AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #1 Skrevet 29. april 2021 Jeg har vært sammen med ei jente i 2 år og hun har ikke fortalt om meg til sine foreldre. Det gjør meg usikker, har sagt det til henne også. Er av religiøse grunner, men kan vel ikke holde på med hemmelig for alltid? Hvordan ville du reagert? Anonymkode: a186a...d6c
GammelKaktus Skrevet 29. april 2021 #2 Skrevet 29. april 2021 Høres merkverdig ut. Skal hun noen gang fortelle om dere da eller er du bare noen hun holder på med mens hun venter på en passende kar som har samme overbevisning? Det kan jo være et passende spørsmål etter 2 år. 1
Sessan_ Skrevet 29. april 2021 #3 Skrevet 29. april 2021 Jeg hadde reagert med å be om at vi satte oss ned for å avklare fremtiden. Så hadde jeg vurdert om det vi kom frem til i samtalen er det livet jeg ønsker meg. 3
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #4 Skrevet 29. april 2021 Muligens hun er flau over foreldrene sine og har ikke lyst at du skal møte dem. Tipper det ikke har med deg og gjøre, mange konflikter mellom foreldre og barn. Jeg var i tjueårene da jeg traff min mann og han traff mine foreldre etter ca 2 mnd. Vi er fortsatt gift, men om jeg hadde blitt skilt og så truffet en ny mann. Så ikke sikkert jeg hadde introdusert han til mine foreldre da min kontakt med mine foreldre er blitt mye mindre pga visse omstendigheter Anonymkode: 6aa58...616
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #5 Skrevet 30. april 2021 Hvis det er av religiøse grunner, så vet du jo grunnen. Dere kan ikke gifte dere, og de vil aldri godta deg. Anonymkode: 234b8...728 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #6 Skrevet 30. april 2021 Hun har sagt at det er av religiøse grunner? Er hun muslim? Har hun sagt noe om hvordan hun ser for seg forholdet deres fremover? Anonymkode: 38ead...7c2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #7 Skrevet 30. april 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvis det er av religiøse grunner, så vet du jo grunnen. Dere kan ikke gifte dere, og de vil aldri godta deg. Anonymkode: 234b8...728 Dette. Hun later sikkert som om hun alltid har vært flink jente og holdt seg unna gutter og ikke er seksuelt aktiv. Anonymkode: dce69...e88
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #8 Skrevet 30. april 2021 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Hun har sagt at det er av religiøse grunner? Er hun muslim? Har hun sagt noe om hvordan hun ser for seg forholdet deres fremover? Anonymkode: 38ead...7c2 Hun er ikke praktiserende selv, men foreldrene er. Men jeg kan vel ikke holdes skjult for alltid? Hver gang jeg tar det opp blir hun sur fordi jeg ikke forstår hvor vanskelig det er for henne.. Men før eller siden må det vel frem? Hun sier hun elsker meg og at det er meg hun vil være med. Men det gjør meg usikker. Anonymkode: a186a...d6c
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #9 Skrevet 30. april 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hun er ikke praktiserende selv, men foreldrene er. Men jeg kan vel ikke holdes skjult for alltid? Hver gang jeg tar det opp blir hun sur fordi jeg ikke forstår hvor vanskelig det er for henne.. Men før eller siden må det vel frem? Hun sier hun elsker meg og at det er meg hun vil være med. Men det gjør meg usikker. Anonymkode: a186a...d6c Hun er kanskje redd for at hun blir tvunget vekk fra deg om de får vite? Anonymkode: 23695...286
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #10 Skrevet 30. april 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hun er ikke praktiserende selv, men foreldrene er. Men jeg kan vel ikke holdes skjult for alltid? Hver gang jeg tar det opp blir hun sur fordi jeg ikke forstår hvor vanskelig det er for henne.. Men før eller siden må det vel frem? Hun sier hun elsker meg og at det er meg hun vil være med. Men det gjør meg usikker. Anonymkode: a186a...d6c Spør helt konkret hva hun ser for seg fremover og på hvilket tidspunkt hun har tenkt å fortelle dem om deg. Anonymkode: ef613...760
Rosatoast Skrevet 30. april 2021 #11 Skrevet 30. april 2021 Hvilke religion praktiserer foreldrene? Hadde dette vært meg, ville jeg trodd at personen holdt meg på gress - frem til hen fant en mer "passende" person, som foreldrene ville godtatt. Hva er feil med deg da, siden hun ikke kan fortelle om det? Foreldrene vet jo at hun ikke er praktiserende selv, så de burde jo forvente at hun har en kjæreste. Syntes dette høres veldig rart og dumt ut. Hadde sagt at forholdet får ta en pause, slik at hun kan finne ut av "hva hun vil". Har dere noen mål for fremtiden, eller er dere bare kjærester og har det fint med det? Har dere samme fremtidsplaner og vil ha barn etc? Eller er dere bare her og nå, og ikke bryr dere så mye om fremtiden enda.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #12 Skrevet 1. mai 2021 Rosatoast skrev (10 timer siden): Hvilke religion praktiserer foreldrene? Hadde dette vært meg, ville jeg trodd at personen holdt meg på gress - frem til hen fant en mer "passende" person, som foreldrene ville godtatt. Hva er feil med deg da, siden hun ikke kan fortelle om det? Foreldrene vet jo at hun ikke er praktiserende selv, så de burde jo forvente at hun har en kjæreste. Syntes dette høres veldig rart og dumt ut. Hadde sagt at forholdet får ta en pause, slik at hun kan finne ut av "hva hun vil". Har dere noen mål for fremtiden, eller er dere bare kjærester og har det fint med det? Har dere samme fremtidsplaner og vil ha barn etc? Eller er dere bare her og nå, og ikke bryr dere så mye om fremtiden enda. Vi skal flytte sammen om 2 mnd, og begge har lyst til å gifte seg og få barn i fremtiden. Foreldrene er praktiserende muslimer, og er veldig manipulerende som jeg har skjønt. Men hvis vi skal kunne leve sammen må hun fortelle dem om meg. Jeg ser at det gnager på henne også, hun er jo redd. Anonymkode: a186a...d6c
Rosatoast Skrevet 1. mai 2021 #13 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi skal flytte sammen om 2 mnd, og begge har lyst til å gifte seg og få barn i fremtiden. Foreldrene er praktiserende muslimer, og er veldig manipulerende som jeg har skjønt. Men hvis vi skal kunne leve sammen må hun fortelle dem om meg. Jeg ser at det gnager på henne også, hun er jo redd. Anonymkode: a186a...d6c Dere skal flytte sammen om 2 mnd, og foreldrene vet ikke at dere skal flytte sammen? De kommer uansett til å bli skuffet når hun forteller dette, siden hun kommer til å fortelle det NÅR dere har flyttet sammen og alt. De kommer nok til å bli skuffet over at dattera har gått bak ryggen deres og ikke fortalt det, tenker jeg. Forstår hun er redd, men dere høres voksne ut - og da burde hun ta ansvar for eget liv, og stå opp for seg selv. Ikke minst stå opp for deg, syntes du skal prate med kjæresten din og gi hun et slags ultimatum. For når dere flytter sammen, så kan det ikke være slik at du f.eks ikke kan være hjemme fordi foreldrene hennes skal komme på besøk. Det hadde nok bare ødelagt forholdet deres og da måtte dere ha flyttet IGJEN. Det er kjedelig å være på flyttefot. Så syntes du skal ta den praten med hun, hun må jo rett og slett kvinne seg opp - og så opp for seg selv, og sette grenser ift hvorvidt foreldrene skal blande seg inn i livet hennes. Hun er voksen, så hun får da også oppføre seg som en.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #14 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 29.4.2021 den 22.05): Jeg har vært sammen med ei jente i 2 år og hun har ikke fortalt om meg til sine foreldre. Det gjør meg usikker, har sagt det til henne også. Er av religiøse grunner, men kan vel ikke holde på med hemmelig for alltid? Hvordan ville du reagert? Anonymkode: a186a...d6c Hvor er hun fra? Er du norsk? Anonymkode: 4e552...4de
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #15 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor er hun fra? Er du norsk? Anonymkode: 4e552...4de Hun er fra Chechenia, og jeg er norsk. Anonymkode: a186a...d6c
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #16 Skrevet 1. mai 2021 Hadde kuttet. Mulig hun ikke tørr å fortelle pga store konsekvenser fra far/bror. Anonymkode: 4e552...4de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå