AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #1 Del Skrevet 30. april 2021 Leser så mye forskjellig på nett og flere som uttaler at kiropraktikk ikke hjelper på ryggsmerter. Så jeg blir litt skeptisk? Jeg har, i følge kiropraktor, en akutt låsning i ryggen og bekkenet. Er på dag fire med enormt vondt. Har vært til to svært smertefulle behandlinger. Jeg har lyst til å stole på kiropraktoren, samtidig som jeg er desperat etter å bli frisk, for dette er uutholdelig. Har fått beskjed om å ligge mye i ro og gå rundt i leiligheten. Men nå ligger jeg her på fjerde timen etter dagens behandling og klarer ikke stå på beina pga smertene. Kiropraktor mistenkte ikke prolaps. Jeg har prøvd å Google andres erfaringer, men får bare opp masse artikler. Skulle gjerne likt å høre fra noen med lignende erfaringer om hvor fort dette går over? Hva hjalp og hva hjalp ikke? Takk på forhånd! Anonymkode: a19d2...526 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #2 Del Skrevet 30. april 2021 Kontakt kiropraktoren og beskriv hvordan du har det. Hvis du ikke får et skikkelig svar som tar smertene dine på alvor, ring til en annen kiropraktor for vurdering. Som i alle andre yrker, finnes det gode og dårlige kiropraktorer. Anonymkode: c8f02...24c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #3 Del Skrevet 30. april 2021 Har du gått til kiropraktor som har spesialisert seg på rygg? Hadde selv låsning i bekken og rygg og etter første behandling fikk han opp låsningen. Men dette var hos spesialist. Etter fire dager bør du absolutt føle bedring. Ville heller gått til legen for medisinsk vurdering Anonymkode: 66da1...1dd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #4 Del Skrevet 30. april 2021 Jeg har god erfaring i fra kiroprakter ved låsninger. Var helt forferdelig en gang, helt stiv og klarte ikke å bøye meg, smerter etc. Vurderte å måtte avlyse en reise jeg skulle på. Ble bra igjen ved første behandling. Men jeg hadde ingen smerter under behandlingen. Kanskje du skal ringe lege å få en sjekk? Anonymkode: ddeaf...fe6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissPierce Skrevet 30. april 2021 #5 Del Skrevet 30. april 2021 Tror det kommer veldig ann på behandleren man går til. Jeg går til kiropraktor nå pga låsning i nakken og mellom skuldrene. Som igjen har gitt dovene armer og migrene. Hun knekker ikke sånn som mange gjør, men bruker en activator som gir mildere korrigeringer da hun mener at vanlig knekking ofte ikke hjelper, og heller flytter på problemet. Hvor i landet holder du til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #6 Del Skrevet 30. april 2021 Har du vært hos lege da? Ikke bare kiropraktor? Det kan hende du må ta bilder av ryggen din. Mannen min fikk prolaps i ryggen, og bildene viste at det var et lite ett, men det var likevel vanvittig smertefullt og gjorde at han ikke klarte å sitte og spise, og bare klarte å halte frem krokbøyd. Dette pågikk i 8 måneder. Det var kiropraktor som til slutt fikset problemet hans. Etter første timen der kom han gående oppreist inn døren hjemme. Etter 3-4 behandlinger ville han begynne og jobbe igjen. Anonymkode: 15f94...992 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #7 Del Skrevet 30. april 2021 Når kiropraktoren "dro" i meg og løsna låsningen litt, var det ikke vondt. Jeg hadde mer bevegelse i ryggen etterpå. Men når kiropraktoren skulle finne triggerpunkt og presse fingrene inn i disse punktene, var det helt j*vlig. Og fremdeles helt vilt vondt. Skulle presisert i forrige innlegg, men jeg et litt i smerteørska her. TS Anonymkode: a19d2...526 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #8 Del Skrevet 30. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du vært hos lege da? Ikke bare kiropraktor? Det kan hende du må ta bilder av ryggen din. Mannen min fikk prolaps i ryggen, og bildene viste at det var et lite ett, men det var likevel vanvittig smertefullt og gjorde at han ikke klarte å sitte og spise, og bare klarte å halte frem krokbøyd. Dette pågikk i 8 måneder. Det var kiropraktor som til slutt fikset problemet hans. Etter første timen der kom han gående oppreist inn døren hjemme. Etter 3-4 behandlinger ville han begynne og jobbe igjen. Anonymkode: 15f94...992 Har bare snakket med lege på telefon. Fikk beskjed om å oppsøke kiropraktor. TS Anonymkode: a19d2...526 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #9 Del Skrevet 30. april 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Når kiropraktoren "dro" i meg og løsna låsningen litt, var det ikke vondt. Jeg hadde mer bevegelse i ryggen etterpå. Men når kiropraktoren skulle finne triggerpunkt og presse fingrene inn i disse punktene, var det helt j*vlig. Og fremdeles helt vilt vondt. Skulle presisert i forrige innlegg, men jeg et litt i smerteørska her. TS Anonymkode: a19d2...526 Har også enormt store triggerpunkter. Min kiropraktor bruker ikke fingrene/hendene på disse da de er helt sinnsykt vonde. Setter heller tørrnåler og løsner låsningene med bevegelser. Kanskje du bør oppsøke en annen kiropraktor? Som er spesialist på rygg og nakke Anonymkode: 66da1...1dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissPierce Skrevet 30. april 2021 #10 Del Skrevet 30. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Når kiropraktoren "dro" i meg og løsna låsningen litt, var det ikke vondt. Jeg hadde mer bevegelse i ryggen etterpå. Men når kiropraktoren skulle finne triggerpunkt og presse fingrene inn i disse punktene, var det helt j*vlig. Og fremdeles helt vilt vondt. Skulle presisert i forrige innlegg, men jeg et litt i smerteørska her. TS Anonymkode: a19d2...526 Da kan det hende at du ble overbehandlet rett og slett. Hun jeg går til ser på øynene mine når det er på tide å gi seg. Jeg hadde helt sykt vondt samme kvelden 3 gangen, men dagen etter var jeg helt fin. Følte meg skikkelig dårlig typ fyllesyk. Å det kom av at det ble for mye for meg. Ring å fortell hvordan du har det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #11 Del Skrevet 30. april 2021 MissPierce skrev (1 time siden): Da kan det hende at du ble overbehandlet rett og slett. Hun jeg går til ser på øynene mine når det er på tide å gi seg. Jeg hadde helt sykt vondt samme kvelden 3 gangen, men dagen etter var jeg helt fin. Følte meg skikkelig dårlig typ fyllesyk. Å det kom av at det ble for mye for meg. Ring å fortell hvordan du har det. Takk for råd! Jeg ringte, men behandler hadde gått tidlig i dag. Jeg har ny time mandag morgen, så da skal jeg gi beskjed. TS Anonymkode: a19d2...526 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #12 Del Skrevet 30. april 2021 Hvorfor vil ikke fastlegen hjelpe deg? Anonymkode: d2ef9...122 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #13 Del Skrevet 30. april 2021 Hva er det kiropraktoren mener er låst egentlig? Anonymkode: 1becc...c23 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #14 Del Skrevet 30. april 2021 Har god erfaring med kiropraktor, men har ikke hatt slike akutte problemer som du har. Jeg hadde låsning i nakke, mellom skulderbladene og noe rusk i korsryggen. Alt ble fikset , jeg gikk en stund til vedlikeholdsbehandling for løsningen mellom skulderblad og korsrygg snek seg innpå igjen fram til jeg fikk trent opp noe muskulatur En arbeidskollega fikk akutte ryggproblemer etter å ha sittet litt vridd en lang biltur. Hun klarte ikke gå normalt. Kiropraktor hjalp henne og hun var ok etter to behandlinger. Anonymkode: cb5a6...a58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #15 Del Skrevet 30. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor vil ikke fastlegen hjelpe deg? Anonymkode: d2ef9...122 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva er det kiropraktoren mener er låst egentlig? Anonymkode: 1becc...c23 Fastlegen kunne gi meg sykemelding, fikk jeg beskjed om, men at det var kiropraktor som må fikse vond rygg. Kiropraktoren fant ut at jeg har en låsning i bekkenet (den har jeg egentlig visst om lenge), men at jeg nå har fått en låsning i nederste ryggledd eller hva det heter. Første behandling ble jeg dratt litt i, og andre behandling trykket kiropraktor på triggerpunkt. Dette er nå 12 timer siden og jeg har mer vondt nå enn hva jeg hadde da dette begynte. Skal det være sånn? Blir helt fortvila. TS Anonymkode: a19d2...526 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #16 Del Skrevet 30. april 2021 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Fastlegen kunne gi meg sykemelding, fikk jeg beskjed om, men at det var kiropraktor som må fikse vond rygg. Kiropraktoren fant ut at jeg har en låsning i bekkenet (den har jeg egentlig visst om lenge), men at jeg nå har fått en låsning i nederste ryggledd eller hva det heter. Første behandling ble jeg dratt litt i, og andre behandling trykket kiropraktor på triggerpunkt. Dette er nå 12 timer siden og jeg har mer vondt nå enn hva jeg hadde da dette begynte. Skal det være sånn? Blir helt fortvila. TS Anonymkode: a19d2...526 Du kan jo ringe legevakten og spørre om råd. Hvis du har så vondt at du ikke klarer gå så høres det jo ut som du trenger legetilsyn. Anonymkode: d2ef9...122 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bolla92 Skrevet 30. april 2021 #17 Del Skrevet 30. april 2021 Nei. Anbefaler alle som går til kiropraktor å se Folkeopplysningen-episoden om kiropraktikk. Ligger på nrk nett-TV. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #18 Del Skrevet 30. april 2021 Jeg sliter med bekkenet. Det låser seg ca tre ganger årlig. Da klarer jeg knapt å gå. Kiropraktoren har hjulpet meg hver gang. Anonymkode: bf1d6...d06 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå