Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker ca 4500 kr på 4-6 uker på velvære. Pengene går til farging og løft av vipper, forming og farging av bryn, påfyll av neglene, ettervekst, kur og stuss hos frisør, og ansiktsbehandling.  Men jeg bruker ikke sminke annet en krem, mascara og hint av øyenskygge.

Jeg klarer meg ikke uten disse tingene, da føler jeg meg bare ikke vel. Eller som meg selv.

Sparer også til å få brystløft- og forstørring.  Siden jeg syns de er slappe små og lite pene. De var aldri noe stas, og nå etter barn og STORT vekttap er de bare tragiske.

Jeg liker også å kjøpe meg pene og ofte dyre klær, kjøper ofte ett plagg til oppimot 2000 kr pr måned.

Før brukte jeg kanskje samme sum på et halvt år på velvære, og 2000 på klær i året.  Så har spart opp ganske mye da jeg ikke få poenget med å bruke penger på utseende mitt.  Jeg følte at det bare var pinlig å være pen som overvektig.

Men nå som jeg kan finne pene klær som passer, og ikke være redd for å ødelegge stolene på velværesalonger.

Jeg har råd til å bruke disse pengen, men syns likevel det er litt pinlig.  Jeg brydde meg ikke så mye før, men etter jeg ble tynn vil jeg føle meg fin.  Men mange syns jeg prøver for hardt og bare vil vise hvor mye bedre jeg er enn dem. Hovedsakelig mine søstre og foreldre.

Men syns dere dette er pinlig mye penger å bruke? Kan legge til at jeg er 27 år.

Anonymkode: b6a5a...6f7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke pinlig men kanskje ekstremt unødvendig. Men det kommer fra meg som farger håret hjemme kanskje et par ganger i året, klipper meg like sjeldent, bruker kun maskara og gjør ikke noe av det andre du nevner. Og jammen er jeg ganske pen allikevel.

Anonymkode: 4e505...3ae

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det er da helt opp til deg hva du bruker penger på 🙂 gjør det som du føler for for å ha det  bra. Du er sikkert pen uten så mye ekstra også, men forstår at du har lyst til å ta igjen for de årene du ikke pyntet deg 😀

Anonymkode: aabc6...5d7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Uten å vite noe om privatøkonomien din er det vanskelig å si om det er pinlig eller ikke. Går utifra at du ikke er rik og da virker litt unødvendig. Jeg elsker å bruke tid og penger på utseende selv og ser du lett kan kutte ned dersom du ønsker det uten at det går på bekostning av utseende. 

• Farging og løft av vipper. Vippetang og maskara fungerer bra i hverdagen. Du skriver du allerede bruker maskara så hvorfor farge de i tillegg? Det er også mulig å farge vippene hjemme selv. 
  • Forming og farging av bryn kan du også kutte ned på ved å farge hjemme selv, og opprettholde formen. Da holder det å få de profesjonelt formet et par ganger i året i stedet for månedlig. 
  • Lakk neglene hjemme isteden, og vend deg til kortere negler hvis du ikke kan få lange, naturlige negler. 
  • Farg håret i en farge som er mer lik din naturlige. Selv liker jeg balayage for da kan det nesten gå så lang tid jeg vil mellom farging. Det samme gjelder hårklipp, få en som ikke må vedlikeholdes hver måned. Hårkur kan du gjøre hjemme.
  • Den beste ansiktsbehandlingen er den du gjør hjemme. Kjøp noen gode produkter som passer din hudtype og ta ansiktsbehandlingen hjemme. 

Dette er bare forslag til hvordan du kan kutte ned på forbruket dersom du ønsker det, du bestemmer selv hva du bruker pengene dine på. 

Anonymkode: 5abb3...1ee

• Liker 12
Skrevet

Vet du hva, har du råd til dette og glede av det så kjør på og fortsett

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor slutte om det gir deg glede?

Anonymkode: 8e692...1b3

• Liker 7
Skrevet

4500kr for alt det der?? Det er jo BILLIG! Eller misforstår jeg noe?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Jeg bruker ca 4500 kr på 4-6 uker på velvære. Pengene går til farging og løft av vipper, forming og farging av bryn, påfyll av neglene, ettervekst, kur og stuss hos frisør, og ansiktsbehandling.  Men jeg bruker ikke sminke annet en krem, mascara og hint av øyenskygge.

Jeg klarer meg ikke uten disse tingene, da føler jeg meg bare ikke vel. Eller som meg selv.

Sparer også til å få brystløft- og forstørring.  Siden jeg syns de er slappe små og lite pene. De var aldri noe stas, og nå etter barn og STORT vekttap er de bare tragiske.

Jeg liker også å kjøpe meg pene og ofte dyre klær, kjøper ofte ett plagg til oppimot 2000 kr pr måned.

Før brukte jeg kanskje samme sum på et halvt år på velvære, og 2000 på klær i året.  Så har spart opp ganske mye da jeg ikke få poenget med å bruke penger på utseende mitt.  Jeg følte at det bare var pinlig å være pen som overvektig.

Men nå som jeg kan finne pene klær som passer, og ikke være redd for å ødelegge stolene på velværesalonger.

Jeg har råd til å bruke disse pengen, men syns likevel det er litt pinlig.  Jeg brydde meg ikke så mye før, men etter jeg ble tynn vil jeg føle meg fin.  Men mange syns jeg prøver for hardt og bare vil vise hvor mye bedre jeg er enn dem. Hovedsakelig mine søstre og foreldre.

Men syns dere dette er pinlig mye penger å bruke? Kan legge til at jeg er 27 år.

Anonymkode: b6a5a...6f7

Eneste jeg brukte penger på som 27 åring for utseende, var hårfarge og maskara. Men om du føler du trenger alt det for å se bra ut så er vel det opp til deg selv. Dine penger, ditt valg :)

Anonymkode: f6eb3...9b9

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Kenelz skrev (3 minutter siden):

Det skal jeg innrømme at jeg tenkte og. :sjenert: Bare 4.500 kr for alt det der. Altså.. Chill da. 

---

Uansett TS, så om du har råd til det så hvorfor stresse? :) Vi har da alle ting som vi bruker penger på i året. For deg så er dette viktig. Hvorfor skulle det være verre enn f.eks disse mannfolka som kan bruke flere tusen i duppeditt butikker hver måned?

Anonymkode: b119f...b81

• Liker 4
Skrevet

Så lenge du har råd til det, så er det jo bare fint hvis det gir deg glede og velvære😊 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Kenelz skrev (10 minutter siden):

4500 hver 6 uke.

Anonymkode: 5c909...ab5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker også en del på skjønnhet og velvære, noen ganger tror jeg nesten det er litt sånn at bare det at jeg bruker penger på det gir meg en viss glede. Om det gir mening. Bare å gå i en salong og bli litt dullet med, gjør noe med min mentale velvære. Jeg må ha en eller annen form for skjønnhetsbehandling i måneden. 

Til og med under korona, imens jeg sitter på hjemmekontor og det er vinter, så går jeg og tar pedikyr. Og det er jo omtrent bare jeg som får glede av det, der jeg ligger i sofaen og ser på TV alene og vifter med de pene tærne mine.

Men det er en glede jeg har i hverdagen da, jeg føler meg vel og føler det er verdt det. Og jeg har råd til det, så hvorfor ikke. Føler skjønnhet og velvære også kan være en hobby på en måte. 

Anonymkode: addc9...a1f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men mange syns jeg prøver for hardt og bare vil vise hvor mye bedre jeg er enn dem. Hovedsakelig mine søstre og foreldre.

Om noen mener at dette gjør deg bedre enn andre, er det noen som har misforstått noe 

Anonymkode: 574ba...572

• Liker 1
Skrevet

Bruker også betydelig mer penger på utseendet etter jeg gikk ned i vekt 😄

• Liker 1
Gjest laPistola
Skrevet

Synes det er pinlig ja. Tenker at det og være så fokusert på seg selv og eget utseende er sykt. Blir du lykkeligere av det? Eller får du bare behov for og fikse mer? 

Skrevet

So what, du har iallefall selvinnsikt!! Bruker mye selv jeg

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

4500 hver 6 uke.

Anonymkode: 5c909...ab5

Ja og? Brukte 3500-3900K bare på etterveksten hver 5-6 uke tidligere.

Altså «normal» pris her jeg bor.

Hår: 3000kr (++) 

Negler: Refill 500-800kr

Vipper: Refill 1000-1400kr hver 3 uke. 

Farge og form øyenbryn: 500

Og ikke la meg nemne ulike ansiktsbehandlinger, men kort fortalt varierer prisen fra 500 til 6000kr. Den rimligste ansiktsbehandlingen ligger på 500kr og det er en hudanalyse på 15 min. 😂😅

TS: Om du får så mye til den prisen der så synes jeg at du skal få lov til å fortsette med en god samvittighet! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om du er villig til å betale så mye som 60.000 i året kun på dette (da ikke med er egnet kjøp av klær) så kjør på. 

Antar at du har hus ol på stell og at du også sparer til pensjon på siden. Da er det jo ikkje noe problem. 

Anonymkode: dc990...47c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vilt sløseri..

Anonymkode: b7120...526

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Uten å vite noe om privatøkonomien din er det vanskelig å si om det er pinlig eller ikke. Går utifra at du ikke er rik og da virker litt unødvendig. Jeg elsker å bruke tid og penger på utseende selv og ser du lett kan kutte ned dersom du ønsker det uten at det går på bekostning av utseende. 

• Farging og løft av vipper. Vippetang og maskara fungerer bra i hverdagen. Du skriver du allerede bruker maskara så hvorfor farge de i tillegg? Det er også mulig å farge vippene hjemme selv. 
  • Forming og farging av bryn kan du også kutte ned på ved å farge hjemme selv, og opprettholde formen. Da holder det å få de profesjonelt formet et par ganger i året i stedet for månedlig. 
  • Lakk neglene hjemme isteden, og vend deg til kortere negler hvis du ikke kan få lange, naturlige negler. 
  • Farg håret i en farge som er mer lik din naturlige. Selv liker jeg balayage for da kan det nesten gå så lang tid jeg vil mellom farging. Det samme gjelder hårklipp, få en som ikke må vedlikeholdes hver måned. Hårkur kan du gjøre hjemme.
  • Den beste ansiktsbehandlingen er den du gjør hjemme. Kjøp noen gode produkter som passer din hudtype og ta ansiktsbehandlingen hjemme. 

Dette er bare forslag til hvordan du kan kutte ned på forbruket dersom du ønsker det, du bestemmer selv hva du bruker pengene dine på. 

Anonymkode: 5abb3...1ee

Korte negler er kjempestygt. Hvorfor skal hun venne seg til det hvis hun liker lange?

Alle forslagene dine innebærer å ikke unne seg noe som helst av luksus i hverdagen, og hva er vitsen med det hvis man har god råd???

Anonymkode: 3bc08...ce3

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...