30. april 2021 Jeg kan gjerne kjøpe og betale for et spill, men jeg kjøper av prinsipp ikke pakker for økt fremgang, enten det er juveler for å oppgradere noe eller pokeballer eller annet. Barna mine derimot vil gjerne dette og greier av og til å overtale meg til at de får bruke sine egne penger på det.
GammelKaktus Skrevet 30. april 2021 #10 Skrevet 30. april 2021 Jeg bruker vel en hundrelapp i måneden. Jeg og noen venner og bekjente begynte i januar 2020 med et slikt spill og det er det eneste jeg bruker penger på, sånn utenom når jeg kjøper "hovedspill" liksom. 😄 Utenom det så gidder jeg ikke å betale på de andre, men akkurat det "fellesspillet" bruker vi penger på.' Ja og så har det av og til gått noen kroner på Pokemon go, men ikke så mye nå for vi er såpass langt i level nå at vi trenger ikke å styre med det og vi har nok av raid pass. Og guttungen har 200 til eget bruk på Minecraft og Roblox. Han får 400 i måneden og de kan han gjøre som han vil med. Så samlet sett så brukr vel vår husstand rett rundt 300 kroner, alt ettersom valutakurs og slikt.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #11 Skrevet 30. april 2021 Hoppetaujenta skrev (11 minutter siden): Hvor jeg spiller har ingen betydning, nei. Lurte bare på hva folk her inne generelt gjør med sine små eller store gleder når det gjelder "spill". Takk for svar alle. Hvor = hvilken plattform, tenkte jeg. Anonymkode: b5fcd...4ec
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #12 Skrevet 30. april 2021 I min krets spiller vi ikke dataspill. Anonymkode: ee263...22f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå