Gå til innhold

Eggløsningstester - helt uerfaren! Hjelp

monroe927

Anbefalte innlegg

Kvinne på 29 år, med en 2-åring fra før - som nettopp har startet opp igjen prøving for å få barn nr. 2.

Vi har nettopp begynt den aktive prøvingen, men jeg har funnet ut at jeg ønsket å kartlegge eggløsningen min litt fordi syklusene mine har forandret seg veldig siden før svangerskapet.

Tidligere var det 28-29 dager UANSETT. 
Nå har jeg alt fra 35-42 dager i syklusen, er veldig uvant for meg, derfor kjører jeg noen eggløsningstester for å maksimere sjansene. 

Har kun prøvd en syklus med tester, har testet siden dag 6, bare for å være på den sikre siden. Har ingen positive tester til nå, og nå skulle etter kalkulatoren eggløsningen vært her. Og jeg er på dag 20 i syklusen min. 

Nå har jeg ingen erfaring med tester tidligere, men del gjerne litt kunnskap med meg om det. Lurer på å kanskje droppe det, siden jeg blir en smule opphengt i det.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, ikke så enkelt  med uregelmessige sykluser. Jeg har selv det også. Du får enten bare fortsette å teste for å prøve å finne el, kan hende det bare er noen dager til? Eller droppe testene om du føler de stresser deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale deg å prøve å måle temperaturen din også ☺️ Gjør det hver morgen til et fast tidspunkt, da vil tempen vise når du får EL. Om man skal bruke teststrimler blir det veldig dyrt i lengden, hvertfall når du har lange sykluser og er usikker på når EL er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig når syklusene blir uregelmessige og litt lange. Vi er mange som har opplevd dette! Men du gjør helt riktig å prøve å kartlegge eggsløsningen 👍 Apper/kalkulator kan man dessverre ikke stole så hardt på hvis man ikke er veldig regelmessig så.

Om du er på dag 20 nå, så er det fortsatt tid igjen for EL. Mange opplever EL mellom CD20-30. Så bare fortsett og test! Plutselig kan testen bli positiv. Anbefaler testing mellom kl.15-18 på så konsentrert urin som mulig (LH høyest da). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...