Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei
Har termin 3 mai. Fikk ikke kjøpt hentesett da alt er stengt pga corona. Har bomullsbodyer og bukser, luer. Og et bomullsteppe.

Lurer på om hvordan vi skal pakke babyen da vi kommer hjem fra sykehuset? Det pleier å være rundt 8/10 varmegrader. Har bestilt fleecedress som jeg tenkte å bruke +teppe. Men den fleecedressen har ikke kommet i posten enda.

Har også bilstol pose liggende fra storebror. Men han var en vinter baby. Og nå er det vår. Kan man pakke babyen i den bilstol posen hvis hun bare har på bomullsbody og bukse?? Eller vil det bli for varmt??

Anonymkode: 40e17...234

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo veldig an på været, det skifter jo stadig fra minusgrader til nesten sommer her jeg bor ihvertfall :)

Er det fin temperatur så ville jeg bare hatt på vanlige klær på baby og et teppe eller en dyne over bilstolen :) Så regulerer du bare ved behov.

Anonymkode: 613a2...e97

AnonymBruker
Skrevet

Er det veldig langt å gå til/fra bilen? Om ikke holder det med vanlige klær og bomullsteppe, det bretter du jo bare slik at det blir tykkere. Lue er fint å bruke da. Hvis dere må gå veldig langt hadde jeg tatt med vogna. 

Anonymkode: 0b009...a34

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Er det veldig langt å gå til/fra bilen? Om ikke holder det med vanlige klær og bomullsteppe, det bretter du jo bare slik at det blir tykkere. Lue er fint å bruke da. Hvis dere må gå veldig langt hadde jeg tatt med vogna. 

Anonymkode: 0b009...a34

Teppe er ikke så veldig varm. Det er denne fra ikea. 

https://www.ikea.com/no/no/p/roedhake-babyteppe-stripet-hvit-rod-00440235/

Er ikke så veldig langt å gå fra sykehuset til parkeringen. Kan 2 minutter.

Ts

Skrevet (endret)

Minsta er født i mai for to år siden. Det regnet og blåste om natta da vi dro hjem. Hun var da bare noen timer gammel. Hadde bare body og strømpebukse og en tynn bomullslue på henne og hun satt i bilstolen og vi la et pledd over da vi gikk ut til bilen. Fungerte helt utmerket.

Endret av asterix
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hei
Har termin 3 mai. Fikk ikke kjøpt hentesett da alt er stengt pga corona. Har bomullsbodyer og bukser, luer. Og et bomullsteppe.

Lurer på om hvordan vi skal pakke babyen da vi kommer hjem fra sykehuset? Det pleier å være rundt 8/10 varmegrader. Har bestilt fleecedress som jeg tenkte å bruke +teppe. Men den fleecedressen har ikke kommet i posten enda.

Har også bilstol pose liggende fra storebror. Men han var en vinter baby. Og nå er det vår. Kan man pakke babyen i den bilstol posen hvis hun bare har på bomullsbody og bukse?? Eller vil det bli for varmt??

Nyfødt er jo nyfødt. Ville nok valgt noe som ikke skapte for stor kontrast for barnet fra rommet på fødeavdelingen til utendørs. Vi hadde både på vårbabyen, sommerbabyen og vinterbabyen ull under tøy, hjemmestrikket merinoull hentesett med selebukse, genser, strømper, votter, lue pluss et tynt teppe over baby fra under armene og ned. Det var jo bare rett fra rommet og rett hjem og så var det jo at far var hjemmom i forkant og fikk varma opp boligen siden så små er litt vare.

Anonymkode: 7f444...ba9

AnonymBruker
Skrevet

Vi dro hjem fra sykehuset forrige uke med rundt 11 pluss, brukte en bomullsbody, strømpebukse, lillelam ulldress og lue og sokker, pakket han inn i et ullteppe på vei til bilen som jeg tok av i bilen. Men jeg har en liten baby uten fett.. Kan du ikke sjekke om det er noen som selger noe på din lokale kjøp og salg side på Facebook eller noe? 

Anonymkode: c31af...ece

AnonymBruker
Skrevet

Du har jo helt sikkert noen varmere skjerf eller sjal eller pledd i hus som du kan raske med og legge over :)

Da vi dro hjem puttet vi baby i bilstolen inne på sykehuset også ploppa det inn i bilen.

Baby skal jo ikke ha så mye klær på seg i bilstol, så vanlig klær pluss en lue og et pledd over er helt fint. Trenger ikke å overtenke dette :)

Anonymkode: 613a2...e97

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...