AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #1 Skrevet 30. april 2021 det er lenge siden vi leverte skattemelding, har ikke fått melding om at skatteoppgjøret er klart, og heller ikke mottatt noen skattepenger. var det ikke slik at med de nye ordningene skjer det meste automatisk, og at skattepenger ble betalt ut fortløpende etter levert skattemelding? eller er det slik at den prosessen først starter etter fristen for levering i dag? ER DET NOEN I LANDET SOM HAR FÅTT SKATTEOPPGJØRET ALLEREDE? Anonymkode: 915ca...2f7
Wedding Skrevet 30. april 2021 #2 Skrevet 30. april 2021 Det er en del som blir uttrekkt til kontroll da tar det lenger tid, de som har gjort rettelser tror jeg må vente også.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #3 Skrevet 30. april 2021 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): det er lenge siden vi leverte skattemelding, har ikke fått melding om at skatteoppgjøret er klart, og heller ikke mottatt noen skattepenger. var det ikke slik at med de nye ordningene skjer det meste automatisk, og at skattepenger ble betalt ut fortløpende etter levert skattemelding? eller er det slik at den prosessen først starter etter fristen for levering i dag? ER DET NOEN I LANDET SOM HAR FÅTT SKATTEOPPGJØRET ALLEREDE? Anonymkode: 915ca...2f7 Leste på Skatteetaten her tidligere, da jeg lurte på det samme, at det kan ta opptil 3 uker før endelig skatteoppgjør er på plass. Om du har partner som har levert etter deg så kan det ta 3 uker fra partner leverte, da man blir sett under ett på mye. Anonymkode: 2e880...2e8
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #4 Skrevet 30. april 2021 Det står også at de fleste vil få utbetalt oppgjøret fra juni. Så er en liten del som får før. Anonymkode: 1ff08...df0
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #5 Skrevet 30. april 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): var det ikke slik at med de nye ordningene skjer det meste automatisk, og at skattepenger ble betalt ut fortløpende etter levert skattemelding? Nei. Pengene blir utbetalt innen tre uker etter at skatteopgjøret er klart. Når skatteoppgjøret er klart er det ingen som vet og Skatteetaten sier heller ingenting om hvor lang tid dette tar. For de fleste med ny skattemelding skjer det imidlertid fortløpende, men hvis du f.eks. blir tatt ut til kontroll kan du risikiere å måtte vente til høsten. Anonymkode: 3be08...8e6
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #6 Skrevet 30. april 2021 dette forklares i det uendelige føler jeg. 1: du får skattemeldingen 2: du leverer skattemeldingen 3: du venter på skatteoppgjøret, dette er det ingen som vet når kommer. Du kan bli trukket ut til kontroll feks. 4: du får skatteoppgjøret 5: pengene kommer på konto innen 3 uker etter mottatt skatteoppgjør, men mange får det allerede samme dagen. Anonymkode: 44c8a...057
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #7 Skrevet 30. april 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: dette forklares i det uendelige føler jeg. 1: du får skattemeldingen 2: du leverer skattemeldingen 3: du venter på skatteoppgjøret, dette er det ingen som vet når kommer. Du kan bli trukket ut til kontroll feks. 4: du får skatteoppgjøret 5: pengene kommer på konto innen 3 uker etter mottatt skatteoppgjør, men mange får det allerede samme dagen. Anonymkode: 44c8a...057 Takker for svar til deg og alle 😊 Jeg prøvde i alle fall å få frem at jeg var klar over done punkter, bortsett fra punkt 3. Jeg håpte at det var satt en tidsramme på tiden mellom levering av skattemelding og skatteoppgjøret. En ting er å bli trekt ut for kontroll, med det gjelder jo svær svært få. Og selve kontrollen tar ikke så lang tid. Forstår ikke helt hvorfor de ikke setter en tidsramme på dette. De opplyser godt om innen 3 uker er pengene oå konto, de fleste dagen etter. Det er jo ikke så intressant, det er mer vanlig bank gang standard utsagn. De sier heller ikke klart fra, og det er heller ikke med i dine punkter, om de begynner utkjøring av penger allerede flr endringsforskrift, så lenge skattemeldingen faktisk er levert. Vel, vel, pengene kommer når de kommer 😀 Anonymkode: 915ca...2f7
tirben Skrevet 30. april 2021 #8 Skrevet 30. april 2021 Jeg leverte skattemeldingen 19.mars med noen endringer. Fikk utbetalt pengene i går!!
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #9 Skrevet 30. april 2021 Har fremdeles ikke fått noen penger jeg heller, men mange jeg kjenner har fått for lengst 😩 Anonymkode: 46442...de2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå