Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det vanskelig å få jobb her? Må de som søker seg hit ha en spesiell kompetanse eller personlighet? Jeg var innom barneavdelingen på sykehuset i en liten periode. Jeg ble så imponert over de som jobbet der. Hver og en av dem virket så utrolig proffe, hyggelige og sosialt intelligente. Klarte liksom å ro inn en hver situasjon med den største ro. 

Anonymkode: 26611...e8d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette er jeg også nysgjerrig på. Håper på svar.

Anonymkode: 0fb42...dc4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber på barneavdeling på sykehus. Hvilken yrkesgruppe er du sikter til? 

Anonymkode: 4c348...709

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her i byen er det hard kamp om plassene der, og derfor svært mange små stillinger. Sluttet etter et par måneder grunnet dette, da det er umulig å leve på en 50% stilling og lite muligheter for ekstravakter. Likte jobben godt, men det var ikke verdt det. Så med mindre man har videreutdanning innen barnesykepleie eller lignende er det fryktelig vanskelig å få en ok stillingsprosent og fast stilling her i alle fall. 

Anonymkode: 49270...085

AnonymBruker
Skrevet

Ære være dere! Jeg hadde aldri klart det. Mitt eneste ønske for praksis på sykepleien var ikke barneavdelingen 🙊 Etter det har jeg selv hatt et barn innlagt i lange tider på en av landets største barneavdelinger, og jeg tar av meg hatten og bøyer meg i støvet for dere som klarer, orker, og samtidig er så profesjonelle, flinke og gode ❤️ 

Anonymkode: ea2e3...fee

• Liker 4
Skrevet

Jobber selv på en barneavd, på 20.året. Som sykepleier. Fantastisk arbeidssted, fantastisk arbeidsmiljø, fantastiske kollegaer og sist men ikke minst den søteste pasientgruppe. Jeg smører ikke tjukt på en gang. 

Arbeidsmiljøet er kjent på resten av huset også, og blant studentene. 

Ja, det er rift om plasser. Folk slutter ikke der så ofte.

Grunner til at folk slutte:

De får ikke stilling størrelse de kan leve av 

De tar høyere utdanning (videreutdanning) og slutter av den grunn. Eks operasjon, helsesøster, kreftsykepleiere. 

De flytter langt vekk. 

Jeg blir nok der til jeg går av med pensjon. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg jobber på barneavdeling på sykehus. Hvilken yrkesgruppe er du sikter til? 

Anonymkode: 4c348...709

Sykepleiere! :) 

AnonymBruker
Skrevet

Har alltid lurt på hvordan det er å arbeide med syke barn? Er ikke det veldig mentalt krevende? Vanskelig å legge fra seg jobben etter jobb? 

Hjertet mitt hadde nok knust for disse små, søte som er alvorlig syke. 

Anonymkode: bef73...305

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Har alltid lurt på hvordan det er å arbeide med syke barn? Er ikke det veldig mentalt krevende? Vanskelig å legge fra seg jobben etter jobb? 

Det avhenger jo såklart av hvilken type avdeling du jobber på, men det som er så fint er at langt fra alle er så veldig alvorlig syke. De kommer kanskje inn med en infeksjon og er reduserte på grunn av den, får febernedsettende, væske og kanskje antibiotika, og så blir de fort friske og reiser hjem. Eller kommer inn med tungpust, får inhalasjonsbehandling og kanskje litt pustestøtte, og blir veldig bra i løpet av noen dager.

Mange blir også bare lagt inn til observasjon. 

Anonymkode: 9a117...793

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her i byen får man bare 50 prosent fast stilling fordi det er så populært å jobbe der og mange i beinet. Det har ført til at mange slutter. Synd det er slik. 

Anonymkode: 915cd...bf8

AnonymBruker
Skrevet

Hos oss er det enkelt så lenge du er sykepleier

Anonymkode: 5a0fc...dee

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobbet der som nyutdannet sykepleier. Ikke noe problem å få jobb der. Kirurgisk avdeling i tillegg til kreft, brannskader og hjerte. Komplisert men absolutt lærerikt. Du må tåle å se barn og pårørende i tøffe faser i livet. Alt fra akutte tilstander til mer langvarige sykdomsforløp og av og til palliative forløp. Har fulgt mange barn og unge til livets slutt. Yngste var 2 år og eldste var 16 år. Det er stunder man bærer med seg videre. 

Anonymkode: c6667...d9f

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Å jobbe på en barneavd er veldig givende. Absolutt ikke mentalt krevende. Jeg mener at innemellom så kjenner du det i magen, men det går greit. 99,9%er bare der i 2-3 dager og drar hjem. Selv om de er der pga kreft, så gjør du jobben din og drar hjem. 

Jobbet der i snart 20 år, og har tatt med jobben "hjem" kun to ganger. Det ene var da en frisk 3-4 åring fikk hjerneskade gr nærdrukning, og jeg hadde en 4 åring hjemme, og den andre gangen var da en 1,5 fikk kreftdiagnose og jeg hadde en 1,5 åring hjemme. Da kjente jeg det i magen. Men det var bare i starten jeg kjente det i magen. Senere gjorde jeg bare jobben min. 

Ellers så har jeg opplevd tilfriskning i 99,999999% av tilfeller, og noen få dødsfall. Vi som jobber der er nødt til å legge igjen jobben og opplevelsene på jobben, ellers så kan vi ikke jobbe der. Vi må behandle dem som pasienter. Når vi snakker TIL dem så må vi huske at de er barn. Vi må tulle med dem, avlede dem for medisinering, og premiere dem når de er ferdige. Har vi tid, så perler vi med dem el tegner med dem og har vannkrig med dem, med ti ml sprøyter, det er forresten når sola steker som verst. 

Altså alt i alt veldig givende og "gøy" gruppe å jobbe med. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg jobbet der som nyutdannet sykepleier. Ikke noe problem å få jobb der. Kirurgisk avdeling i tillegg til kreft, brannskader og hjerte. Komplisert men absolutt lærerikt. Du må tåle å se barn og pårørende i tøffe faser i livet. Alt fra akutte tilstander til mer langvarige sykdomsforløp og av og til palliative forløp. Har fulgt mange barn og unge til livets slutt. Yngste var 2 år og eldste var 16 år. Det er stunder man bærer med seg videre. 

Herregud jeg gråter nesten bare å lese dette innlegget! 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et barn med kreft som er mye innlagt på sykehus, og virkelig all ære til de som jobber der! Jeg syns de er så innmari flinke og proffe og gode til å skape kontakt med barnet mitt, selv da han var veldig syk. Jeg er så imponert at jeg har tenkt at om jeg skulle valgt yrke om igjen, skulle jeg jammen blitt sykepleier og jobbet med barn. Snakk om meningsfull jobb! 

Helt sikkert veldig tøft også, særlig når barna er alvorlig syke og ikke blir friske. Selv syns jeg det har vært tøft å se andre barn som er veldig små som er så syke, og det må være tungt å jobbe med dem. På pluss-siden tar jo foreldre det meste av stellet, vil jeg tro, hvertfall har jeg gjort det, så det må jo være mindre fysisk krevende enn å jobbe med voksne(?).

Anonymkode: 1a1b9...7cd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

På vår barneavdeling er det en imponerende gjeng som jobber .De er så blide, rolige og gode. Det som er det viktigste synes jeg hos dere som jobber på en barneavdeling er evnen til å være rolig og med evne til å roe ned barn/ungdom. Aldersgruppen er barn fra 0-18 år på en barneavdeling.

Ja vi foreldre gjør det aller meste av stellet selv, vi snur i seng/ og gjør resten av stellet.

Anonymkode: 486d0...a4d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.5.2021 den 10.34):

Jeg har et barn med kreft som er mye innlagt på sykehus, og virkelig all ære til de som jobber der! Jeg syns de er så innmari flinke og proffe og gode til å skape kontakt med barnet mitt, selv da han var veldig syk. Jeg er så imponert at jeg har tenkt at om jeg skulle valgt yrke om igjen, skulle jeg jammen blitt sykepleier og jobbet med barn. Snakk om meningsfull jobb! 

Helt sikkert veldig tøft også, særlig når barna er alvorlig syke og ikke blir friske. Selv syns jeg det har vært tøft å se andre barn som er veldig små som er så syke, og det må være tungt å jobbe med dem. På pluss-siden tar jo foreldre det meste av stellet, vil jeg tro, hvertfall har jeg gjort det, så det må jo være mindre fysisk krevende enn å jobbe med voksne(?).

Anonymkode: 1a1b9...7cd

Ja du har helt rett i at foreldrene tar mesteparten av stellet. Men jeg pleide alltid å tilby meg å ta bleieskift på natten slik at foreldrene skulle få sove mest mulig sammenhengene. Ofte fikk jo barna hydrering(skyll) etter cellegift kur og og det ble voldsomme mengder med væske så ble ofte to og tre bleieskift i løpet av natten. Man ble etterhvert veldig god på å skifte bleier i lydløst så verken barn eller foreldre våknet. 

Absolutt ikke fysisk krevende å jobbe på barneavdeling mtp stell osv så det er positivt for rygg og kropp. 

God bedring til barnet ditt ❤

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...