AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #1 Skrevet 29. april 2021 Dagligvare, Orkla | Nå blir det prissjokk i dagligvarehyllene: – Mye kraftigere enn vi har sett før (nettavisen.no) Nå tenker jeg dere blir glad, deres som gråt og skrev for noen få år siden at maten var for billig her i norge. Mange har også gapskreket i flere år at vi har det for bra her i landet. Men nå sliter mange med å bo og nå skal de få slite med å spise også. Jippi tenker dere sikkert. Strømmen har også mange sutret om, at den var for billig her i forhold til resten av eu. Oh yeas, den er i boks nå. Hva er det neste som er for godt her i Norge? Anonymkode: a5a19...7ac 10
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #2 Skrevet 29. april 2021 Drit og dra til helvete. Jeg har snart ikke råd til å spise fra før av. Helvetes møkkaland. Anonymkode: 388e4...4e1 17
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #3 Skrevet 29. april 2021 Merkelig innlegg det her…..🤷🏼♀️ Anonymkode: b099d...157 14
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #4 Skrevet 29. april 2021 Gleder meg til jeg kan dra til Sverige igjen. Anonymkode: 9a5b5...334 16
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #5 Skrevet 29. april 2021 Det blir fantastisk når grensene åpner opp igjen. Da er det tilbake til å legge tusenlappene igjen der . Anonymkode: 5f968...dbe 11
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #6 Skrevet 29. april 2021 Da håper jeg at regjeringen evner å hjelpe de som sliter mest her i landet med ekstra penger i stønaden slik at de faktisk har råd til å spise seg mett på sunn mat. Dette er jo bare tragisk Anonymkode: 92dde...9f1 18
skreppamedleppa Skrevet 29. april 2021 #7 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Merkelig innlegg det her…..🤷🏼♀️ Anonymkode: b099d...157 Det var ikke bare meg som syntes det altså Forskjellen mellom de med mye og de med lite har økt og økt.. For noen merkes dette knapt, flott for de som kan bruke 1000 lapper som våtservietter. For noen som må snu på hver en krone fra før så vil dette utgjøre en del. Trist, og glad det er valg til høsten.. 9
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #8 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da håper jeg at regjeringen evner å hjelpe de som sliter mest her i landet med ekstra penger i stønaden slik at de faktisk har råd til å spise seg mett på sunn mat. Dette er jo bare tragisk Anonymkode: 92dde...9f1 Den her blåblå regjeringen? Åhå, nei nei. De hører til gruppen som mener du skal ha mindre og at markedet alltid rydder opp av seg selv. Hvis du skal tilbake til arbeidslivet ønsker de bare lønnsvekst blant toppen og at du skal jobbe mye mer. Det med 8 timers arbeidsdag som vi innførte for snart 100 år siden, er for bra det også forresten. Anonymkode: a5a19...7ac 5
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #9 Skrevet 29. april 2021 Det er jo litt sant, da. Har vært mye oppmerksomhet rundt at vi i Norge har det så ekstremt godt, verdens rikeste land, verdens tryggeste land, som om vi ikke fortjener det. At det bare er en tilfeldighet, alt sammen. Men jeg tror egentlig det er mest noe som blir sagt av en gruppe mennesker i samfunnet som bruker ethvert middel for å få noen til å føle skam. Som bare tar det første og beste som fungerer så ingen har oppmerksomheten vendt mot dem mens de begunstiger seg selv. Anonymkode: ef8b8...573 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #10 Skrevet 29. april 2021 skreppamedleppa skrev (5 minutter siden): Det var ikke bare meg som syntes det altså Forskjellen mellom de med mye og de med lite har økt og økt.. For noen merkes dette knapt, flott for de som kan bruke 1000 lapper som våtservietter. For noen som må snu på hver en krone fra før så vil dette utgjøre en del. Trist, og glad det er valg til høsten.. Jepp. Har det trangt nok på 18000 kr i måneden, og trenger virkelig ikke at ting blir enda dyrere.. Anonymkode: 5f968...dbe 6
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #11 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hva er det neste som er for godt her i Norge? Anonymkode: a5a19...7ac Problemer med å se nyanser? Vi bor fremdeles i et land med velferdsstat, gratis universitetsutdanning og Lånekassen gir studenter så lav rente at alle uansett bakgrunn kan ta utdanning. I motsetning til noen land der du er dømt til fattigdom om du ikke har pengesterke foreldre. juster matlagingen etter hvilke matvarer som går opp. Ost og kjøtt går opp. Ok da kjøper du kutter du helt eller kjøper mye mindre av det! Vegetabilsk olje går opp viser artikkelen, da bruker du smør. Du overlever fint! Da strømprisene gikk opp gikk jeg i ull inne hver dag og med tøfler. Hjelper ikke klage. Gjør det beste ut av det. Finn løsninger. De på fattigdomsgrensen har jeg vondt av. Nordmenn som drar på ferie hver år og røyker og samtidig klager på strøm og mat, voks opp, lev et par år i et fattig land eller på minstetrygd. Faen så heldige vi er. Hilsen en som levde flere år på fattigdomsgrensen. Lavtlønnet idag. Anonymkode: 23d1b...eac 9
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #12 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er jo litt sant, da. Har vært mye oppmerksomhet rundt at vi i Norge har det så ekstremt godt, verdens rikeste land, verdens tryggeste land, som om vi ikke fortjener det. At det bare er en tilfeldighet, alt sammen. Anonymkode: ef8b8...573 Hvordan har vi fortjent å ha det trygt og godt mer enn andre? Du og jeg kunne vært født i Pakistan. Anonymkode: 23d1b...eac 2
Blomsterpotta Skrevet 29. april 2021 #13 Skrevet 29. april 2021 Gleder meg til jeg kan reise til Sverige uten karantene igjen. Storhandler i Sverige de gangene jeg er der. Eneste jeg supplerer med er brød, melk og frukt/grønnsaker. Alt annet kjøpes i Sverige 😊 5
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #14 Skrevet 29. april 2021 Å syte for noe så bagatellmessig sier noe om folks forståelse av utgifter i husholdningen........... Anonymkode: 82ab7...04f 4
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #15 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Problemer med å se nyanser? Vi bor fremdeles i et land med velferdsstat, gratis universitetsutdanning og Lånekassen gir studenter så lav rente at alle uansett bakgrunn kan ta utdanning. I motsetning til noen land der du er dømt til fattigdom om du ikke har pengesterke foreldre. juster matlagingen etter hvilke matvarer som går opp. Ost og kjøtt går opp. Ok da kjøper du kutter du helt eller kjøper mye mindre av det! Vegetabilsk olje går opp viser artikkelen, da bruker du smør. Du overlever fint! Da strømprisene gikk opp gikk jeg i ull inne hver dag og med tøfler. Hjelper ikke klage. Gjør det beste ut av det. Finn løsninger. De på fattigdomsgrensen har jeg vondt av. Nordmenn som drar på ferie hver år og røyker og samtidig klager på strøm og mat, voks opp, lev et par år i et fattig land eller på minstetrygd. Faen så heldige vi er. Hilsen en som levde flere år på fattigdomsgrensen. Lavtlønnet idag. Anonymkode: 23d1b...eac Legg merke til ordet ditt fremdeles. Det er det som er poenget mitt. Det finnes folk som får til å åpne kjeften sin i media og spy ut at ting er for bra her og kommer med xxx grunner til at slik burde det ikke være/ slik kommer det ikke til å forbli. Spør du meg kommer det til å jobbes med å bygge ned nettopp velferdsstat, gratis universitet og studielån. Bare at dette er ting som kommer helt til slutt. De flytter på hva som er aksept i stedet for å legge alle goder ned over natten. Anonymkode: a5a19...7ac 8
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #16 Skrevet 29. april 2021 Disse prisene stiger i resten av verden også. Det kommer til å bli enda mer merkbart når flere områder i Asia får bedre kjøpekraft. Får Afrika forhøyet kjøpekraft kan vi bare sitte her oppe og suge på labben om vi ikke begynner å bruke matjorda bedre. Det er bare å gå ut og sanke folkens! Det er enorme mengder gratis bær som ikke blir plukket hvert år, haugevis med spiselig ugress, frukt som råtner i hager, fordi ingen gidder å plukke dem, masse sopp i skogen, tang i fjæra, gratis fisk i havet osv.. Har selv drevet mye sanking i perioder, da jeg ellers ville vært tvunget til å leve på ris, brød, smør, egg, olje, krydder og grønnsaksblanding. - Det er utrolig hvor mye en kan spare på noen kilo blåbær, litt bringebær, noen liter sopp, skvallerkål og løvetann, plukke fra forvillede ripsbusker, ta med seg fiskestanga om en skal i nærheten av havet. Anonymkode: 9b5f2...c9b 3
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #17 Skrevet 29. april 2021 Hvorfor er det hurra? Anonymkode: b3c94...c09
Callisto83 Skrevet 29. april 2021 #18 Skrevet 29. april 2021 Vil ikke dette gjelde andre land enn Norge også? 3
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #19 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvordan har vi fortjent å ha det trygt og godt mer enn andre? Du og jeg kunne vært født i Pakistan. Anonymkode: 23d1b...eac Hvordan har du fortjent å ha bilen din? Hvordan har du fortjent å skulle bli behandlet med respekt? Du kunne like gjerne vært en slave født på 800-tallet. Du må leve i realiteten, i her og nå, det er det eneste som betyr noe. Gidder ikke hva hvis-tenkning. Anonymkode: ef8b8...573 4
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #20 Skrevet 29. april 2021 Godt jeg får hele 50 kr ekstra i økning på uføren i år da. Jaja, spiser nesten ikke middag fra før av, så har det magert fra før. Jeg prøver å se det i et positivt lys: jeg har for dårlig råd til å kunne bli feit og tar til og med av meg ufrivillig kilo fordi jeg ikke får i meg nok mat til tider. Anonymkode: 37eb3...82b 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå