Cupcake Skrevet 1. september 2005 #1 Skrevet 1. september 2005 (endret) Vi har bare en bil, og den må jeg bruke når jeg skal på jobb siden det går svært lite med busser til der hvor jeg jobber, i motsetning til der min kjære jobber. Dette blir ofte veldig tungvindt siden jeg må inn og hente han på jobb fordi han er ferdig etter at siste buss hjem har gått. Det hender han er ferdig i 02-03 tiden på natta, og når jeg da starter på jobb kl. 0600 sier det seg selv at dette ikke er en ideel situasjon. Derfor går jeg nå med tanker om å investere i en liten moped/scooter som han kan bruke de 6km det er til jobben hans. MEN på dette området er jeg helt grønn. Noen som har noen anbefalinger? Har tenkt å kjøpe en brukt til max 10.000,- Hvordan er det å kjøre moped/scooter på vinteren? Går det fint? Alle mulige tips/anbefalinger tas imot med stor takk. Vil gjøre dette kjøpet så fort som mulig. Endret 2. september 2005 av Cupcake
Cupcake Skrevet 2. september 2005 Forfatter #2 Skrevet 2. september 2005 Ingen som har scooter/moped og kan si hva jeg burde styre unna f.eks?
Gjest Tabby Skrevet 3. september 2005 #3 Skrevet 3. september 2005 Har ingen tips egentlig. Men vi er i samme situasjonen snart. Jeg får sertifikatet om et par måneder håper jeg, så mannen min har kjøpt seg en moped så jeg kan ha bilen pga levering av barn og slikt, de dagene arbeidstidene krasjer. Han gikk inn på autodb og fant seg en der. Nå er jo han vant til å mekke, har gjort det mange ganger tidligere da han hadde moped og jobber på et verksted, så han får fikset mye selv og har vel totalt opp i maks 4000,- med omregistreringen. Da dro han også halvannen time herfra for å hente den. Her (østfold) går det stort sett greit å kjøre moped det meste av vinteren siden det sjelden er skikkelig kaldt, og de gangene det skjer så får vi bare samarbeide så godt vi kan. Men jeg gleder meg til å kunne bruke bilen uten alltid å måtte tenke på hva som passer for begge to. Håper dere finner en grei løsning som passer for dere. En stor fordel med moped er jo at det er myyyye billigere enn å skaffe en bil nr 2, forsikring, veiavgift, bensin...
Gjest gjest1 Skrevet 4. september 2005 #4 Skrevet 4. september 2005 Jeg har scooter! Det er utrolig praktisk. - parkere hvor som helst - bruker svært lite bensin - svært billig i drift, mye billigere enn f.eks. offentlig transport, og ingen bompenger Jeg bruker min til og fra jobb hver dag. Kjøpte brukt (annonse i avisa) til 8000 (så kommer et par avgifter i tillegg i f m overtagelse). Da jeg kjøpte min (Yamaha) var det med piggdekk til bruk om vinteren. jeg har ikke testet ut disse ennå, denne vvinteren bblirr den første. Anbefales Og det er faktisk ganske gøy å kjøre scooter. Man er liksom litt friere enn med en bil.
showgirl Skrevet 4. september 2005 #5 Skrevet 4. september 2005 Er du sikker på at det finnes vinterdekk som er med pigg til Scooter? Var å hørte på det men det var bare piggfrie... ?
Gjest gjest1 Skrevet 5. september 2005 #6 Skrevet 5. september 2005 Er du sikker på at det finnes vinterdekk som er med pigg til Scooter? Var å hørte på det men det var bare piggfrie... ? ← Det var iallefall med til min scooter da jeg kjøpte den. Men det er ikke akkurat en splitter ny modell, så det KAN jo hende de har sluttet å selge det nå. Vet ikke om jeg hadde turt å kjøre scooter piggfritt om vinteren...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå