Gå til innhold

Kan man lage noe av støvet fra tørketrommelen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan man bruke loen fra lofilteret til noe?  Jeg tenker på den delen av loen som er tøyfibre. Kanskje man kunne samle det og sende det til noen som lager noe av det? Det kunne kanskje bli kluter?

Anonymkode: c1aa9...4b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan man bruke loen fra lofilteret til noe?  Jeg tenker på den delen av loen som er tøyfibre. Kanskje man kunne samle det og sende det til noen som lager noe av det? Det kunne kanskje bli kluter?

Jeg er glad i gjenbruk, men jeg tror at noen ting er det innafor å bare kaste 😊

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
altflyter skrev (2 minutter siden):

Jeg er glad i gjenbruk, men jeg tror at noen ting er det innafor å bare kaste 😊

:) Du har sikkert rett i det

AnonymBruker
Skrevet

Men man kunne sikkert ha laget kunst av loen. Skulpturer kanskje? :) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er jo en kjempegod ide!  Synes jeg selv. Lo i alle mulige slags farger å boltre seg med, sammen med litt tapetklister feks :hoppendeglad:

Skrevet

For all del 😊 men ville kun gitt dem bort til spesielt interesserte i så fall. 😊 jeg har nok tilbragt for mye tid i hobbygrupper på Facebook hvor noen tilsynelatende er besatt av å finne bruksområder til søppel. Har en sånn venninne. Har fått mye rare greier av henne oppigjennom. 

var ikke meningen å være ufin! Bare ser for meg venninnen min komme stolt på døren med en tørketrommellofigur med forventning om at den skal få hedersplassen i stuen min (jeg har støvallergi)

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tror det er mye fibre fra klær også da all loen er farget rosa om jeg tørketromler rosa håndklær og svart om jeg tørketromler svarte. Det er helt hvitt om jeg tørketromler hvitt undertøy osv. 

Anonymkode: a4d0c...507

Kunne du ha samlet opp og sendt meg slik lo i slike vakre farger? :hjerter_rundt: Det kan bli til kunst :) 

AnonymBruker
Skrevet
altflyter skrev (1 minutt siden):

For all del 😊 men ville kun gitt dem bort til spesielt interesserte i så fall. 😊 jeg har nok tilbragt for mye tid i hobbygrupper på Facebook hvor noen tilsynelatende er besatt av å finne bruksområder til søppel. Har en sånn venninne. Har fått mye rare greier av henne oppigjennom. 

var ikke meningen å være ufin! Bare ser for meg venninnen min komme stolt på døren med en tørketrommellofigur med forventning om at den skal få hedersplassen i stuen min (jeg har støvallergi)

Jeg forstår :) Jeg tenkte at alle fibrene i loen skulle forsegles med tapetklister el.l.

AnonymBruker
Skrevet
altflyter skrev (2 minutter siden):

:) Kan hun finne på å lage kunst av innholdet i støvsugerposene også? :forkjola: 

• Liker 1
Skrevet

Jeg forstår :) Jeg tenkte at alle fibrene i loen skulle forsegles med tapetklister el.l.

Bare å eksperimentere i vei 😊 koster ingenting, og i verste fall kan det bare kastes etterpå. Kanskje du har funnet opp en ny kunstform 👀

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
altflyter skrev (Akkurat nå):

Bare å eksperimentere i vei 😊 koster ingenting, og i verste fall kan det bare kastes etterpå. Kanskje du har funnet opp en ny kunstform 👀

Takk! 🌹 Ja, og noen stjeler sikkert den ideen nå når de har lest om den :fnise: 

Skrevet

:) Kan hun finne på å lage kunst av innholdet i støvsugerposene også? :forkjola: 

Det hadde ikke overrasket meg. Eksempler på ting jeg har fått:

- telysholder laget av en gammel ølboks

- lyslykt laget av syltetøyglass (her snakker vi barneskolenivå på kvaliteten)

- en krans laget av kaffeposer 

hun er alltid så fornøyd... håper ikke hun er på kg og blir inspirert😂

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kan man lage strikkegarn av oppsamlet kattepels som huskatter mister under børsting? 🐱

Kan man veve matter med fuglefjær? 🦚

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
altflyter skrev (1 minutt siden):

Det hadde ikke overrasket meg. Eksempler på ting jeg har fått:

- telysholder laget av en gammel ølboks

- lyslykt laget av syltetøyglass (her snakker vi barneskolenivå på kvaliteten)

- en krans laget av kaffeposer 

hun er alltid så fornøyd... håper ikke hun er på kg og blir inspirert😂

Det er jo leit at hun gir det til deg når du ikke har lyst å få slike ting. Kanskje du kan inspirere henne til å ha utstillinger og å prøve å selge kunsten? :) 

Skrevet

Jeg beklager ts. Jeg ser nå at jeg har vært sterk bidragsyter til å spore av tråden din. Rapporterer meg selv og ber moderator om å splitte trådene 😅

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
altflyter skrev (Akkurat nå):

Jeg beklager ts. Jeg ser nå at jeg har vært sterk bidragsyter til å spore av tråden din. Rapporterer meg selv og ber moderator om å splitte trådene 😅

Det er min feil. Det er fint om moderator kan lage en egen tråd for de kreative innspillene her ja :jepp: 

Skrevet

Det er min feil. Det er fint om moderator kan lage en egen tråd for de kreative innspillene her ja :jepp: 

Enig. For det var absolutt en morsom diskusjon 😂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kan man lage strikkegarn av oppsamlet kattepels som huskatter mister under børsting? 🐱

Kan man veve matter med fuglefjær? 🦚

Hvis det går an så blir garnet hetende Katzenpelz 😹

AnonymBruker
Skrevet
altflyter skrev (3 minutter siden):

Enig. For det var absolutt en morsom diskusjon 😂

Ja! :) Og se her:

"Lue av katt
Det bor en katt hjemme hos meg. Den har tykk pels, og noen ganger blir det knuter i pelsen dens. Da grer jeg den med stålbørsten, og børsten blir full av pels. Jeg har tatt vare på pelsen, og omsider har det blitt nok til en lue. Jeg hverken karder, spinner, hesper, nøster eller strikker selv, så jeg fant et menneske på internettet som var villig til å gjøre dette for meg. Dette mennesket overtar pennen:..."

tDSC_0926.JPG

https://www.fisle.com/bilder/lue/index.html

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...