Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har avsluttet min BSU, men ikke brukt den til det formålet den skal brukes til og må derfor betale tilbake skattefordelen. 

Er det noen andre som har gjort det og vet hvor jeg skal fylle det inn på skattemeldingen?

Jeg må ringe dem i morgen, men tenkte jeg kunne høre her også om noen har gjort det samme.

Anonymkode: fc4cb...663

AnonymBruker
Skrevet

Var det i fjor eller i år du gjorde det?

Om det var i år så vil det sikkert ikke komme før på neste års skattemelding, og da vil jeg tro det kommer automatisk inn. Hvis det var i år og det ikke er ført inn så vet jeg ikke, da må noen andre svare

Anonymkode: c74f8...747

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok ut BSU pengene i 2020, og de ble ikke brukt til bolig. Vet ikke om det har blitt trukket det som jeg må tilbakebetale? 

Kanskje jeg burde ta en telefon imorgen? Har litt angst. 

Anonymkode: f823a...c2e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg tok ut BSU pengene i 2020, og de ble ikke brukt til bolig. Vet ikke om det har blitt trukket det som jeg må tilbakebetale? 

Bryter du BSU-kontoen blir det rapportert av banken til skatteetaten, så går utifra at de vet det? Du må iallfall tilbakebetale skattefradraget du fikk. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Lykke til med å få tak i noen på Skatteetaten siste dagen før innleveringsfristen. Det er sikkert ikke 100 000 i kø på telefonen før deg denne dagen.

Anonymkode: 21c57...806

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du bør søke om utsettelse, og så ringe Skatteetaten i neste uke. Du kommer nok ikke gjennom på telefon i dag, men det går helt fint å søke om utsettelse og da får du en ekstra måned på å få hjelp.

Anonymkode: 30f53...55f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du bør søke om utsettelse, og så ringe Skatteetaten i neste uke. Du kommer nok ikke gjennom på telefon i dag, men det går helt fint å søke om utsettelse og da får du en ekstra måned på å få hjelp.

Ok, men hvordan søker man om utsettelse? Jeg har aspergers, forresten, har det noe å si? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ok, men hvordan søker man om utsettelse? Jeg har aspergers, forresten, har det noe å si? 

https://www.skatteetaten.no/skjema/utsatt-frist-levering-av-skattemeldingen-person/

Du behøver ikke ha en god grunn, det holder at du bare ber om mer tid til å få hjelp til skattemeldingen. Søknaden er egentlig mer en formalitet enn en søknad. 

• Liker 2
Skrevet

Ryddet for forherligelse av lovbrudd og svar til dette.

Edie, adm.

AnonymBruker
Skrevet

Har du sett på skatteberegningen om det står der?

Det står ikke på bankopplysningene i skattemeldingen, men skal stå under skatteberegningen som en økning i skattebeløpet.

Anonymkode: a51ad...143

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...