AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #21 Skrevet 1. mai 2021 Anonyminist skrev (28 minutter siden): Jeg hadde ikke veranda, om det er det du mener med lufteområde, men prøvde og gå turer med bånd det likte han ikke,. Ja, hadde masse leker og aktivitets» greier « ( sånne stativ med klatring osv) og lekte med han når jeg var hjemme. Meste av aktivitet var kanskje når han smatt ut døren når jeg skulle ut/ inn og jeg måtte løpe etter han for og « fange « han 😅. Han kunne ha blitt hardt skadet/ dødd av og hoppe ut av vindu, så Jeg prøvde under et år, husker ikke eksakt måneder. Føler at jeg tok riktig valg ved og flytte til annen leilighet . jeg vet ikke om de fleste kan det, men noen absolutt, det er individuelt . Katten min var veldig aktiv, stor og sterk . 😂😂 Jaja, det skal ikke være lett. Bra det ordnet seg. Anonymkode: e3f9c...64d
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #23 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (På 30.4.2021 den 14.26): Det finnes IKKE innekatt, det finnes bare katte som blir holdt hjemme. Det MÅ bli forbudt holde katter inne Anonymkode: d8ac9...a51 Katten min ble innekatt i samråd og anbefaling fra dyrlege pga alvorlig hjertesykdom. Hadde hun blitt akutt syk ute og/eller ikke kommet hjem så hun fikk medisiner hadde hun dødd ute og jeg hadde ikke funnet henne. Hun trivdes veldig godt som innekatt de to siste årene av livet sitt. Hadde i tillegg nettopp flyttet så det var egentlig helt greit. Hun likte ikke være ute på det nye stedet. Anonymkode: 04ba0...b52
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #24 Skrevet 1. september 2021 Min katt hadde valget om avliving eller å bli innekatt. Hun var ekstrem utekatt, nesten ikke inne i det hele tatt. Brukte MYE tid på å få ho sosialisert, å like å ligge på fanget og kose. Er VELDIG matvrak. Har vent seg til å gå i bånd, men er ikke ute daglig. Har balkong, kattetre der hun kan se ut og mange leiker. Hun kjeder seg, kjedeligere, maler, herjer om natta så jeg ikke får sove. Ingen vellykket overgang her altså... Anonymkode: a125f...ca7
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #25 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (På 30.4.2021 den 14.26): Det finnes IKKE innekatt, det finnes bare katte som blir holdt hjemme. Det MÅ bli forbudt holde katter inne Anonymkode: d8ac9...a51 Tja, min katt er døv og hadde neppe overlevd særlig lenge ute... Anonymkode: e20e5...607
silkestrå Skrevet 2. september 2021 #26 Skrevet 2. september 2021 AnonymBruker skrev (På 30.4.2021 den 14.26): Det finnes IKKE innekatt, det finnes bare katte som blir holdt hjemme. Det MÅ bli forbudt holde katter inne Anonymkode: d8ac9...a51 Jo, det finnes katter som velger å være inne, uten å bli holdt hjemme. En av våre katter er sånn. Han sitter innenfor den åpne døren (som stor sett står åpen dagen lang for at den andre katten vår kan komme inn når hun vil) og titter ut, men går aldri ut alene, kun når vi er med, og selv da beveger han seg sjelden utenfor terrassen. Så han er uten tvil en innekatt av egen, fri vilje.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #27 Skrevet 2. september 2021 Du mener hvordan du kan begynne å då kattene til å mistrives med livet sitt og du kan få mishandle de med å plutselig holde de innendørs? Anonymkode: 96871...348
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #28 Skrevet 2. september 2021 Pussig at i Norge så ropes det dyrplageri!!! Med en gang det nevnes en innekatt, mens i store deler av resten av verden så er det stikk motsatt og det å ha utekatter blir sett på som dyremishandling Anonymkode: cf339...886
Brimi Skrevet 2. september 2021 #29 Skrevet 2. september 2021 AnonymBruker skrev (På 30.4.2021 den 14.26): Det finnes IKKE innekatt, det finnes bare katte som blir holdt hjemme. Det MÅ bli forbudt holde katter inne Anonymkode: d8ac9...a51 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du mener hvordan du kan begynne å då kattene til å mistrives med livet sitt og du kan få mishandle de med å plutselig holde de innendørs? Anonymkode: 96871...348 Men hva skal man gjøre da, når katten går inn hos mennesker som røyker inne, gir de mat de ikke tåler, har flere katter inne hos seg som ikke tåler hverandre osv osv? For det var grunnene til at jeg måtte gjøre pusen min til innehatt. Ikke alltid man har et valg.
Menchit Skrevet 2. september 2021 #30 Skrevet 2. september 2021 AnonymBruker skrev (På 30.4.2021 den 14.20): stopp. er ikke noe stakkars dyr. bare slutt. ts er tydelig glad i kattene sine. Anonymkode: e9a23...7f2 Hva så om eieren er glad i dem? Foreldrene mine er glad i meg og, de utsatte meg likevel for omfattende omsorgssvikt.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #31 Skrevet 2. september 2021 4 minutter siden, Menchit said: Hva så om eieren er glad i dem? Foreldrene mine er glad i meg og, de utsatte meg likevel for omfattende omsorgssvikt. Da er man vel egentlig ikke glad i dem? Anonymkode: cf339...886
Sandie Skrevet 2. september 2021 #32 Skrevet 2. september 2021 Min erfaring er at det er vanskelig. Jeg adopterte en ca.2 år gammel kastrert hannkatt fra Dyrebeskyttelsen. Han hadde vært vant til å være mye ute og måtte ha sine daglige 2-3 turer ut. Slik var han i alle år, frem til han døde 12 år gammel. Ble han holdt innendørs mot sin vilje ble han veldig rastløs og irritabel. Det oppstod lett situasjoner der han uten forvarsel gikk til angrep og klorte og bet meg osv, selv om han ellers bare var snill og kosete. Han virket bare ulykkelig om han ikke fikk gå ut. Vil anbefale deg å finne en bolig der det er mulig for kattene å ihvertfall være litt ute.
Gjest hellokitty Skrevet 11. november 2021 #33 Skrevet 11. november 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 2.9.2021 den 9.15): Du mener hvordan du kan begynne å då kattene til å mistrives med livet sitt og du kan få mishandle de med å plutselig holde de innendørs? Anonymkode: 96871...348 Det er ikke misshandlingå holde en katt inne. Jeg Gjorde det med min katt i SAMRÅD MED VETERINÆR fordi pus hadde levd med hjertesykdom de siste 5 årene. Og medisiner. Jeg hadde aldri klart å tilgi meg selv om pus hadde vært ute den dagen han ble akutt syk og jeg måtte til dyrlege klokka 6 på morgningen. Dette var i sommer. De to siste årene hans bodde jeg på en nytt sted og de tre gangene han vår ute ble han angrepet av en annen katt i gata. Han satt heller i stor bur ute på verandaen. Han elsket det. Og han led ikke. Han trivdes veldig godt som innekatt. Hadde visst allerede svart i denne tråden jeg.... men ja, det er ikke dyreplageri Endret 11. november 2021 av hellokitty
Tulling Skrevet 12. november 2021 #34 Skrevet 12. november 2021 Kommer helt an på katten. Om det er katt som er ute i timesvis uansett vær, eller en katt som er ute ett par timer, eller ikke gidder hvis det regner. Hvis de er MYE ute, er det ikke sikkert at det blir rett å begynne å bare ha de inne. Så det kommer helt an på katten. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå