Gå til innhold

Hvorfor kan ikke sentralborddamer bare sette over telefonen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde alle telefoner blitt satt over ville saksbehandlingen tatt mye lengre tid. Det å bli avbrutt når man sitter i en slik prosess gjør at man bruker tid på å komme inn i det igjen.

Anonymkode: da309...7ae

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Akkurat dette er nitrist med NAV. Mange har kompliserte spørsmål som ikke så lett lar seg skrive ned. Ikke alle som er så flink til å formulere seg heller. Og så er det ikke alle som har en hverdag som et forenelig med å sitte foran telefonen (med dokumenter klare) og vente på å bli oppringt. Det er mange som savner å få snakke med en saksbehandler uten å måtte i avhør på sentralbordet eller måtte avtale time ukesvis i forveien. 

Anonymkode: 2a03b...6f6

"Hei, jeg har behov for å snakke med deg ang sykemeldingen/aap/praksis/stønad/tiltaket, kan du ringe meg på fredag kl 13.45?" Synes det er ganske lett å formulere skriftlig at man har behov for en samtale, og foreslå ett tidspunkt hvor man ikke må sitte hele dagen å vente på å bli oppringt... Dette var noe av det jeg likte best med Nav, at jeg kunne sende melding til veileder å foreslå tidspunkt.  og det funket like bra på alle veilederene mine de 3-4 årene jeg var syk 🤷

Anonymkode: f7906...bfe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring både som saksbehandler og resepsjonist er: Enkle spørsmål kan besvares av sentralbordet. Større og vanskeligere spørsmål tas best på e-post. 

saksbehandlere har ikke tid å sitte i telefon hele dagen og det finnes også saker som kan behandles av flere saksbehandlere. Det er ikke alltid sånn at du har en egen saksbehandler. 

telefoner og e-poster tar utrolig mye av arbeidsdagen og er jo en del av saksbehandlingen men man må jo ha tid til å faktisk arbeide med sakene også. 

Anonymkode: a1370...343

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...