AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #1 Skrevet 29. april 2021 Han har begynt å interessere seg for gutte- og jentetisser og har flere spørsmål omkring dette og vil gjerne se. Er det noen bøker eller tv-peogrammer som jeg kan vise ham? Han spurte mens vi leste bok i kveld om han kan få se mamma sin tiss men jeg forklarte at nei, mamma sin tiss er mamma sin tiss. Jeg er jo naken rundt ham f eks når vi bader sammen, og er positiv i forhold til kropp og nakenhet. Men jeg ønsker ikke at han skal se på min kropp for å lære om jentetiss 🙈🙈 Noen med tips og råd? Anonymkode: ec3f0...061
Mazarini Skrevet 29. april 2021 #2 Skrevet 29. april 2021 Dette har de sikkert om i barnehagen allerede, du kan jo høre med de som jobber der. Men fortell at tissen og rumpa er privat område, du bestemmer over din tiss og han bestemmer over sin tiss. Men at når ungene er små så må foreldrene og de som jobber i bhg tørke/vakse rumpa/tissen, det er unntaket, men ellers bestemmer man selv over sin tiss og ingen andre skal ta på den eller bestemme at de skal se på den. Vær konkret, avpass etter alder og hva gutten din forstår. Vi har i alle fall brukt begrepet «privat område» mye, jeg føler det gir mening. Hvis du gjør det samme, kan du feks si «jeg vil ikke vise tissen min nå, det er jo privat område, men vi kan se på et bilde av en tiss i en bok?». Og på badet hvis sønnen din peker og blir veldig opptatt av tissen din når dere er nakne: «jeg vil ikke at du peker på tissen min og snakker om den, den er jo privat område for meg.» Unger vet ikke hvor grensene går hvis ikke vi lærer dem det. Mine har feks spurt «kan jeg få ta på puppen din under genseren?» Da svarte jeg «nei, det er min pupp, og det er jo privat område så jeg bestemmer, og jeg vil ikke at du skal ta på den.» 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #3 Skrevet 1. mai 2021 Boken "hvordan lager man en baby?" Anonymkode: d0cb0...5e7 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #4 Skrevet 1. mai 2021 NRK super har mange programmer om kropp, ellers så er det mange bøker å få tak i. Anonymkode: 6d156...4cb 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #6 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): NRK super har mange programmer om kropp, ellers så er det mange bøker å få tak i. Anonymkode: 6d156...4cb AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kjøp en bok! Anonymkode: 2586a...9b5 Forslag til hvilken? 😊 Anonymkode: ec3f0...061
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå