Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som søker mange jobber, og får avslag (event får jobbintervju - og ikke hører noe), søker dere på nytt i bedriften ved en senere anledning? Eller tenker dere at man blir husket (som en tulling) for dårlig søknad/dårlig intervju av HR/avd.leder? 

Anonymkode: 31a7e...ebf

Videoannonse
Annonse
Gjest padawan
Skrevet

Stedene jeg søker på har såpass store avdelinger og varierte oppgaver at jeg fortsetter å søke ja.

AnonymBruker
Skrevet

Søker igjen - helt klart! Om det er et firma/avdeling som ikke mottar så mange søknader (små firmaer) bare vær forberedt på å kunne forklare hvorfor du søker ulike stillinger. Det kan jo f.eks. være at du gjerne vil jobbe i det firmaet, og har interessert i flere tilgangsvinkler

Anonymkode: da13a...0ce

AnonymBruker
Skrevet

Vurderer sterkt å gjøre dette, men jeg er litt redd for å dumme meg ut. Det er akkurat samme stilling også... 

Anonymkode: ce92e...60b

AnonymBruker
Skrevet

Nja, jeg jobber i ett lite firma og kan godt være at jeg har fått søknad fra samme person flere ganger uten at jeg har lagt merke til det.

Men, jeg ville jo jobbet litt mer med søknad og cv og spisset det litt mer mot jobben, siden du har fått avslag før.
Men igjen, avslaget trenger ikke være fordi du ikke var interessant nok, men fordi det var en intern søker eller noen som var hakket mer kvalifisert eller hadde en søknad som  var hakket mer tiltalende.

Jeg hadde søkt igjen, om det var et sted jeg virkelig ønsket å jobbe.
Det kan jo bli tatt positivt også, at du virkelig vil jobbe akkurat det stedet, at du er en som ikke gir opp.

Anonymkode: cc981...b01

AnonymBruker
Skrevet

Seff! At du ikke fikk jobben trenger ikke bety at du ikke var god nok, men at den som fikk jobben foran deg var hakket bedre. Neste gang du søker så er jo denne personen som var hakket bedre enn deg borte fra søkelistene, ettersom vedkommende allerede jobber der eller har takket nei. 

Så søk og søk. Og ikke ta avslag personlig! Det finnes 1000 grunner til å "avslå" en søknad. Og 960 av disse grunnene handler ikke om deg. 

Anonymkode: f9503...adf

• Liker 2
Gjest Kaiminator
Skrevet (endret)

Selvfølgelig burde man det dersom man ønsker stillingen og har kompetansen. Om stillingen eller lignende/annen er ute igjen så kan man tenke seg at da har du hvertfall EN større sjanse enn sist om noen annen fikk forrige jobb.

Dersom man vet man kan gjøre jobben og har ønsker om å utføre en bra jobb er det firmaets tap om du ikke går videre, ikke ditt.

Endret av Kaiminator
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Vurderer sterkt å gjøre dette, men jeg er litt redd for å dumme meg ut. Det er akkurat samme stilling også... 

Anonymkode: ce92e...60b

Da hadde jeg iallfall søkt! I verste fall går de ikke videre med søknaden. Du har intet å tape.
Ikke sitt å hold deg selv tilbake på den måten. Gå for det du vil ha. Ingen tenker at det er rart

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler deg til å høre med den ektuelle arbeidsgiver hvorfor du ikke bleninnkalt til intervju/ikke ble innstilt. Da kan du ta en avgjørelse på om en skal søke neste gang det er ledig stilling.

Anonymkode: 6ed49...473

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Seff! At du ikke fikk jobben trenger ikke bety at du ikke var god nok, men at den som fikk jobben foran deg var hakket bedre. Neste gang du søker så er jo denne personen som var hakket bedre enn deg borte fra søkelistene, ettersom vedkommende allerede jobber der eller har takket nei. 

Så søk og søk. Og ikke ta avslag personlig! Det finnes 1000 grunner til å "avslå" en søknad. Og 960 av disse grunnene handler ikke om deg. 

Anonymkode: f9503...adf

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Da hadde jeg iallfall søkt! I verste fall går de ikke videre med søknaden. Du har intet å tape.
Ikke sitt å hold deg selv tilbake på den måten. Gå for det du vil ha. Ingen tenker at det er rart

Fantastiske svar ❤️

Anonymkode: ccf0b...882

Skrevet

Du har vel ingenting å tape på det. Har du det? Da hadde jeg søkt på den samme jobben igjen.

AnonymBruker
Skrevet

Det viser jo at du virkelig er motivert for å jobbe for dem, selv om du har fått avslag tidligere. Det tar som regel arbeidsgiver som et godt tegn 😊. Så bare å sende nye søknader!

Anonymkode: 5eca4...db7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg søkte 3 ganger før jeg fikk drømmejobben som jeg er i nå. Så du har ingenting å tape på å søke flere ganger!

Anonymkode: 6a743...f45

AnonymBruker
Skrevet

Tja, ville ikke søkt på samme jobb jeg ikke ble innkalt til intervju engang første gangen.

Anonymkode: 5e884...0e2

Skrevet

Jeg gjorde det, og fikk jobben 😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er avdelingsleder og ansetter jevnlig nye folk. Hadde nettopp på intervju en person som kom gjennom to intervjurunder med meg til en lignende stilling for noen år siden, men som ikke fikk jobben, og tok altså vedkommende inn nå. Husket ham som en flink fyr, og det er ofte tilfeldigheter om det blir A, B eller C som får jobben. Om han får jobben nå vet jeg ikke ennå, men han skal i alle fall på intervju nr 2 (igjen) neste uke. 

Anonymkode: c8dca...6bd

AnonymBruker
Skrevet

Absolutt. Nå jobber jeg i en bransje med få ledige stillinger da, så vil du ha ny jobb må du nesten søke på alt som blir ledig, men jeg søker og søker. De kan jo bare fortsette å avslå, tenker jeg. Vil de ikke ha meg, har jeg ingenting å tape på å søke igjen uansett.

Anonymkode: 0b7cc...1a1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk drømmejobben på andre forsøk. Tror arbeidsgivere ser positivt på at en kandidat søker flere ganger, det viser at de ikke gir seg så lett og virkelig vil jobbe på den aktuelle arbeidsplassen. 

Anonymkode: 011a1...e29

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg fikk drømmejobben på andre forsøk. Tror arbeidsgivere ser positivt på at en kandidat søker flere ganger, det viser at de ikke gir seg så lett og virkelig vil jobbe på den aktuelle arbeidsplassen. 

Anonymkode: 011a1...e29

Det spørs. Noen kan oppleve vedkommende som "desperat". 

Anonymkode: ccf0b...882

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge man oppfyller kvalifikasjonene så kan man gjerne søke flere ganger. Ofte sitter jeg med 3-4 kandidater som jeg lyst å ansette, men har bare en ledig stilling. Da blir jeg bare glad om jeg ser igjen navnet til en av personene som ikke fikk tilbud om jobb i neste runde med utlysning av stillinger. 

Ser også mange som søker gang på gang uten å være faglig kvalifisert. Jeg tenker ikke noe negativt om disse personene, tenker bare at de har veldig lyst og håper det byr seg muligheter for de. Men litt travelt med samme personene som stadig ringer uten at det er utlyst noe stilling, det er det eneste som jeg komme på at jeg synes er litt travelt. 

Lykke til! 

Anonymkode: da9d2...7ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...