Gå til innhold

Settes i gang for andre gang, kan det gå denne gangen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser ut til at jeg får ballong på mandag. Ble satt i gang med nr 1, og det tok 5 lange dager. Ble nesten keisersnitt, men slapp unna i siste liten. Nå er jeg en uke over termin igjen og ikke moden og ingen åpning.

Noen som har hatt en grei igangsettelse med nr 2 etter en skikkelig trøblete igangsetting med første?

Anonymkode: ee52d...4a6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Produser oxytocin før og under fødselen! Det er mer vanskelig når man er stressa førstegangs.

Anonymkode: 5e0cb...492

AnonymBruker
Skrevet

Vet jo godt at det hjelper å ikke stresse. Jeg var en veldig lite stresset og bekymret førstegangs. Jeg bare gledet meg over å endelig være i gang, så det var nok ikke problemet da. Gruer meg mer denne gangen, for nå vet jeg hva jeg eventuelt går til.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vet jo godt at det hjelper å ikke stresse. Jeg var en veldig lite stresset og bekymret førstegangs. Jeg bare gledet meg over å endelig være i gang, så det var nok ikke problemet da. Gruer meg mer denne gangen, for nå vet jeg hva jeg eventuelt går til.

Ja, der er jo problemet. Sier ikke at du «ikke skal stresse», jeg sier du skal gjøre alt du kan for å produsere oxytocin nå før fødsel og under fødselen. Det vil hjelpe deG. 

AnonymBruker
Skrevet

Har hørt at det går fortere andre gangen 🙂

Sender positive vibber

Anonymkode: 3f9be...a34

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja, der er jo problemet. Sier ikke at du «ikke skal stresse», jeg sier du skal gjøre alt du kan for å produsere oxytocin nå før fødsel og under fødselen. Det vil hjelpe deG. 

Men i alle dager for noen unyttige svar. Sa jo jeg var LITE stresset sist, så fravær av oxytocin var nok ikke problemet, sammenlignet med andre førstegangs som ble satt i gang. Selv om det ikke er relevant for det jeg spør om så kan jeg jo informere om at etter at ballongen ble satt i sist dro jeg hjem og koste meg sammen med samboer. Vi lo, tullet, danset, så en fin film, bestilte digg mat og lå og hadde skikkelig kosekveld på sofaen. Så veldig mye mer enn det kunne jeg ikke gjort med den ballongen der inne 😂

Denne gangen er jeg jo mye mer urolig basert på hvordan det gikk sist... og ikke får jeg lov til å forlate sykehuset etter at ballongen er satt i heller. Så da er det ikke voldsomt jeg får gjort.

Jeg er ute etter erfaringer fra folk som har blitt satt igang flere ganger, ikke ute etter allmenn info om at oxytocin hjelper når man skal føde, det vet jo alle.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...