Anette900 Skrevet 30. april 2021 #1 Skrevet 30. april 2021 Hvilke tanker har du om de som mottar dagpenger fra NAV?
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #2 Skrevet 30. april 2021 11 hours ago, Anette900 said: Hvilke tanker har du om de som mottar dagpenger fra NAV? Hva med å fortelle litt om dine egne tanker om dette? Da blir det lettere å ha noe å forholde seg til hvis man svarer. Anonymkode: 1ffbd...ce1 5
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #3 Skrevet 30. april 2021 At de trenger penger. Anonymkode: e7c96...c13 1
Anette900 Skrevet 30. april 2021 Forfatter #4 Skrevet 30. april 2021 Dette er til en prosjektoppgave, der vi ønsker å få et innblikk i menneskers holdninger til dagpengebrukere. Vil være litt forsiktig med å utdype for mye, siden vi ikke ønsker å stille ledende spørsmål. Er geniunit interessert i å få frem hvilken oppfatning det er ute i samfunnet rundt dette emnet. Håper at så mange som mulig ønsker å bidra med sine tanker, her er alle tanker og ideer verdsatt.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #5 Skrevet 30. april 2021 Synes synd på dem. Anonymkode: 7d006...5cc
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #6 Skrevet 30. april 2021 Jeg har svært lite tanker om dem, utover at de nok er i en uheldig situasjon som ikke lenger har jobb. Dagpenger får man jo kun basert på at man har hatt inntekt tidligere, så da antar jeg at de av en eller annnen grunn har mistet jobben. At de i et og annet tilfelle har sagt den opp tenker jeg ikke på. Synes ikke direkte synd på dem, men det er jo alltid leit å være i en sånn situasjon, og det er blitt en "vanlig" problemstilling det siste året, i hvert fall langt mer vanlig å høre om det enn tidligere. Det gjør sikkert noe med holdningen til det, jeg håper det er kortvarig for de det gjelder - at det blir bedre tider igjen snart. Ellers har jeg ingen spesielle tanker, har ingenting imot at noen sliter, og synes det er flott vi har et apparat som gir støtte som dagpenger og annet. Anonymkode: e7c96...c13 1
Minime94 Skrevet 30. april 2021 #7 Skrevet 30. april 2021 (endret) For de som sitter slik som Jeg satt et par år: for høy utdannelse til å bli vurdert til jobber man ikke trenger utdannelse til og for lite erfaring til å få jobb som det jeg utdannet til eventuelt om en er uten utdannelse og har vanskelig med å få jobb.. disse syns jeg veldig synd i for jeg vet hvor jævlig og ødeleggende på selvtillit det var å sitte der selv og føle at en ikke kommer noen vei. De ytterst få som ikke gidder å prøve å komme seg ut på arbeidsmarkedet fordi det er beleilig å bare få penger og drive dank, de har jeg lite til overs for. Endret 30. april 2021 av Minime94 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #8 Skrevet 30. april 2021 Jeg var i en ekstrem livsituasjon en periode. Jeg er høyt utannet, og tilbake i jobb nå. Sånn er det, eller var det Anonymkode: bfa8d...21a 1
Gjest Smeltemann Skrevet 1. mai 2021 #9 Skrevet 1. mai 2021 Anette900 skrev (13 timer siden): Hvilke tanker har du om de som mottar dagpenger fra NAV? At de er i et uføre som gir dem rett til dagpenger. Ingen som ikke har krav på dagpenger får dagpenger. Hva synes du da?
Hedda-78 Skrevet 1. mai 2021 #10 Skrevet 1. mai 2021 Jeg har selv vært dagpengemottaker. Den generelle instillingen/holdningen i samfunnet til dagpengemottakere er ikke like dårlig som til uføre. For å ha rett til dagpenger kreves det jo at man har hatt inntekt (altså jobb) tidligere, og at man er aktiv arbeidssøker. Det er altså ikke mulig å "snylte" til seg dagpenger og leve livets glade dager i årevis, siden dagpenger er svært tidbegrenset. Så dagpengemottakere blir ikke sett ned på på samme måte som uføre med usynlig sykdom. Jeg synes forferdelig synd på de som er arbeidsledige i dag, arbeidsmarkedet er utrolig tøft nå, og mange risikerer nok å fortsatt stå uten jobb ved dagpengeperiodens slutt. Da får man problemer...
Blue Berry Skrevet 1. mai 2021 #11 Skrevet 1. mai 2021 Jeg mistet jobben min i februar og jobber vokser ikke akkurat på trær i disse dager, så derfor mottar jeg dagpenger (har en annen deltidsjobb også). Jeg søker jobber som en gal, men ikke lett når det er covid. Har forøvrig aldri sett på det som noe «rart»? Ikke akkurat noe man velger selv...
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #12 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg var i en ekstrem livsituasjon en periode. Jeg er høyt utannet, og tilbake i jobb nå. Sånn er det, eller var det Anonymkode: bfa8d...21a Har veldig lite med hvilke tanker du gjør deg om AAP å gjøre. Anonymkode: 7085e...fcb
Anette900 Skrevet 6. mai 2021 Forfatter #13 Skrevet 6. mai 2021 Takk for alle svar så langt, dette gir oss et bedre innblikk i hvordan mennesker på Nav blir oppfattet. Ønsker gjerne flere innspill.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå