Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en veldig skrytete svigerinne på 25. Jeg så lønnsslippen hennes for litt siden, som hun alltid ‘tilfeldigvis’ printer ut hver måned og legger på kjøkkenbordet dem. Hun hadde bruttolønn på 68k, og forsikringsdekninger, telefon og billig boliglån til ca 3k. Hun jobber som analytiker/aktuar i finansbransjen, pluss at hun er veldig pen, og har en kjæreste. Jeg er selv sykepleier i turnus, og den lønnen hennes kan jeg bare drømme om. Jeg mener selv at jeg ser normalt bra ut. Men hvorfor tjener pene jenter mye bedre enn normale jenter?

jente 23

Anonymkode: 85d61...088

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Smeltemann
Skrevet (endret)

Pene jenter får en ekstra på påskjønnelse?

Endret av Smeltemann
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som vanlig lønn for et yrket. Du kan jo bare bytte jobb om pengene er det viktige?

Anonymkode: 62b4e...a54

• Liker 22
Skrevet

Svigerinnen din er pen og har kjæreste? Det er argumentene dine? Hun har en annen jobb enn deg og dermed en annen lønn, er det mulig løsning her tror du?

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Det er intelligens som lønnes ekstra.

Anonymkode: 54e58...c14

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Dessverre lønnes du som sykepleier alt for lavt. Har nok ingen ting med utseende og intelligens å gjøre.

Anonymkode: d43bb...1eb

• Liker 12
Skrevet

Hun tjener ikke bedre enn deg fordi hun er pen, hun tjener bedre enn deg fordi hun har en mer krevende utdannelse og en mer krevende jobb enn deg. 

At du ikke har kjæreste er ikke hennes problem. 

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Regner med hun kanskje har master og har jobbet hardt for å være der hun er?

Anonymkode: 4e744...921

• Liker 5
Skrevet
Vera skrev (19 minutter siden):

Du tenker at pene sykepleiere får bedre lønn enn gjennomsnittspene sykepleiere..? 

Ja, gjelder ikke bare blandt sykepleiere, mellom to ellers likestilte arbeidstakere så er aldri et pent utseende negativt når det gjelder forhandlinger av arbeidsvilkår. 

Skrevet
Apis skrev (1 minutt siden):

Ja, gjelder ikke bare blandt sykepleiere, mellom to ellers likestilte arbeidstakere så er aldri et pent utseende negativt når det gjelder forhandlinger av arbeidsvilkår. 

Vil gjerne se dokumentasjon på at man kan forhandle seg frem til en bedre lønn som sykepleier - dersom man er over snittet pen. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker said:

Men hvorfor tjener pene jenter mye bedre enn normale jenter?

Hvis man ser på inntekten til de pene jentene kontra de mindre pene (som det er flest av), så tror jeg nok de pene jentene tjener mindre.

Hvor har du dette fra?

Anonymkode: 97c07...8ac

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Knirke skrev (13 minutter siden):

Hun tjener ikke bedre enn deg fordi hun er pen, hun tjener bedre enn deg fordi hun har en mer krevende utdannelse og en mer krevende jobb enn deg. 

At du ikke har kjæreste er ikke hennes problem. 

Tviler sterkt på det.

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Du får bare overse lønnsslippen, og la være å komme inn på tema om penger under samtaler.

så må du bare legge vekk misunnelsen din, og være fornøyd med det du har. Å sammenligne seg med andre, blir alltid feil.

Anonymkode: 29ccd...052

• Liker 5
Skrevet

Hun tjener bedre enn deg for hun har en jobb som er bedre betalt, easy as that. Utdanningsvalg er jo noe man tar selv etter hva man interesserer seg for og ønsker å jobbe med. Det har ingenting med utseende å gjøre, såfall skulle jo pene sykepleiere tjene mer enn mindre pene sykepleiere. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Vera skrev (3 minutter siden):

Vil gjerne se dokumentasjon på at man kan forhandle seg frem til en bedre lønn som sykepleier - dersom man er over snittet pen. 

Måtte nok vært en ufyselig mannlig sjef som ville hatt litt goder han ikke skulle ha, hvis man skulle gjort en slik forhandling. Tenker jeg i hvert fall.

Anonymkode: 29ccd...052

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis hun resonerer bedre enn deg så er hun verdt mer i lønn. Hvordan klarte du å bestå den eksamen i medikamentregning med den der resoneringsevne? 🤷‍♀️

Anonymkode: 1d4b4...3db

• Liker 8
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Dessverre lønnes du som sykepleier alt for lavt. Har nok ingen ting med utseende og intelligens å gjøre.

Sykepleiernes lønn er ikke lav.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis hun resonerer bedre enn deg så er hun verdt mer i lønn. Hvordan klarte du å bestå den eksamen i medikamentregning med den der resoneringsevne? 🤷‍♀️

Anonymkode: 1d4b4...3db

Alle består sykepleie.. 

Anonymkode: b86b8...e56

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...