AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #1 Skrevet 30. april 2021 Hei! Baby på 7 mnd våkner annenhver time på natta for amming/kos, og dobbelt så ofte i vanskelige perioder (tenner o.l.). Etter amming blir hun liggende i senga vår, for hun våkner av å bli lagt i sin egen seng. Nå har hun begynt å rulle rundt i senga samt sove på magen, så jeg anser det ikke som trygt! I tillegg spiser hun så mye på natta at det er vanskelig å få henne til å spise fast føde på dagen. Hun har en tendens til å være ganske intens, hun skriker f. eks. til hun mister pusten av veldig lite (f. eks. sitte fastspent i bilstolen litt for lenge). Det tar bare 5 min fra første sutring til slik skriking. Er det forresten normalt?! Hvordan bør vi gå frem for å avvenne kosen på natta? Anonymkode: 62a0c...702
jaromei Skrevet 30. april 2021 #2 Skrevet 30. april 2021 Jeg ventet med å avvenne nattamming til minsten var litt over ett år. For oss fungerte det best. Jeg samsover også da, så det har rett og slett vært praktisk å kunne nattamme, for da fikk både jeg og minsten mer søvn. Jeg begynte også å føle meg utrygg når lille begynte å bevege seg, men det ble ikke et faktisk problem før han begynte å gå. Da kjøpte jeg høye sider til voksensenga, så jeg kunne sove litt bedre. Fant løsninger på eBay. Jeg vet at det ikke fungerer for alle, men ville bare dele min erfaring. Angående å avslutte nattammingen skånsomt, når jeg først begynte å kutte ned på det, så gjorde jeg det ved å utsette første nattamming så lenge som mulig. For eksempel, så pleide jeg å legge lillemann ca. 19, for så å amme han litt når jeg kom og la meg kl. 22. Så begynte jeg å legge meg sammen med ham uten å amme han med en gang. Kanskje utsatte det til 23 feks. Også lenger, og lenger. Til slutt fikk jeg til å utsette helt til kl. 06 på morgenen, og det er der vi har holdt oss. Kl. 06 er det liksom greit at det er morgen. Det var tider hvor han syntes at jeg var pyton som ikke bare vippa ut puppen, men jeg tok hensyn til sånt som hvis han fikk tenner eller var syk, da var jeg mer generøs med puppen, og sånn ellers prøvde jeg å bare utsette og utsette. Jeg syns personlig at det høres tidlig ut å avvenne ved 7 mnd, men det er min mening, jeg vet at mange kutter nattamming rundt da. Angående gråting i bilstol osv, det blir bedre etterhvert! Min også var ikke noe fornøyd med det, og det var mange bilturer som enten ble kjørt med en skikkelig lei seg baby, eller hvor vi måtte stoppe ofte for å bare trøste og kose. Det er ikke noe lett, men nå synes gutten min (19 mnd) at å kjøre bil er helt greit. Sitter og kikker ut av vinduet og alt. Og ja, det tok gjerne under 5 minutter før det var blodig skriking for full hals. DET BLIR BEDRE! 😁😊 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #3 Skrevet 30. april 2021 Har ingen tips, men er i samme situasjon og har en baby på ca.samme alder. Jeg har skjønt at jeg har en high need baby. Har du lest om det? Jeg har prøvd mye forskjellig, men har så langt hatt svært dårlig suksess med å både avvende amming og å få baby til å sove alene. Min gråter også hysterisk veldig fort, og det hjelper ikke å stryke, kose, synge osv, det er kun pupp, eller eventuelt å ligge på brystet hvis hun akkurat har spist, som får roet henne ned. Ser ikke noen måte å løse dette på, annet enn skrikekur, men det er fullstendig uaktuelt. Jeg har tenkt at jeg bare fortsetter å prøve, så får det bare løse seg når babyen selv er klar. Det endrer seg jo av seg selv på ett eller annet tidspunkt. Anonymkode: 60d02...e05
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå