AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #1 Skrevet 30. april 2021 Hei, jeg fikk en sluttavtale med litt "ekstra lønn" fra tidligere arbeidsgiver etter en usaklig oppsigelse. Siden da er jeg dessverre arbeidsledig og får dagpenger. Selvfølgelig har jeg sagt ifra til NAV om ekstra lønn som jeg fikk, men det tok lang tid før jeg har hørt noe mer. Nå etter en god stund krever NAV penger tilbake. Det er jo greit, selvom det tok litt tid. Så leser jeg på nettet følgende: "Hvis den som har mottatt beløpet ikke er å bebreide og beløpet er mottatt i god tro, er det ingen automatikk i å kreve tilbakebetaling. Kravet kan også reduseres. I vurderingen av om beløpet i slike tilfeller helt eller delvis skal kreves tilbakebetalt legges det blant annet vekt på beløpets størrelse og hvor lang tid det er gått siden feilutbetalingen. Hvis det er gått lang tid og beløpet er lite vil NAV normalt frafalle krav på tilbakebetaling." Lurer på hva som er et "stort beløp" og hva er "lang tid" for dem? 😄 Noen som har erfaring med dette? Takk på forhånd Anonymkode: ac97b...f12
Paradoxx Skrevet 30. april 2021 #2 Skrevet 30. april 2021 Historien din henger ikke på greip. NAV krever i disse tider tilbakebetaling for "forskudd" av dagpenger, kanskje dette du har fått. Uansett; ingen som kan vite hva du snakker om, om du ikke forteller oss konkret hva som står i vedtaket du har blitt tilsendt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå