Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har for tiden AAP, og har søkt høyskole til høsten, men pga manglende studiekompetanse trenger jeg å bestå 2P-Y matten den 19. mai. Ddt er bare 3 uker til, så jeg stresser litt nå! Det er så mye bråk rundt meg som gjør at det er vanskelig å konsentrere seg, men om jeg får råd eller motivasjonstips herfra så skal jeg nok klare å konsentrere meg om det.

Noen som har gått igjennom et helt pensum på bare noen få uker og bestått? Jeg har jo vært igjennom pensumet før, men jeg slet med mye migrene, en mormor som døde, og utroskap fra eksen på samme tid..når jeg skulle ta tentamen siste halvåret på påbygg. Jeg burde klaget, for jeg tryglet jo om å ta noen ekstra prøver for å øke karakteren litt, men læreren var ekstremt lite empatisk og konsentrerte seg kun om et par elever. Historielæreren min derimot fikk meg fra svak 2’er til en 4’er på bare to uker, da hun lot meg ta noen prøver om igjen. Glemmer aldri hvor mye hun hjalp meg og støttet meg!

Noen råd/tips? Burde jeg bare satse på å ta eksamen til jul isteden, eller har noen av dere klart det allikevel?

Jeg har ekstremt lyst til å få det til pga økonomien. Hadde hjulpet på å få stipend/lån i tillegg til aap, som en aktivitet.

Anonymkode: d93af...d7f

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du vil dette, så er det ikke noe problem. Jeg tok selv 2P-Y i fjor, og så lenge du klarer å sitte noen timer HVER dag fra nå til eksamensdagen går dette fint. Det er hvertfall mulig dersom du kun trenger å stå. Se på tidligere eksamener, og fokuser på å lære deg å løse slike oppgaver. Løser du minst 4-5 tidligere eksamener er det garantert at noen av årets oppgaver er identiske med noen av de du har løst, bare med nye tall. 😉

Del 2 starter nesten alltid med en oppgave i Geogebra som gir 7-8 poeng, og er griselett når du har skjønt prinsippet. Mener å huske at 12 poeng er karakter 2...

Jeg lå på latsiden i år og startet ikke på norsk påbygg før for 3 uker siden (kan ikke skylde på andre enn meg selv). Dette er et fag med gigantisk pensum (3 år). Jeg jobber med det hver eneste dag. Satte livet utenom jobb på pause bokstavelig talt. Jeg gikk opp til eksamen nå på Tirsdag, fikk karakter 6. 

Nå leser jeg meg opp til Naturfag som jeg skal ha til Tirsdag neste uke. Førstkommende Mandag etter det har jeg historie.

Alt er mulig. Dette er det du som bestemmer. Ignorer alle som sier at det ikke er håp. Dette fikser du. Lykke til. 🙂

Anonymkode: 5beae...369

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler deg å prøve ut ASK. Der finner man videoer og oppgaver i flere fag. I tillegg kan man stille spørsmål dersom man lurer på noe, og man får vanligvis svar på no-time. Mener man kan få prøve en måned gratis.

Anonymkode: efcd7...34c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...