Gå til innhold

Plaget med tørt hår, prøvd å vaske med bare balsam

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har prøvd det i ca. 2.5 uker nå, men nå er håret mitt fett i stedet. Så jeg vurderer å gå tilbake til Shampo, men vet ikke helt hva jeg skal se etter. Har skjønt at sulfater ikke er bra, hvilke shampoer er uten sulfat, men egner seg godt for sensitiv hodebunn? 

Jeg er sjeldent plaget med fett hår, og kan fint vaske håret 1-2 ganger i uka uten at det blir spesielt fett, men nå er håret bare vasket med balsam, og nå er det fett. 

Anonymkode: 8436a...990

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg anbefaler deg å Google hair porosity. Jeg er selv plaget med tørt hår, og etter jeg fant ut at jeg har low porosity hår så har det vært mye enklere å finne produkter som hjelper på frizz og tørt hår. 😊 

Anonymkode: cc2c7...599

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vask med kun balsam fjerner ikke urenheter spesielt godt. 

Jeg slet tidligere med fet hodebunn, veldig tungt hår på toppen, og knusktørt i lengdene. 
Jeg har gått over til å vaske med sjampo og balsam 1-2 ganger i uken, og bruker litt hårolje ellers for å gi mer fuktighet og forhindre at jeg ser ut som ett bustetroll. Bruker hårolje først når håret er nyvasket, deretter litt ekstra etter hvert som dagene går og håret begynne virke tørt. 
Jeg bruker Curl Company (fra Normal) eller Dr. Organic kokos (fra Sunnkost)
Flere kolleger har kommentert at håret mitt alltid ser nyvasket ut, og lurer på hvordan jeg orker vaske så langt hår hele tiden... 

Anonymkode: ea9ad...93e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker ofte bare baby shampoo, den er uten sulfat og silikon, jeg reagerer fort med kløe med mange sjampoer. Bruker også en typ sjampokrem fra yves roche som er uten sulfat som vasker det rent uten å tørke ut. https://www.yves-rocher.no/har/harpleie/sjampo/sjampo-uten-sulfater-mild-for-omfintlig-har-hagtorn-200-ml/p/68777

Anonymkode: bf915...320

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...