AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #61 Skrevet 7. august 2022 Eryn skrev (2 timer siden): Har du et utenlands «rart» navn, kan det være en fordel å vise fram deg selv. Forskning viser at utenlandske navn blir diskriminert i søknadsprosessen. Stor sjanse for at de havner i «nei»- bunken, selv med samme kvalifikasjoner som de i «ja»- bunken. Det gjelder bare ikke-vestlige innvandrere. Anonymkode: d3dbe...b9d
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #62 Skrevet 7. august 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Vi pleier å kaste CV-er med bilde. Det hører ikke til med CV! Anonymkode: d3dbe...b9d Dere ligger tilbake i tid, og går sannsynligvis glipp av svært gode kandidater. Anonymkode: 54b18...193 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #63 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dere ligger tilbake i tid, og går sannsynligvis glipp av svært gode kandidater. Anonymkode: 54b18...193 Ikke sikkert den du siterte mente det seriøst. Det var en annen i tråden som sa h*n kastet alle cv-er uten bilde. I noen bransjer spiller det ingen rolle om du har bilde eller ei, da det kun er erfaring og kvalifikasjoner som bestemmer om du blir plukket ut til intervju. Hjelper lite med et flott bilde dersom du straks er ferdigutdannet, når resten av søkerne har lang arbeidserfaring. Til stillinger i mitt yrke er det uansett så få som blir kalt inn til intervju, at et bilde bidrar nada til å skille seg spesielt positivt ut. Anonymkode: fadf4...fc2
Summeer Skrevet 7. august 2022 #64 Skrevet 7. august 2022 Jeg har ikke bilde, men en god og åpen LinkedIn profil med identisk arbeidserfaring som cven med mer utfyllende informasjon. Jeg vet jo at i min bransje er det første man gjør etter grovsortering å sjekke LinkedIn for å se på nettverket og om man har felles kjente og hvor man har jobbet. Bilde på cven er da unødvendig 😉
origin Skrevet 9. august 2022 #65 Skrevet 9. august 2022 Jeg er ikke glad i bilde på cv og har aldri hatt det og vil ikke ha det. Kjenner på trynefaktor 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #66 Skrevet 9. august 2022 Så lenge man ikke ser helt forferdelig stygg ut, bruk bilde! Å ikke ha bilde på cven er gammeldags. Anonymkode: 0d3ac...477
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #67 Skrevet 10. august 2022 Kommer helt ann på bilde. Bør være nøytralt af. Enig det er risikosport. Mange eier jo ikke selvinnsikt Anonymkode: d6277...d88
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #68 Skrevet 21. januar 2024 Ze.Xhx skrev (På 30.4.2021 den 12.02): Er uenig. Det hjelper veldig for intervjueren å ha et ansikt å koble CVen til. Enig. Jeg er ikke spesielt pen, men ble innkalt til mange flere jobbintervjuer etter at jeg begynt å legge ved bilde i Cven. Brukte dog et nøytralt headshot (ikke selfie). Anonymkode: 49db1...3e8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå