AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #21 Skrevet 30. april 2021 Da jeg søkte på Trainee-stilling fikk jeg ikke sendt inn søknaden før jeg hadde lastet opp bilde. Anonymkode: 52f14...89b
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #22 Skrevet 30. april 2021 Cvguru er dårlig. Bortkastet penger. Anonymkode: f2b6e...535 3
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #23 Skrevet 30. april 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg har ansatt mange folk opp gjennom og lest utallige søknader. Mitt tips er å droppe bilde på cv, les mer om hvorfor her; https://cvguru.no/bilde-pa-cven/ Egentlig synes jeg det er rart folk ikke tenker selv at f eks en Doris-selfie med oppsperrede øyne, trutmunn og så mye filter at både nese og ansiktstrekk er borte ikke er en god idé i en seriøs setting. Anonymkode: fe240...b06 Har også ansatt en del folk, og er helt uenig i at folk skal droppe bildet på CV. Bildet er deg og det tilhører din CV. Du vil uansett bli søkt opp på facebook og instagram, og da kan du like godt legge ved et godt bilde av deg for å unngå det. Men ja, du sender jo ikke ifra deg et selfiebilde som ikke bør være på CVen. Du må sørge for å ta et passbilde av deg selv. Ikke et trutmunn-bilde. Et profesjonelt bilde veier utelukkende positivt, uansett hvordan du ser ut. Anonymkode: d5453...ebd 2
Kala Skrevet 30. april 2021 #24 Skrevet 30. april 2021 Jeg la ved bilde forrige gang jeg sendte cv, fikk jobben 😊 et bilde jeg tok selv, hjemme, ikke turbilde som mange bruker.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #25 Skrevet 30. april 2021 Hva med passbilde? Jeg hadde et personlig bilde på CV en gang, der jeg drev med hobby / aktivitet 👍 Ikke noe forseggjort i det heletatt.. Anonymkode: 1e6a2...0d9
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #26 Skrevet 30. april 2021 12 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har ansatt mange folk opp gjennom og lest utallige søknader. Mitt tips er å droppe bilde på cv, les mer om hvorfor her; https://cvguru.no/bilde-pa-cven/ Egentlig synes jeg det er rart folk ikke tenker selv at f eks en Doris-selfie med oppsperrede øyne, trutmunn og så mye filter at både nese og ansiktstrekk er borte ikke er en god idé i en seriøs setting. Anonymkode: fe240...b06 Helt enig, jeg synes det er flaut på søkerens vegne om det kommer bilde på CV-en. Anonymkode: 1a662...f15 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #27 Skrevet 30. april 2021 1 hour ago, Kala said: Jeg la ved bilde forrige gang jeg sendte cv, fikk jobben 😊 et bilde jeg tok selv, hjemme, ikke turbilde som mange bruker. Men bildet var nok neppe relevant for at du fikk jobben? Anonymkode: 1a662...f15 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #28 Skrevet 30. april 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Men ja, du sender jo ikke ifra deg et selfiebilde som ikke bør være på CVen. Du må sørge for å ta et passbilde av deg selv. Ikke et trutmunn-bilde. I følge din argumentasjon er jo trutmunnen også en del av deg, og dermed burde være med. Nei, jeg ser ikke greia med bilde på CV. Hvordan du ser ut har overhodet ingenting med om du er egnet til jobben eller ikke å gjøre, i mine øyne. Anonymkode: 1a662...f15 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #29 Skrevet 30. april 2021 Ze.Xhx skrev (12 timer siden): Jeg er uenig med artikkelen. Jeg har lest mange 1000 CVer og intervjuet flere hundre, og selv om du tar gode notater så er det vanskelig å koble person opp mot notater. Har CVen bilde så hjelper det veldig. Og hvis bildet ditt får mer oppmerksomhet enn innholdet i CVen så vil du mest sannsynlig ikke jobbe der uansett. Jeg stiller også spørsmålstegn med at en arbeidsgiver bruker 7s i gjennomsnitt per CV. Hvordan er den statistikken hentet inn? Jeg jobber som rekrutterer og liker ikke bilder. Anonymkode: 416e8...bdc 2
Kala Skrevet 1. mai 2021 #30 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Men bildet var nok neppe relevant for at du fikk jobben? Anonymkode: 1a662...f15 Det forhindret ikke at jeg fikk jobben, nei, med henvisning til TS sin påstand. Har man ønsket kompetanse, så blir man som oftest kalt inn til intervju.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #31 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Overhode ikke, jeg har ingen tilknytning, men det står mye fornuftig der. Anonymkode: fe240...b06 Det er ikke så mye fornuftig som står på Cvguru. Det står at man kan bestille CV på siden du linker til, og har på følelsen av at du jobber for Cvguru. Det er bortkastet penger å bruke penger på noe som helst Cvguru. Jeg burde ha vært med skeptisk da jeg så at de kun hadde positive tilbakemeldinger. Anonymkode: f2b6e...535 5
Basi Skrevet 1. mai 2021 #32 Skrevet 1. mai 2021 Uenig med å droppe bilde på cven. De fleste rekrutteringsrådgivere anbefaler bilde. Men da selvfølgelig et profesjonelt bilde, ikke selfie og overstyling. Sier seg jo selv. 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #33 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg jobber som rekrutterer og liker ikke bilder. Anonymkode: 416e8...bdc Jeg har sittet som rekrutterer i et stort firma, og jeg liker bilder. * Hvilket bilde du velger forteller meg litt om deg som person. Har du lastet det inn opp-ned er du enten slurvete eller ikke så teknisk god. Om bildet fremstår som uprofesjonelt, kan jeg fort vurdere deg som umoden eller ikke passe for oss (og da mener jeg ikke kvaliteten på bildet, men posering, duckface, filter etc.) * Om jeg skal ned i en travel resepsjon og hente kandidater som skal inn til intervju, er det til god hjelp å vite ca hvordan de ser ut Anonymkode: 05944...64a 6
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #34 Skrevet 1. mai 2021 On 4/30/2021 at 11:51 AM, AnonymBruker said: Jeg har ansatt mange folk opp gjennom og lest utallige søknader. Mitt tips er å droppe bilde på cv, les mer om hvorfor her; https://cvguru.no/bilde-pa-cven/ Egentlig synes jeg det er rart folk ikke tenker selv at f eks en Doris-selfie med oppsperrede øyne, trutmunn og så mye filter at både nese og ansiktstrekk er borte ikke er en god idé i en seriøs setting. Anonymkode: fe240...b06 Forskning viser det motsatte. Men skjønner at du ønsker å reklamere 🙃 Anonymkode: 1c659...d7c 4
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #35 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Forskning viser det motsatte. Men skjønner at du ønsker å reklamere 🙃 Anonymkode: 1c659...d7c Nei, du tar feil. Og det heter ikke reklamere, å reklamere er å klage på noe. Jeg har ikke tilknytning til de som laget artikkelen, men jeg er enig i det som står. 😘 Anonymkode: fe240...b06 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #36 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Nei, du tar feil. Og det heter ikke reklamere, å reklamere er å klage på noe. Jeg har ikke tilknytning til de som laget artikkelen, men jeg er enig i det som står. 😘 Anonymkode: fe240...b06 Å reklamere betyr faktisk to ting, så det er riktig å skrive reklamere. Som regel vil man bruke en preposisjon; med, for eller på. Preposisjon gir kontekst før å skjønne hva som menes. I dette tilfellet var det uansett lett å skjønne meningen bak innlegget. Anonymkode: 12d78...0c8 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #37 Skrevet 2. mai 2021 For det første så tror jeg dette er snikreklame for den nettsiden. Den var så dårlig skrevet at man ikke ville henvist til den som en god kilde med mindre man driver den selv. Når det gjelder tiden arbeidsgiver bruker på hver CV tror jeg det varierer veldig, og at det er proporsjonalt med hvor mange søknader som kommer inn. Når vi utlyser får vi ofte inn ca. 200 søknader. Jeg bruker da ca. ett minutt på å skanne en CV (bare dette tar over tre timer) og så leser jeg kun de aller mest aktuelle grundig. Når det gjelder bilde så er det ca. 50/50 på om kandidatene har det med eller ikke, med en klart økende tendens. De fleste bildene er profesjonelle eller i alle fall ok, men det er alltid en liten andel med helt merkelige valg av bilde. Og ja, jeg ville lagt en ellers flott CV med idiotisk bilde i nei-bunken uten å tvile et sekund. Anonymkode: 851a2...008 3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #38 Skrevet 5. august 2022 Jeg har sittet i flere ansettelsesprosesser, og selvfølgelig tar du med et bilde av deg på CV'en. CV'en er deg, og bilde av deg er det mest tilhørende når du skal presentere deg selv. Vi lever i en høyteknologisk verden der det å ta et bilde av seg selv og legge den inn på CV'en ikke koster deg noe som helst og tar 1 minutt. Du har ingen unnskyldninger for å la være. Eneste cluet med bilde er at du må ta et ordentlig bilde. Typ passbilde. Uten filters, bakgrunn eller noe, i en profesjonell utgave av deg selv. Du kan med fordel smile litt også. En CV uten bilde føler jeg faktisk mangler noe. Den ser "tom" ut med bare tekst. Og CV'er uten bilde gjør at sjansen for at noen besøker dine profiler på sosiale medier er større, noe som ofte ikke taler til din fordel når besøket er et faktum. For de aller fleste er interessert i å vite hvordan folk ser ut. Det er ikke noe å legge skjul på, og er en del av førsteinntrykket. Mulig det ikke skal være slik, men slik er det faktisk. Så uansett hvem du er, uansett hvordan du ser ut og uansett hvilken stilling du søker på, legg ved et ordentlig bilde av deg selv i CV'en. Du kan uansett ikke holde utseende ditt skjult til du er ansatt! Anonymkode: d5453...ebd 3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #39 Skrevet 5. august 2022 Sjefen her sier at CVer uten bilde går rett i søpla. Anonymkode: 4ee7b...1a3 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #40 Skrevet 5. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sjefen her sier at CVer uten bilde går rett i søpla. Anonymkode: 4ee7b...1a3 Skjønner jeg godt. For CV'er uten bilde er en tam, traust og mangelfull CV. Og man lurer fort på om det er noe de prøver å skjule, siden bildet av dem mangler. For å si det på en annen måte: arbeidsmarkedet er en jungel. Du er ikke spesiell, uansett hvordan CV du har. Og når så mange er likestilt i en ansettelsesprosess, så ryker fort de søkerne uten bilde på CV i søpla på bekostning av de med bilde. Den lille anstrengelsen ved å legge ved bilde viser det lille ekstra. Det er de små nyansene som teller når mange er likestilte. Anonymkode: d5453...ebd 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå