AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #1 Del Skrevet 30. april 2021 Jeg tåler ingen typer hormonell prevensjon. Bruker nå mekaniske metoder, men sliter med å stole på det siden et svangerskap ville vært krise. Jeg har ett barn fra før, og er ikke sikker på om jeg noen sinne vil ha flere - vurderer derfor sterkt sterilisering. Likevel er jeg ung, bare 26 år - så jeg synes det er et drastisk skritt å ta. Har jo mange år på å mulig ombestemme meg ennå. Lurer derfor på om det er mulig, i Norge (privat selvsagt) å fryse ned egg og deretter sterilisere meg? Noen som vet noe om dette? Kan jeg da bli gravid gjennom IVF senere hvis jeg ombestemmer meg ang barn? Anonymkode: 5e423...30e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #2 Del Skrevet 30. april 2021 Bruk heller kondom. Anonymkode: 64cb5...dae 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #3 Del Skrevet 30. april 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Bruk heller kondom. Anonymkode: 64cb5...dae Ts skriver hun bruker kondom.... Men kondomer er ikke sikre. Ts; ta kontakt med private fertilitetsinstitutter og legg frem problemet ditt. De vil helt sikkert kunne hjelpe deg Anonymkode: de22d...f32 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #4 Del Skrevet 30. april 2021 Hmm. Eneste grunn til å fryse ned egg er vel mtp. eggkvaliteten. Du kan fortsatt ta IVF selv om du er sterilisert, de går jo inn i eggstokken direkte. Men lurt å ta kontakt med en klinikk, da får du svar på om det er noe de gjør. Anonymkode: 37c95...8f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #5 Del Skrevet 30. april 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Bruk heller kondom. Anonymkode: 64cb5...dae Jeg bruker det, men klarer ikke å stole helt på det. Resultatet er at jeg ikke tør å ha sex, noe som begynner å tære på forholdet til min samboer og far til mitt barn. AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hmm. Eneste grunn til å fryse ned egg er vel mtp. eggkvaliteten. Du kan fortsatt ta IVF selv om du er sterilisert, de går jo inn i eggstokken direkte. Men lurt å ta kontakt med en klinikk, da får du svar på om det er noe de gjør. Anonymkode: 37c95...8f6 Så eggene blir ikke ødelagt eller noe, de blir bare liggende der? Interessant. Ja jeg skal kontakte en klinikk, men nærmeste er ganske langt unna så det må passe praktisk først :) Anonymkode: 5e423...30e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #6 Del Skrevet 30. april 2021 Kobberspiral? Anonymkode: 9570f...ddd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #7 Del Skrevet 30. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kobberspiral? Anonymkode: 9570f...ddd Får syke smerter og blødninger som gjør at jeg må ta jerntilskudd... Anonymkode: 5e423...30e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #8 Del Skrevet 30. april 2021 Før jeg steriliserte meg spurte gynekolog om jeg ville fryse ned egg. Vet ikke om det er standard da. Hadde snakket med legen uansett. Anonymkode: 5d821...187 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 30. april 2021 #9 Del Skrevet 30. april 2021 Man trenger ikke fryse ned egg for å ta IVF. Sterilisering er å kutte egglederne, eggstokkene forblir intakte, og man kan hente ut egg derfra for IVF. Men du må naturligvis betale hele den behandlinga selv (får ikke dekka slik som ufrivillig barnløse). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #10 Del Skrevet 30. april 2021 Anonymus Notarius skrev (14 minutter siden): Man trenger ikke fryse ned egg for å ta IVF. Sterilisering er å kutte egglederne, eggstokkene forblir intakte, og man kan hente ut egg derfra for IVF. Men du må naturligvis betale hele den behandlinga selv (får ikke dekka slik som ufrivillig barnløse). Takk, dette visste jeg ikke før jeg lagde denne tråden. Jada, jeg vet jeg må betale selv. Jeg er som sagt helt sikker i dag på at jeg ikke ønsker flere barn - men gitt min unge alder vil jeg gi meg selv en viss sjans til å eventuelt, potensielt ombestemme meg en gang. Anonymkode: 5e423...30e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #11 Del Skrevet 30. april 2021 Har brukt kondom i alle år som seksuell aktiv fordi jeg ikke kan bruke hormonell prevensjon. Det har aldri slått feil og er trygt så lenge man bruker det rett. Har derimot flere venninner som har blitt gravide med spiral og p-piller. Når vi derimot slutta med kondom, ble jeg gravid umiddelbart. Altså; det VIRKER. Anonymkode: 88975...a8e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #12 Del Skrevet 30. april 2021 Kondom virker, og det skal mye til å ille merke om den sprekker eller noe annet får galt. Du kan kjøpe en angrepille og ha i hus, slik at du kan ta med en gang om det skulle skje. Det gjorde jeg perioden vi brukte kondom, hjalp på trygghetsfølelsen. Så sikkert som kondom da er burde ikke det være noe problem! Mindre styr enn ivf! Anonymkode: b2e4f...37a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #13 Del Skrevet 30. april 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg bruker det, men klarer ikke å stole helt på det. Resultatet er at jeg ikke tør å ha sex, noe som begynner å tære på forholdet til min samboer og far til mitt barn. Så eggene blir ikke ødelagt eller noe, de blir bare liggende der? Interessant. Ja jeg skal kontakte en klinikk, men nærmeste er ganske langt unna så det må passe praktisk først Anonymkode: 5e423...30e Eggkvaliteten synker med alderen jo, men ikke pga. steriliseringen Anonymkode: 37c95...8f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #14 Del Skrevet 1. mai 2021 hørtes ut som en idiotisk ide. hjelp i offentlig helsevesen får du vertfall ikke !! privat vil koste deg store summer, mange fæle medisiner og et underlig styr. avstå fra sex eller bruk kondom. evt steriliser deg, men ikke forvent hjelp etterpå. Anonymkode: a21ca...25d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå