AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #1 Del Skrevet 30. april 2021 Hei, Da har jeg fått beskjed om å pakke sammen og levere inn alle ting som tilhører jobben, inkludert mobiltelefonen. Men problemet er at den er jo brukt i et år, og jeg har betalt flere tusen selv for dyreste iPhone da den kostet langt over hva jobben dekket. Men da mister jeg jo det jeg har betalt for den, er det her vanlig praksis? Hvorfor kan jeg ikke få kjøpe den ut? Anonymkode: 26f45...90d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #2 Del Skrevet 30. april 2021 Når jobben har betalt, så kan de jo kreve at man leverer tilbake når man slutter. Men du skal selvfølgelig ha tilbake en fornuftig andel av mellomlegget mellom det jobben dekket og prisen på telefonen (Man må anta noe verditap, slik at du ikke nødvendigvis får tilbake alt du betalte selv for et år siden.). Har de sagt at du ikke kan kjøpe den ut? Anonymkode: cf9e8...cc8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lama_Drama Skrevet 30. april 2021 #3 Del Skrevet 30. april 2021 Nei, det er ikke vanlig når du selv har betalt en stor del. be om å få kjøpe den ut eller tilbakeført det du selv har betalt. Tillittsvalgt og fagforening om det blir trøbbel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #4 Del Skrevet 30. april 2021 Jeg fikk telefon av jobben og ble oppsagt etterhvert, sammen med flere andre, pga innstramninger. Ble aldri bedt om å levere telefonen tilbake. Anonymkode: 79390...1bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fantorang1 Skrevet 30. april 2021 #5 Del Skrevet 30. april 2021 Vi tar inn telefoner på jobben om de er under ett år gamle, da vi har kjøpt de i sin helhet er de våre. I ditt tilfelle har du selv betalt en andel, da er saken ganske annerledes; ville forespurt om å få enten kjøpe den ut, eller avtalt refusjon for den andelen du selv har lagt inn. Sørg for skriftlig saksgang på dette. Ikke lever telefonen fra deg før dette er avklart, det er eneste makten du har i en slik sak. De fleste som sier opp her jeg jobber lar vi de beholde både laptop og telefon om de ikke da er avskjediget - da er det hard linje som gjelder, refusjon via feriepenger for uteblitt tilbakelevering. Har fått inn ukomplett "vrakgods" som jeg ikke klarte å vite om det var det vi leverte ut, men det da i det minste levert tilbake, tilstanden er det lite vi kan gjøre noe med. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #6 Del Skrevet 30. april 2021 Du har vel signert en avtale da du fikk telefon? Der skal det stå vilkår og evt. mulighet for å kjøpe ut telefon. Anonymkode: 2302c...784 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #7 Del Skrevet 30. april 2021 Hos oss skrives telefonene med over tre år, slik at man betaler 100, 66, 33 eller 0% om man slutter i løpet av 1., 2., 3. eller 4. + året etter at telefonen ble kjøpt. Om man frivillig har kjøpt dyrere telefon en hva arbeidsgiver dekker får man ingenting tilbake av den andelen dersom arbeidsgiver beholder telefonen. Anonymkode: 7eba3...f83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PM75 Skrevet 30. april 2021 #8 Del Skrevet 30. april 2021 Vi har et mobilreglement som beskriver alle slike detaljer. Sjekk om din jobb også har det, så får du fakta å forholde deg til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå