Gjest Gjest Skrevet 2. september 2005 #1 Skrevet 2. september 2005 Jeg og kjæresten min har vært sammen i ca. et år nå. Vi ble kjent på nettet, og hadde veldig god kontakt før vi traff hverandre. På en måte var vi forelsket allerede før vi møttes (høres merkelig ut, men kjemien mellom oss stemte helt perfekt!). Når vi først møttes, var det litt fram og tilbake (fra min side, han var sikker på følelsene sine for meg), men vi ble etterhvert sammen. Grunnen til at jeg brukte litt tid på å bestemme meg, var pga. at jeg hadde skikkelig problemer med å forholde meg til utseende hans. Han er verdens beste gutt, og han er alt jeg noengang kunne ønsket meg! Men noe jeg slet, og fortsatt sliter med er hvordan han ser ut. Det er vondt å si det og kanskje litt ondt, men det er sannheten. Han har ikke klippet håret på lenge, og det begynner å bli langt, og jeg føler at han forfaller bare mer og mer på alle måter. I begynnelsen var jeg som sagt skeptisk til om jeg burde gå inn i forholdet, men jeg ville gi ham en sjangs, og syntes det var patetisk av meg å droppe en såpass flott fyr bare pga. utseende. Etterhvert som tiden har gått, har det gått opp for meg at jeg rett og slett er flau over å gå vedsiden av ham på gata. Dersom han kanskje hadde forandret litt på seg selv (feks. håret), er jeg sikker på at han ville sett bedre ut...... Men det er jo personen jeg skal like (og gjør), men det oppstår problemer når jeg ikke tenner på ham. Hva skal jeg gjøre? Kvier meg for å si at "du burde klippe håret nå!" osv., for han bestemmer jo over seg selv, og jeg har jo egentlig ikke noe med det å gjøre. Hva synes dere?? Burde jeg gå ut av forholdet, er dette noe som aldri vil forandre på seg, eller burde jeg bli siden han er verdens beste??
la Flaca Skrevet 2. september 2005 #2 Skrevet 2. september 2005 Jeg vet med meg selv at jeg aldri kunne vært med noen jeg ikke ble tiltrukket av. Sånn er det bare. Hjelper ikke å være "politisk" korrekt, og bli på grunn av en flott personlighet hvis du blir flau av å leie på kjæresten din i offentlighet liksom! Kan ikke se for meg at et sånt forhold kan holde i lengden.
Gjest 1111 Skrevet 2. september 2005 #3 Skrevet 2. september 2005 Altså, du har vel ikke tenkt å gå fra ham fordi du syns det er lettere enn å spørre om han kan klippe håret sitt? Spør han rett og slett, det er faktisk ikke så vanskelig. Selv er det jeg som holder orden på at kjæresten får klippet håret inniblandt, og da sier jeg som det er; "nå begynner du å få langt hår, du trenger en klipp!".
la Flaca Skrevet 2. september 2005 #4 Skrevet 2. september 2005 Selv er det jeg som holder orden på at kjæresten får klippet håret inniblandt, og da sier jeg som det er; "nå begynner du å få langt hår, du trenger en klipp!". ← Jeg tror ikke forholdet er liv laga hvis hårlengden til kjæresten gjør at man tenker på å droppe ut...
Gjest gjest1 Skrevet 2. september 2005 #5 Skrevet 2. september 2005 Kansje han rett og slett ikke tenker over utseende sitt i det hele tatt? Du kan jo prøve med å kjøpe litt fine klær til ham, ikke for "ultramoderne", men greie, litt tøffe klær. Men ikke skift ut hele garderoben hans på en gang da, det kan nok oppleves som litt mye........ Ta unna håret hans en gang og si at du tror han hadde blitt kjempefin med kort hår. "Behandle" ham litt hvis han har litt tørr hud på hendene, og fram med håndkremen. ( Men finn en som ikke lukter "dame") Kjøp et pent barbersett av typen "gammeldags", med skikkelig barbersåpe og en god ansikstkrem....... Etc... etc..... Små skritt over lang tid og tilslutt har du en velkledd, stilig kar. Jeg mener ikke at du skal forandre hele mannen, men heller bidra til at han blir litt mere oppmerksom på hvordan han ser ut. Jeg synes det høres ut som du har en kjempekar som du i bunn og grunn har de veldig bra sammen med. Og gode menn vokser ikke på trær!
Gjest 1111 Skrevet 2. september 2005 #6 Skrevet 2. september 2005 Men det er jo en mulighet å prøve før man velger den letteste veien ut av det hele. Det er min mening.
Gjest Aloha Skrevet 2. september 2005 #7 Skrevet 2. september 2005 Kom deg bort! Ikke for å være hard, men når man kommer til punktet hvor man ikke er tiltrukket av kjæresten sin, er det på tide å kaste inn teppet. Du skal IKKE være flau over kjæresten din, du skal være stolt av at det er DU som er sammen med ham. Han er helt sikkert en herlig gutt, kanskje dere passer bedre sammen som gode venner?
Gjest Gjest_Mathematica_* Skrevet 2. september 2005 #8 Skrevet 2. september 2005 Det er så typisk KG-svar å gi trådstarter råd om å komme seg bort fra kjæresten om det skurrer litt i forholdet! Ærlig talt, om du ikke tør å si til kjæresten at du syns han ser slaskete ut når han ikke klipper håret, så er du vel nærmest diskvalifisert fra å være i et hvilket som helst forhold! Kjøp deg et kjæledyr i steden... Jeg savner at jenter tør å stramme seg opp litt og ikke være så feige i et forhold.
Gjest gjest1 Skrevet 2. september 2005 #9 Skrevet 2. september 2005 Kom bare til å tenke på noe her: Eksempel:: mann som vurderer å gå fra dama si fordi hun har lagt på seg litt og han tenner ikke på henne lenger(det har vel vært noen av dem her?) . Ufølsom drittsekk? Mens om ei dama ikke er fornøyd med typens utseende er ikke forholdet liv lage?
Gjest Piper Skrevet 2. september 2005 #10 Skrevet 2. september 2005 (endret) Jeg syns det er så overfladisk å si noe slikt, og tviler på at et slikt forhold kan vare. Det er ikke noe jeg bare sier for å si det her på kg, men er en flau over utseende til partneren sin, da har en ikke noe i det forholdet å gjøre. Hadde aldri akseptert å måtte klippe meg, slanke meg, eller forandre på noe annet utseendemessig, for at min kjære skulle være stolt over å være sammen med meg. Det blir for overfladisk for meg, og jeg tror ikke trådstarter er så veldig glad i kjæresten sin som hun sier. Så i dette tilfelle, selv om det er på kg jeg sier det, vil jeg anbefale trådstarter å avslutte forholdet med kjæresten sin. Finn en som du kan være stolt over hele veien, og la han finne en som er stolt over han, uansett om han har langt elller kort hår. Dere fortjener det begge to. Endret 2. september 2005 av Piper
Gjest Aloha Skrevet 2. september 2005 #11 Skrevet 2. september 2005 Jeg synes det høres ut som "problemet" har vært der hele tiden, og ikke bare nå som håret hans vokser seg langt. Du sa jo at du slet litt med det faktum at du ikke likte utseendet hans før dere ble sammen. Men du sier ikke noe om hvordan f.eks. sexlivet er? Er du tiltrukket av han privat men flau over han når dere er sammen med andre? Eller hemmer dette deg litt i alle deler av forholdet, også på tomannshånd?
Gjest GreenSky Skrevet 2. september 2005 #12 Skrevet 2. september 2005 Jeg synes ikke du er overflatisk. Utseendet spiller faktisk en rolle i valg av partner. Det fysiske har en god del å si. Men at du i utgangspunktet ha valgt en partner du ikke synes er attraktiv, synes jeg er rart. Er det noen fysiske trekk ved han som du liker, eller er det helt håpløst?
Gjest jamsi Skrevet 2. september 2005 #13 Skrevet 2. september 2005 Er det ingen som prater sammen i dag? Hvorfor er det så vanskelig å prate med kjæresten om ting som plager en, det er veldig mange måter å si at jeg liker ikke håret ditt på før man tenker tanken på å avslutte forholdet helt. mange pene måter, som at "jeg lurer på hvordan du hadde sett ut med kort hår?" eller "håret ditt begynner å bli litt flisete og slitt, kanskje du burde tatt en tur til frisøren og få stusset det litt". Men nei da, vi skal ikke snakke sammen, bare gå vår vei!? Hvis håret er den eneste grunnen til at du er flau over kjæresten din og du ikke tør å si det til han, så bør du vel avslutte forholdet. Men ikke for din egen del, men for hans del så han kan få tak i en dame som er i stand til å kommunisere sine tanker til han. Hvorfor prater ikke folk lenger, er det fordi forholdet starter med den utrolige sexen og når den ikke har nyhetens interesse lenger så er det ingenting igjen fordi vi ikke har tatt oss tid til å prate?
nessi Skrevet 2. september 2005 #14 Skrevet 2. september 2005 Helt enig med Jamsi Skal man kunne ha et forhold, må man kunne kommunisere. Jeg og mannen min hadde ikke vært lenge sammen før jeg hintet om at kanskje jeg skulle bestille time til han samtidig som jeg skulle klippe meg. Han tok da ikke det ille opp, men var veldig enig. Går ann å si ifra på en ordentlig måte.
Gjest Piper Skrevet 2. september 2005 #15 Skrevet 2. september 2005 Hva om mannen sier nei? Skal du kreve at han klipper seg da, fordi DU vil det? Beklager, men det får være måte på hva en tror en skal være med å bestemme i et forhold. Ingen, og da mener jeg ingen skal fortelle meg hvordan jeg skal ha håret mitt. Det er mye en kan forvente i et forhold, men at partneren skal klippe seg, og kle seg for at den andre ikke skal skamme seg over han/henne, mener jeg er å dra den for langt. For hvorfor er det andre mennesker som skal bestemme hva en skal gå med, hvordan en skal se ut osv? Om man ønsker å gjøre hva som helst for å partneren, bør en kanskje bli litt tryggere på seg selv. Hvor kan det ende, om partneren skal få en sånn "makt" over den andre? Har vi egentlig lov til å kreve noe slikt av den andre? Elsker en personen ubetinget da?
Gjest GreenSky Skrevet 2. september 2005 #16 Skrevet 2. september 2005 Det er jo slett ikke noe i veien med å si fra. Sukkeret mitt har en vanvittig stygg skjorte (som han elsker) jeg sa at den skjorten var noe av det styggeste jeg har sett. Sa det med et smil, da, og ikke når han hadde den på, så klart.
Gjest -Mina- Skrevet 2. september 2005 #17 Skrevet 2. september 2005 Er det ingen som prater sammen i dag? Hvorfor er det så vanskelig å prate med kjæresten om ting som plager en, det er veldig mange måter å si at jeg liker ikke håret ditt på før man tenker tanken på å avslutte forholdet helt. mange pene måter, som at "jeg lurer på hvordan du hadde sett ut med kort hår?" eller "håret ditt begynner å bli litt flisete og slitt, kanskje du burde tatt en tur til frisøren og få stusset det litt". Men nei da, vi skal ikke snakke sammen, bare gå vår vei!? Hvis håret er den eneste grunnen til at du er flau over kjæresten din og du ikke tør å si det til han, så bør du vel avslutte forholdet. Men ikke for din egen del, men for hans del så han kan få tak i en dame som er i stand til å kommunisere sine tanker til han. Hvorfor prater ikke folk lenger, er det fordi forholdet starter med den utrolige sexen og når den ikke har nyhetens interesse lenger så er det ingenting igjen fordi vi ikke har tatt oss tid til å prate? ← Enig!
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2005 #18 Skrevet 2. september 2005 Trådstarter her igjen. Ja, jeg er faktisk glad i ham (som noen mener jeg ikke er), men jeg kan ikke si at jeg er fysisk tiltrukket av ham, dessverre. Han sjarmerer meg ofte, og har glimt i øyet, men mangler rett og slett innsikt i hvordan man kler seg, hva man passer/ikke passer osv. Jeg har seriøst problemer med å forholde meg til det, kanskje fordi jeg er opptatt av slikt selv, jeg vet ikke. Har luftet det for mine venninner også, og de forstår meg. Føler meg veldig egoitisk og teit, men det er bare slik det er..... Han er langt i fra stygg (fra naturens side), men han kler seg, har en hårfrisyre osv. som han ABSOLUTT ikke passer! Han kjører denne såkalte hardrock-stilen, med langt svart hår (farger det), svarte klær osv. Det blir bare helt feil på ham, han passer det bare ikke (synes jeg)! I bunn og grunn har jeg ingenting jeg skulle ha sagt. Han er som sagt et selvstendig menneske, men jeg vet ikke om jeg klarer å forholde meg til det stort lenger. Det ble litt for mye fokusert på håret her, det var ikke meningen, men poenget har dere sikkert forstått. Kan legge til at han har god hygiene og steller seg, noe jeg i hvertfall setter stor pris på! Noen flere synspunkter? Det blir feil for meg å forandre hele ham, han har liksom forandret seg litt til det verre etter vi ble sammen..... Kall meg gjerne ond, for det er jeg sikker også. Vi har det så bra på alle andre måter, og jeg vil i grunn ikke at noe slikt skal ødelegge. :cry:
Trampe Skrevet 2. september 2005 #19 Skrevet 2. september 2005 Helt enig med Jamsi. Det må da gå an å snakke sammen? Skjønner at det kan være vanskelig å fortelle partneren at han ikke er "pen nok", men finnes det noen annen utvei? Jeg har vært sammen med en som forfalt mer og mer. Han la på seg en del(omtrent 20 kg på to år), lot hår og skjegg gro og sluttet å pusse tennene (urk). Jeg sa fra flere ganger, men han syntes ikke det gjorde noe. På slutten var utseendet hans direkte frastøtende for meg. Jeg gikk fra ham. Dette er noen år siden, og han ser fremdeles likedan ut. Jeg angrer ikke. De sier utseendet ikke betyr noe, men det gjør det. For å bruke eksemplet en gjest overfor gjorde: Hvis jeg hadde gått opp mange kilo har vel partneren min sin fulle rett til å si ifra?? Hvis jeg plutselig slutter å trene uten grunn, ikke klipper meg eller sminker meg slik jeg alltid har gjort vil jeg ikke være like tiltrekkende for ham. Skal han da ikke få lov til å reagere? Såklart forandrer vi oss ved sykdom, graviditet og alder, men nå snakker jeg om store forandringer tilsynelatende uten grunn... Hvis jeg skal si min direkte mening er jeg opptatt av at mannen min ser bra ut. Jeg er stolt over å være forloveden hans, og han måtte ha gjort mye for at jeg skulle gått fra ham. Men om han gjorde det samme som min eks gjorde ville jeg ikke vært like stolt. Jeg forlovet meg med en kjekk mann med et utseende som tiltrakk meg. Skal jeg bare godta at han plutselig ikke er den mannen lenger? Dette ble litt klønete skrevet, men det er ihvertfall min mening!
Gjest Bellatrix Skrevet 2. september 2005 #20 Skrevet 2. september 2005 Jeg sier i fra når jeg synes mannen bør klippe seg eller barbere seg. Men nå synes jeg har er fin uansett. Utseendet betyr ikke alt, men det betyr noe. Jeg tror du må spørre deg selv om det virkelig vl bli bedre om han klipper seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå