Pawn Hearts Skrevet 2. mai 2021 #21 Skrevet 2. mai 2021 1 hour ago, Imariuz said: Det går ut over resten som får færre ressurser å dele på. Man må prioritere, og da bør vi prioritere reelle flyktninger over mennesker uten beskyttelsesbehov som skal sendes ut. Du tenker åpenbart helt motsatt av meg (og regjeringa, for den saks skyld). Hvis disse menneskene kommer i arbeid så de kan forsørge seg selv, vil jo de andre få mer å dele på, ikke mindre. Jeg registrerer også at du ennå ikke har skjønt hva "ureturnerbar" betyr. 2
Imariuz Skrevet 2. mai 2021 #22 Skrevet 2. mai 2021 Pawn Hearts skrev (6 minutter siden): Du tenker åpenbart helt motsatt av meg (og regjeringa, for den saks skyld). Hvis disse menneskene kommer i arbeid så de kan forsørge seg selv, vil jo de andre få mer å dele på, ikke mindre. Jeg registrerer også at du ennå ikke har skjønt hva "ureturnerbar" betyr. Det er snakk om hovedsaklig eldre mennesker her, disse vil ikke bidra til landet om de sitter og hever pensjonen sin og i tillegg skal ha helse og omsorgstjenester som koster mye. Dette er penger som kunne gått til reeelle flyktninger istedetfor, mennesker som faktisk oppfyller krav til opphold og trenger beskyttelse. Norske myndigheter kan gjøre mer for å få sendt grunnløse asylsøkere hjem ved å legge diplomatisk press på hjemlandene deres for å få de til å ta imot egne borgere i tråd med menneskerettighetene og økonomisk press ved å holde igjen bistandsmidler. Det vil være mer fornuftig enn å gi dem amnesti.
ErGlad Skrevet 4. mai 2021 Forfatter #23 Skrevet 4. mai 2021 Når KRF gjør slike fornuftige tiltak, da kommer de over sperregrensen, for første gang i år. Bra jobbet KRF! https://www.nrk.no/norge/hoyre-fall-pa-ny-maling-_-ap-storst-1.15481791
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå