AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #1 Del Skrevet 30. april 2021 Som kjent dekker NAV foreldrepenger opp til 6G. Overskytende dekkes ofte av arbeidsgiver. Arbeidsgiveren min har karenstid på 2 år - i.e du må ha vært ansatt i bedriften i minst to år for å få dekket resten hvis man tjener over 600k i året. Hvor vanlig er dette? Noen erfaringer? Jobber selv i finansbransjen, for en mellomstor aktør. Anonymkode: c0f19...977 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #2 Del Skrevet 2. mai 2021 Jeg tror ikke det er så vanlig, men jeg tenker det er helt fair. Du KAN bli gravid med en gang, men da får du 6G. Dersom du ønsker full lønn, må du gi arbeidsgiveren to år først. På min arbeidsplass fikk jeg dekket mellomlegget mellom 6G og min lønn, men jeg fikk ikke full feriepengeopptjening. Synes det også er litt merkelig, men lønnsforskjellen var verdt mye mer enn feriepengene, så la gå. Anonymkode: eb47b...859 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #3 Del Skrevet 2. mai 2021 On 4/30/2021 at 1:33 PM, AnonymBruker said: Som kjent dekker NAV foreldrepenger opp til 6G. Overskytende dekkes ofte av arbeidsgiver. Arbeidsgiveren min har karenstid på 2 år - i.e du må ha vært ansatt i bedriften i minst to år for å få dekket resten hvis man tjener over 600k i året. Hvor vanlig er dette? Noen erfaringer? Jobber selv i finansbransjen, for en mellomstor aktør. Anonymkode: c0f19...977 Det har jeg ikke hørt om. Har jobbet både statlig og privat og fått dekket lønn over 6G Anonymkode: 9b29a...89f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #4 Del Skrevet 2. mai 2021 Må også si at jeg syns det er litt på kanten. Dwt blir som at arbeidsgiver legger seg opp i når du blir gravid og de signaliseree ganske tydelig at her er det ikke ok å gå ut i permisjon om du er nyansatt, pg praksisen er diskriminerende på den måten at det gjør det vanskeligere for unge kvinner å bytte jobb, noe som igjen kan vøre årsak til lavere lønnsvekst for kvinner. Ville forhørt meg med likestillings og diskrimineringsombudet om dette er greit. Anonymkode: 9b29a...89f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå