Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Holder på med en bacheloroppgave nå og er litt usikker på hvordan føre opp samme kilde i samme avsnitt. Veilederen min sa jeg ikke trengte å skrive forfatternavn hver gang når man skriver om samme tema, men bare første setning, men skal man ikke skrive årstall og sidetall heller da? Skriver dette i zotero. feks: 

Manger og Wormnes (2015, s 146) skriver at...bla bla bla. Videre trekker de frem... blabla bla (ingen årstall og sidetall her?)

Anonymkode: ae753...228

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Slik:

Manger og Wormnes (2015, s 146) skriver at...bla bla bla. Videre trekker de frem... blabla bla ( sidetall) blabla (sidetall) 

Anonymkode: 38830...1ca

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Holder på med en bacheloroppgave nå og er litt usikker på hvordan føre opp samme kilde i samme avsnitt. Veilederen min sa jeg ikke trengte å skrive forfatternavn hver gang når man skriver om samme tema, men bare første setning, men skal man ikke skrive årstall og sidetall heller da? Skriver dette i zotero. feks: 

Manger og Wormnes (2015, s 146) skriver at...bla bla bla. Videre trekker de frem... blabla bla (ingen årstall og sidetall her?)

Har du sett her? https://kildekompasset.no/referansestiler/apa-7th/

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har selvfølgelig sjekket der og gir ikke  direkte svar på det jeg spør etter.

AnonymBruker
Skrevet

Det din veileder sier er riktig.

Men om avsnittet er veldig langt kan du skrive (...)  Videre sier Hansen at bla bla (uten årstall, sidetall andre gangen). Så blir det  helt klokkeklart for leseren at dette også kommer fra samme kilden.

Anonymkode: 2cae0...36b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...