Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har begynt å like en mann som er 18 år eldre enn meg. Jeg er 24, han 42.

Jeg føler vi er på samme bølgelengde. Føler ikke på aldersforskjellen, og føler ikke han er en ekkel, «gammel» gris. Han er forsåvidt i utgangspunktet mer skeptisk til aldersforskjellen enn meg.

Jeg er så utrolig i tvil på om jeg skal fortsette. Jeg tenker på at når han er 60 så har jeg nettopp bikket 40, og det er da det blir merkbart. Eller har noen andre tanker eller erfaringer her? Og jeg skal innrømme at jeg er veldig redd for hva andre kommer til å tenke. Sikkert dumt av meg.

Vi er også på et ganske likt sted i livet, ønsker det samme for fremtiden. Han har barn fra før og jeg har ikke, og vil heller ikke ha. Jeg må legge inn at jeg liker at han har barn fra før. 

Noen som vil dele tanker eller erfaringer? Positive og negative sider? 😊

Anonymkode: fb007...878

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var sammen med en 12 år eldre mann i den alderen. 

Fungerte fint oss to mellom. Fungerte ikke utover oss to. 

Likevel, jeg hadde nok sikkert latt meg friste til å forsøke selv om det hadde vært enda større aldersforskjell, om det var gjensidig forelskelse. Da tenker man ikke på konsekvensene, og håper på at det går fint. 

Det kloke svaret er å ikke gå for det. Iallefall gi det opp når det totalt sett blir for mye aldersforskjell på ulike måter. Likevel som nevnt, jeg hadde trolig ikke selv klart å være klok om jeg var forelsket og det var gjensidig. 😄

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes slike forhold med aldersforskjell har et dårlig utgangspunkt når en av partene er under 30. Har prøvd det selv, og skulle ønske han hadde hindret forholdet å starte i det hele tatt.

Anonymkode: 742d3...fc9

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Han er ikke gammel men «for gammel» for deg

Anonymkode: e7466...5b8

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Går sikkert fint for et lite forhold. Men i fremtiden blir det nok konflikter/uenigheter. Med tanke på barn og giftemål osv. Men om dere bare skal ha det gøy, så hvorfor ikke?

Anonymkode: e74ff...d4e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at de fleste her på kg vil mene at han er for gammel for deg. Selv har jeg noenlunde denne aldersforskjellen i mitt år, + et år eller to. For oss er det ikke noe problem. Eller det vil si, selvsagt er vi uenige og noen ganger merkes kanskje alderen men det blir som i alle par: Hva en gjør det til. Han har 2 barn fra før, jeg har aldri ønsket. Vi har vært sammen nå i 19 år og har ikke levd sammen "bare for gøy". Må også sies at vi ble sammen da jeg var i din alder. Men du må kanskje stå opp for forholdet ditt på en annen måte enn andre forhold, så det kommer an på om du alltid klarer å stå for det. I vårt tilfelle så har det ikke vært en big deal, da våre kjente og familie stort sett er veldig tolerante, men det vil jo alltid være "en mening ute å går", uten at vi bryr oss nevneverdig av den grunn.

Anonymkode: 1980c...3e4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er omtrent normalt å ikke kunne se for seg barn i fremtiden når man er 18. Hvis dere er på "likt" sted i livet er det ett eller annet du nedprioriterer. Endrer du planene dine for denne mannen ? I såfall bør du la han gå. 

Anonymkode: 4be8b...ba1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er for stor aldersforskjell, snakker av erfaring. 

Anonymkode: 8b494...602

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er omtrent normalt å ikke kunne se for seg barn i fremtiden når man er 18. Hvis dere er på "likt" sted i livet er det ett eller annet du nedprioriterer. Endrer du planene dine for denne mannen ? I såfall bør du la han gå. 

Hun skriver at hun er 24.

Anonymkode: 0c51d...e52

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Om 10 år, om du vil ha ditt første barn, vil du at barnet ditt skal ha en far som er 52 ved fødsel? Og som kanskje er 60 innen dere får siste ungen? 

Pappa var 12 år eldre enn mamma, og hun sa at hun ikke merket det så godt i starten, men etterhvert som de ble eldre ble det mer og mer merkbart (i negativ forstand). 

Når du er 50, vil han være nesten 70(!). 

Anonymkode: aae5c...54a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var 25 ble jeg sammen med en på 38. De første årene merket ingen av oss aldersforskjellen, men etterhvert ble han slappere og mer satt. Jeg derimot var interessert i å få mer ut av livet. Jeg ble sittende rastløs og misfornøyd. 
Forholdet tok slutt etter 11 år, og han var sterkt uenig i det. Han var fornøyd med en «ung» kjæreste som gjorde alt for han. 
Jeg tenker at du skal gi f i alderen, og heller se på personligheten og væremåten hans. Finn ut hva hans faktiske planer for livet er. Hvis han er satt som 45-åring, kommer du til å kjede deg i forholdet og i verste fall angre på årene du har brukt på han. 

Anonymkode: 562e9...366

• Liker 2
Skrevet

Aldersforskjell er en gjenganger her inne. Mange skriver at det ikke er noe problem, og at de har det aldeles utmerket. Det er sikkert sant akkurat nå.

Jeg skulle imidlertid likt å lese svaret fra en som er litt eldre enn de fleste som svarer. En som har opplevd at mannen er blitt pensjonist, mens hun selv har mange år igjen i arbeidslivet. Og en som har opplevd å bli pensjonist og må bruke de beste pensjonistårene sine på å pleie en pleietrengende mann. (Jeg er for øvrig fullt klar over at dette kan skje om man er sammen med en jevnaldrende, men sannsynligheten er mye mindre).

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Eldre menn knuller som guder. Kjør på!

Anonymkode: b287f...3bc

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Han er ikke gammel men «for gammel» for deg

Anonymkode: e7466...5b8

Derfor jeg skrev gammel i parentes 🤪

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Om 10 år, om du vil ha ditt første barn, vil du at barnet ditt skal ha en far som er 52 ved fødsel? Og som kanskje er 60 innen dere får siste ungen? 

Pappa var 12 år eldre enn mamma, og hun sa at hun ikke merket det så godt i starten, men etterhvert som de ble eldre ble det mer og mer merkbart (i negativ forstand). 

Når du er 50, vil han være nesten 70(!). 

Anonymkode: aae5c...54a

Nei, det vil jeg ikke. Men så kan ikke jeg få barn, så da er ikke det noe problem.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er kanskje sant, men jeg mener akkurat det samme som før vi møttes. Ingen ting har endret seg pga han, men jeg er jo redd det kanskje vil gjøre det etterhvert når jeg er 30-40. I forhold til venner og venner med barn evt eller andre ting. Der jeg ønsker å høre erfaringene til andre.

• Liker 1
Skrevet

Ditt liv, ditt valg. mannfolk i den aldern er jo veldig kjekke ;)
Perfekt at du ikke vil ha barn, men at han har barn fra før. Så lenge du ikke vil ha barn noen gang så kjør på om barna hans "godtar" deg. Det synes jeg er viktig, de kommer alltid til å være der.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja det er for stor aldersforskjell, snakker av erfaring. 

Anonymkode: 8b494...602

Takk for ærlig tilbakemelding 😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 40, og det er faktisk vanskelig å se for meg at jeg skulle være så på bølgelengde med en på 24. 

Det er mulig du er moden og voksen, men han er sannsynligvis umoden. 

Det er i 20-åra man starter å finne seg selv og kan leve et mer ubekymret liv. Ikke gjør det med en som er ferdig med den fasen

Anonymkode: 228f8...c95

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde en venninne som i begynnelsen av tyveårene fikk seg 18 år eldre kjæreste, giftet seg og fikk tre barn med ham. Han har også to unger fra tidligere ekteskap som er på hennes alder. Forholdet var greit lenge og hun er fremdeles gift med ham. Nå sitter hun der i sin seksuelle prime (midten av førtiårene), og er desperat etter å prøve yngre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...