AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #1 Skrevet 29. april 2021 Jeg har avsluttet min BSU, men ikke brukt den til det formålet den skal brukes til og må derfor betale tilbake skattefordelen. Er det noen andre som har gjort det og vet hvor jeg skal fylle det inn på skattemeldingen? Jeg må ringe dem i morgen, men tenkte jeg kunne høre her også om noen har gjort det samme. Anonymkode: fc4cb...663
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #2 Skrevet 29. april 2021 Var det i fjor eller i år du gjorde det? Om det var i år så vil det sikkert ikke komme før på neste års skattemelding, og da vil jeg tro det kommer automatisk inn. Hvis det var i år og det ikke er ført inn så vet jeg ikke, da må noen andre svare Anonymkode: c74f8...747
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #3 Skrevet 29. april 2021 Jeg tok ut BSU pengene i 2020, og de ble ikke brukt til bolig. Vet ikke om det har blitt trukket det som jeg må tilbakebetale? Kanskje jeg burde ta en telefon imorgen? Har litt angst. Anonymkode: f823a...c2e
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #4 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg tok ut BSU pengene i 2020, og de ble ikke brukt til bolig. Vet ikke om det har blitt trukket det som jeg må tilbakebetale? Kanskje jeg burde ta en telefon imorgen? Har litt angst. Anonymkode: f823a...c2e Bryter du BSU-kontoen blir det rapportert av banken til skatteetaten, så går utifra at de vet det? Du må iallfall tilbakebetale skattefradraget du fikk. Anonymkode: f823a...c2e
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #5 Skrevet 30. april 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg tok ut BSU pengene i 2020, og de ble ikke brukt til bolig. Vet ikke om det har blitt trukket det som jeg må tilbakebetale? Kanskje jeg burde ta en telefon imorgen? Har litt angst. Anonymkode: f823a...c2e Lykke til med å få tak i noen på Skatteetaten siste dagen før innleveringsfristen. Det er sikkert ikke 100 000 i kø på telefonen før deg denne dagen. Anonymkode: 21c57...806 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #6 Skrevet 30. april 2021 Du bør søke om utsettelse, og så ringe Skatteetaten i neste uke. Du kommer nok ikke gjennom på telefon i dag, men det går helt fint å søke om utsettelse og da får du en ekstra måned på å få hjelp. Anonymkode: 30f53...55f 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #7 Skrevet 30. april 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du bør søke om utsettelse, og så ringe Skatteetaten i neste uke. Du kommer nok ikke gjennom på telefon i dag, men det går helt fint å søke om utsettelse og da får du en ekstra måned på å få hjelp. Anonymkode: 30f53...55f Ok, men hvordan søker man om utsettelse? Jeg har aspergers, forresten, har det noe å si? Anonymkode: f823a...c2e
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #8 Skrevet 30. april 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ok, men hvordan søker man om utsettelse? Jeg har aspergers, forresten, har det noe å si? Anonymkode: f823a...c2e https://www.skatteetaten.no/skjema/utsatt-frist-levering-av-skattemeldingen-person/ Du behøver ikke ha en god grunn, det holder at du bare ber om mer tid til å få hjelp til skattemeldingen. Søknaden er egentlig mer en formalitet enn en søknad. Anonymkode: 30f53...55f 2
Edie Skrevet 3. mai 2021 #9 Skrevet 3. mai 2021 Ryddet for forherligelse av lovbrudd og svar til dette. Edie, adm.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #10 Skrevet 3. mai 2021 Har du sett på skatteberegningen om det står der? Det står ikke på bankopplysningene i skattemeldingen, men skal stå under skatteberegningen som en økning i skattebeløpet. Anonymkode: a51ad...143
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå