AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #1 Skrevet 30. april 2021 Trives dere? Hvordan er det å bli kjent med nye folk der? Vurderer å flytte dit, har små barn og er i 30-årene. Tar gjerne i mot tips mtp hvor det er fint å bosette seg. Viktig med god skole, barnehage og fritidstilbud. Også en fordel med turmuligheter i nærområdet 😊 Er det mye negativitet i byen på grunn av sykehussaken fortsatt ? Anonymkode: ffa0d...c5c
The Rosestarwoman Skrevet 1. mai 2021 #2 Skrevet 1. mai 2021 Jeg har bodd i Kristiansund før fra alder 9-15 år, det er en veldig fargerik og livlig by, mye kreativitet, er bowling og to kjøpesentere osv. Du blir nok å trives der. Ønsker deg lykke til😇
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #3 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 30.4.2021 den 9.35): Trives dere? Hvordan er det å bli kjent med nye folk der? Vurderer å flytte dit, har små barn og er i 30-årene. Tar gjerne i mot tips mtp hvor det er fint å bosette seg. Viktig med god skole, barnehage og fritidstilbud. Også en fordel med turmuligheter i nærområdet 😊 Er det mye negativitet i byen på grunn av sykehussaken fortsatt ? Anonymkode: ffa0d...c5c Nå er det en stund siden jeg har bodd der selv, men har fortsatt nettverk der og besøker byen av og til. Kanskje det fineste med Kristiansund er vel at en trenger minimalt med bilbruk. Alt er i gang eller sykkelavstand, med mindre man bor landlig til på det som før var Frei kommune. Jeg har ikke hørt noe negativt om barnehage og skoler fra mine bekjente. Det er et meget flott, vedlikeholdt, parkanlegg på øya Kirklandet, som er sentrumsøya, flere valg å ta, og muligheter for både utsikt og havgap. Også barnevennlig med park med ulike arter fugler, kafe, og lekeplasser. For litt lengre turer innen bygrensa er også Frei, og øst-siden av Nordlandet alternativer. Huskjøp handler jo mye om hva du er ute etter, men jevnt over er det mange fine barnevennlige boligområder i byen, og som tidligere nevnt, kjøper du bolig unna riksveien som går til tunnelen til Averøy og Romsdalen, så er det lite trafikk sammenlignet med andre byer med samme størrelse. Sykehussaken er jo fortsatt bitter, men du vil oppleve Kristiansundere som veldig lite negative sammenlignet med befolkningen i andre byer. Fotballklubben er også samlende for byens befolkning. Anonymkode: b1387...e43
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #4 Skrevet 1. mai 2021 Mange narkomane der Anonymkode: 49a98...716 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #5 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 1.5.2021 den 15.41): Mange narkomane der Anonymkode: 49a98...716 Ikke verre enn i andre byer Anonymkode: 98630...036
Gjest O.G. Skrevet 5. mai 2021 #6 Skrevet 5. mai 2021 Det jeg har observert av Kristiansund er at med mindre du allerede kjenner noen der som er en venn, eller har familie der, så får du ingen venner av de innfødte. Alle dine venner vil være andre innflyttere.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #7 Skrevet 5. mai 2021 Jeg er derifra å elsker byen, masse flotte turområder i nærområdet, å med en bil tur unna har du en eldorado av masse finne flotte fjellturer, masse fint for barn, vi har en stor å flott kino , stort lekeland, bowling, masse fritids muligheter som bueskyting, fotball, håndball, svømming, vi har masse ildsjeler som driver frivillig for barn å voksne som tasjansen som man kan være med på som deltaker eller bare tilskuer, vi har masse markeder, jeg bor på frei å anbefaler det, flotte lærere å godt miljø. Men hørt mye fint om by skolene og, kan være litt mer press der enn ute på frei. Jeg elsker i hvertfall Kristiansund , å merker ikke mye til narkomane, ikke mer enn i andre byer i hvertfall. Jeg ønsker deg i hvertfall hjertelig velkommen🥰 Anonymkode: 34bb3...796
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #8 Skrevet 8. mai 2021 Vi flyttet hjem til Østlandet fra Kristiansund for halvannet år siden, og savner byen, naturen og folka hver dag. Helt fantastisk sted å bo, og folk er så hyggelige! Anonymkode: 30f19...bda
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #9 Skrevet 8. mai 2021 O.G. skrev (På 5.5.2021 den 8.27): Det jeg har observert av Kristiansund er at med mindre du allerede kjenner noen der som er en venn, eller har familie der, så får du ingen venner av de innfødte. Alle dine venner vil være andre innflyttere. Det der bruker ikke være så veldig ille i kystbyer. Folk er mye mer vennlige å imøtekommende mot nye folk der, enn i innlandet/fjordene. Synes folket i Kr.sund er mye mer vennlige enn i Molde og Ålesund. Anonymkode: 9b510...c54 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #10 Skrevet 10. mai 2021 Takk for alle svar 🥰 høres jo lovende ut! Ts Anonymkode: ffa0d...c5c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå