Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tidligere hatt en godt betalt jobb (900.000) men er nå på vei mot uføretrygd etter en yrkesskade.

Jeg har skjønt at jeg nå må nøye meg med 66% av 6G i fremtiden. Men hvordan regnes barnetillegget ut når man har max uføretrygd?
Jeg har 2 barn jeg forsørger.

Anonymkode: 47e59...33f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du alene med barna, eller bor du sammen med barnas far? Det har betydning for om du får eller ikke. 

Når barnet bor sammen med begge foreldrene:

Barnetillegget reduseres når den samlede inntekten til begge foreldrene er høyere enn fribeløpet på 4,6 G (folketrygdens grunnbeløp). Fribeløpet øker med 0,4 G for hvert ekstra barn.

Når barnet bor sammen med den ene forelderen:

Barnetillegget reduseres når inntekten din er høyere enn fribeløpet på 3,1 G (folketrygdens grunnbeløp). Fribeløpet øker med 0,4 G for hvert ekstra barn. Det er kun din inntekt som har betydning for barnetillegget.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har forsøkt. Jeg skjønner ikke om jeg får reduksjon i barnetillegget eller ikke

Anonymkode: 47e59...33f

Ta det opp med NAV. Det er mye som spiller inn etter det jeg leser. Ikke så enkelt for normalt utrustede folk å forstå. Husker at mange mistet barnetillegget i 2016 da den nye ordningen ble innført.
Først når du vet hva uføretrygden din blir, så kan du søke på tillegg. Mange faktorer som spiller inn.  Hvor mange år du har vært i jobb teller også. Så du må nok vente til alt er avklart før du kan beregne kronebeløp. Det som står klart, er at det er 0,4% av grunnbeløpet, hvis du får noe i det hele tatt.  https://www.nav.no/soknader/nb/person/helse/barnetillegg-uforetrygd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...