AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #1 Skrevet 29. april 2021 Hei. Har strøket på bacheloroppgaven til sykepleiestudiet. Har fått sommerjobb som sykepleier på sykehuset. Jeg lurer på om jeg må si opp jobben som jeg skal begynne i Juni. Skal jeg nå gi beskjed til arbeidsgiven at jeg har strøket og kan derfor ikke jobbe som sykepleier? Jeg lurer også om det går ann å søke lisens som nyutdannet sykepleier selv om man har strøket på bacheloroppgaven? Anonymkode: b880d...1b8
starken Skrevet 29. april 2021 #2 Skrevet 29. april 2021 Har du bedt om forklaring, eventuelt klaget? Ville hatt en åpen dialog med arbeidsgiver om dette. 3
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #3 Skrevet 29. april 2021 Nei, du kan ikke søke autorisasjon som sykepleier uten bestått bacheloroppgave. Ta kontakt med arbeidsgiver og forklar saken. Du kan sikkert jobbe som assistent der i sommer. Anonymkode: de11d...485 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #4 Skrevet 29. april 2021 Først bør du finne ut når du får en ny sjanse. Så tar du det derfra. Og nei, du kan ikke søke AUTORISASJON før alt er bestått. Anonymkode: 1f1c4...ba6
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #5 Skrevet 29. april 2021 Nyutdannet sykepleier blir du først når du har gjennomført og bestått studiet. Du må ta kontakt med arbeidsgiver og fortelle at du har strøket, og dermed ikke er sykepleier. Mulig de vil likevel velge å ha deg i sommerjobb som ufaglært personell? Anonymkode: 82c90...460
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #6 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hei. Har strøket på bacheloroppgaven til sykepleiestudiet. Har fått sommerjobb som sykepleier på sykehuset. Jeg lurer på om jeg må si opp jobben som jeg skal begynne i Juni. Skal jeg nå gi beskjed til arbeidsgiven at jeg har strøket og kan derfor ikke jobbe som sykepleier? Jeg lurer også om det går ann å søke lisens som nyutdannet sykepleier selv om man har strøket på bacheloroppgaven? Anonymkode: b880d...1b8 Jeg ville vært ærlig med sykehuset hvis du allerede har fått jobb. Du kan hverken kalle deg nyutdannet sykepleier eller søke lisens/autorisasjon uten å ha fullført og bestått hele studie. Anonymkode: de7c1...804 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #7 Skrevet 29. april 2021 Klag! Kanskje du rykker opp til ståkarakter. Jeg gikk fra E til C etter en klage Anonymkode: 8c102...a13
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #8 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Klag! Kanskje du rykker opp til ståkarakter. Jeg gikk fra E til C etter en klage Anonymkode: 8c102...a13 Gjaldt det en vanlig eksamen eller en bacheloroppgave? Ts. Anonymkode: b880d...1b8
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #9 Skrevet 30. april 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Gjaldt det en vanlig eksamen eller en bacheloroppgave? Ts. Anonymkode: b880d...1b8 Jeg kjenner en som strøk på bachelor i sykepleie, klaget og fikk D. Du har ingen ting å tape på å klage når du har strøket. Andre sensorer vil da vurdere oppgaven din. Lykke til! Sensorer kan vurdere den typen oppgaver svært forskjellig, jeg har vært sensor og vurdert en oppgave til C, mens en annen sensor ville gi A. Anonymkode: 2f008...824 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #10 Skrevet 30. april 2021 Jeg strøk også på bacheloroppgaven i sykepleie, fikk ikke medhold i klagen og måtte ta den opp igjen på høsten. Selv om det føles som verdens undergang nå så er det ingen krise på lang sikt, du tar den opp igjen og består neste gang. I det lange løp har det ingenting å si, nå har jeg master i sykepleie med toppkarakter og ingen spør noengang etter karakterene fra bacheloren. Men klag, du har ingenting å tape på det. Så kontakter du arbeidsgiver, forklarer at du har strøket og har inne klage, men at det ikke er sikkert du får autorisasjon til sommeren som planlagt. Så spør du om å jobbe på avdelingen som pleieassistent i steden for, sier arbeidsgiver ja til det (og det tror jeg de gjør) så har du i alle fall en inntekt. Du får ikke autorisasjon uten bestått bacheloroppgave, ingen vits i å forsøke på det en gang. Anonymkode: 79f64...f1f 3
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #11 Skrevet 30. april 2021 Du må klage når du stryker, du har virkelig ingenting å miste på det. Hadde du fått en E kunne du ha gått til stryk, men med allerede stryk trenger du nye øyne på oppgaven, og det får du med ny sensur. Be om forklaring, og ny sensur. Anonymkode: c3fad...61a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå