Gibralfaro Skrevet 16. juli 2021 #141 Skrevet 16. juli 2021 Hadde litt vondt i armen et par dager etter første stikk, og influensasymptomer i et par dager etter andre stikk, hvor jeg måtte være hjemme fra jobb, før det gikk over. Har følt meg fin etter det. Testet negativt for covid-19 samme dag i forkant av begge sprøytene.
Nana Skrevet 16. juli 2021 #142 Skrevet 16. juli 2021 Mano89 skrev (På 1.5.2021 den 7.17): Jeg ble vaksinert med Pfizer sin i januar (er sykepleier). 15 min etter første vaksinedose fikk jeg brått høy puls på 160 mens jeg satt helt i ro på en stol. Tok noen timer før pulsen roet seg😅 Den 2. dosen jeg fikk et par uker etter, merket jeg ingenting. Annet enn øm arm som man kan forvente. Skal sies at jeg stusser litt over at jeg i månedene etter vaksine tidvis plutselig kjenner at jeg blir subfebril, men det går fort over etter en kveld. Vet ikke om det har sammenheng med vaksinen, eller om det bare er tilfeldig. Uansett hadde jeg tatt vaksine om igjen uten å nøle! Viktig at vi sammen jobber mot et felles mål om å kvitte oss med det hersens viruset! Heisann, ser du skriver at du ble subfebril - lurer på hvor lenge det varte? Jeg fikk muskelsmerter, oppkast, frostrier og 40 i feber i noen dager men alt kom seg bortsett fra feberen. Det er fem uker (!!) siden jeg fikk dose to med Pfizer og får feber og ekstrem svette i ansiktet (det renner/drypper) når jeg beveger meg. Vanligvis er jeg en som fryser hele tiden, men nå må jeg nesten ha hodet inn i kjøleskapet. Har ingen andre symptomer nå og det begynte dagen etter vaksinen. Har lavt stoffskifte og tar hormoner for overgangsalder, og dette (svette/hetetokter) kjennes nøyaktig ut som før jeg begynte på hormoner. Jeg må hele tiden ha Kleenex tilgjengelig ute og i butikker for å tørke ansikt og hals. Legen mener det er tilfeldig, men 5 uker med feber (ikke mye, men den stiger fra det vanlige 36,9 til litt over 38) + disse svettebygene, lurer på om jeg har fått noe form for hormonforstyrrelser. Varte feberen så lenge hos deg? Jeg er i risikogruppen og har dårlig immunforsvar, men hadde ikke forventet bivirkninger av Pfizer.
Tash Skrevet 16. juli 2021 #143 Skrevet 16. juli 2021 MorTil2 skrev (1 time siden): Jeg har ikke bestemt meg enda, men har lurt på en ting: det virker som om noen reagerer sterkere på dose 1 enn andre, til tross for at "normalen" er at det er dose 2 som gir sterkest reaksjon. Sannsynligvis fordi man da får en ekstra boost. Så da lurer jeg på, om det kan være slik at de som får kraftige reaksjoner på dose 1 kanskje har hatt Covid uten å ha visst det? Det er sikkert mange som iløpet av 1,5 år har hatt dårlige dager, men ikke dårlig nok til å teste seg. Noen av dere som har tatt dose 1 og som ser denne sammenhengen? Jeg kjenner et par som har hatt Covid, og som har blitt overraskende dårlig etter vaksinen. Faktisk dårligere enn da de var syk. Jeg reagerte kraftigere på dose 1 enn jeg hadde trodd. Jeg pleier ikke reagere på slikt (men det er jo ingen garanti). Det var ikke en ille reaksjon, altså. Men mer enn forventet. Nå har jeg også hovne lymfeknuter men ellers helt fin. MEN: jeg var skikkelig syk forrige vinter. Hadde vært utenlands men fikk ikke lov å teste meg pga «feil utland» til tross for mellomlandinger. De var jo mer restriktive med testing i begynnelsen. Jeg pleier aldri å hoste men måtte få astmamedisin pga hoste og tung pust. Koronatelefonen ba meg kontakte legevakt for test fordi jeg peste så. Legevakt sa jeg klarte å fullføre en setning og da var det ikke krise. Feber i tre uker. Ble ikke hørt mtp testing siden det gikk «greit nok hjemme». Så det du skriver har jeg selv tenkt på. Veldig interessant at du og har den teorien.. 1
jabx Skrevet 17. juli 2021 #144 Skrevet 17. juli 2021 Tash skrev (På 1.7.2021 den 15.32): Jeg kan jo ikke komme med en reell kilde før oversikt er oppdatert. Skal jeg liksom gi ut navnet til en praktiserende lege slik at du tror på meg? Nei, du trenger bare en reell kilde. 2
jabx Skrevet 17. juli 2021 #145 Skrevet 17. juli 2021 Tash skrev (På 15.7.2021 den 17.04): På én måte så tenker jeg at det er logisk å kjenne mer etter første dose, at det da er et helt ukjent stoff. Men ser jo også poenget med reaksjon etter andre dose fremfor første. Får bare se hvordan det går og så evnt ikke legge så mange planer de to første døgnene.. 😊 Det er vel heller mer logisk at det er sterkere reaksjon etter andre dose, siden kroppen da har fått "opplæring" og dermed reagerer mer effektivt. Feber og andre symptomer er jo forårsaket av at kroppen nettopp jobber for å bekjempe "inntrengeren". Tror jeg da. 1
Tash Skrevet 17. juli 2021 #146 Skrevet 17. juli 2021 jabx skrev (26 minutter siden): Det er vel heller mer logisk at det er sterkere reaksjon etter andre dose, siden kroppen da har fått "opplæring" og dermed reagerer mer effektivt. Feber og andre symptomer er jo forårsaket av at kroppen nettopp jobber for å bekjempe "inntrengeren". Tror jeg da. Ja, meget mulig. Jeg tenker bare i retning av fks medsinbivirkninger, at de gjerne avtar når kroppen har blitt eksponert for middelet flere ganger. Men dette er jo vaksine og dermed en annen funksjon. Jeg tok tre runder med HPV-vaksine og reagerte (kun litt) på første dose. Men det er jo ikke samme type vaksine. Får bare se. Ser folk skriver om litt forskjellige erfaringer.
Tash Skrevet 17. juli 2021 #147 Skrevet 17. juli 2021 jabx skrev (1 time siden): Nei, du trenger bare en reell kilde. https://legemiddelverket.no/nyheter/reports-of-suspected-adverse-reactions-to-covid-19-vaccines-as-of-20-april-2021 https://legemiddelverket.no/Documents/English/Covid-19/20210715 Reported suspected adverse reactions coronavirus vaccines.pdf Fant ikke i farten hvilke to norske tilfeller som stammer fra hvilken vaksine, om det er Pfizer eller Moderna
Vera Skrevet 17. juli 2021 #148 Skrevet 17. juli 2021 Nana skrev (19 timer siden): Heisann, ser du skriver at du ble subfebril - lurer på hvor lenge det varte? Jeg fikk muskelsmerter, oppkast, frostrier og 40 i feber i noen dager men alt kom seg bortsett fra feberen. Det er fem uker (!!) siden jeg fikk dose to med Pfizer og får feber og ekstrem svette i ansiktet (det renner/drypper) når jeg beveger meg. Vanligvis er jeg en som fryser hele tiden, men nå må jeg nesten ha hodet inn i kjøleskapet. Har ingen andre symptomer nå og det begynte dagen etter vaksinen. Har lavt stoffskifte og tar hormoner for overgangsalder, og dette (svette/hetetokter) kjennes nøyaktig ut som før jeg begynte på hormoner. Jeg må hele tiden ha Kleenex tilgjengelig ute og i butikker for å tørke ansikt og hals. Legen mener det er tilfeldig, men 5 uker med feber (ikke mye, men den stiger fra det vanlige 36,9 til litt over 38) + disse svettebygene, lurer på om jeg har fått noe form for hormonforstyrrelser. Varte feberen så lenge hos deg? Jeg er i risikogruppen og har dårlig immunforsvar, men hadde ikke forventet bivirkninger av Pfizer. Hvordan var temperaturen din før vaksinen? Gikk den over 38 grader da - ved feks svettetokter? Jeg ville nok ha krevd flere undersøkelser - helst hos spesialister (fastlegene kan litt om alt, men ikke mye om alt). 2
juni Skrevet 17. juli 2021 #149 Skrevet 17. juli 2021 Nana skrev (På 16.7.2021 den 16.34): Heisann, ser du skriver at du ble subfebril - lurer på hvor lenge det varte? Jeg fikk muskelsmerter, oppkast, frostrier og 40 i feber i noen dager men alt kom seg bortsett fra feberen. Det er fem uker (!!) siden jeg fikk dose to med Pfizer og får feber og ekstrem svette i ansiktet (det renner/drypper) når jeg beveger meg. Vanligvis er jeg en som fryser hele tiden, men nå må jeg nesten ha hodet inn i kjøleskapet. Har ingen andre symptomer nå og det begynte dagen etter vaksinen. Har lavt stoffskifte og tar hormoner for overgangsalder, og dette (svette/hetetokter) kjennes nøyaktig ut som før jeg begynte på hormoner. Jeg må hele tiden ha Kleenex tilgjengelig ute og i butikker for å tørke ansikt og hals. Legen mener det er tilfeldig, men 5 uker med feber (ikke mye, men den stiger fra det vanlige 36,9 til litt over 38) + disse svettebygene, lurer på om jeg har fått noe form for hormonforstyrrelser. Varte feberen så lenge hos deg? Jeg er i risikogruppen og har dårlig immunforsvar, men hadde ikke forventet bivirkninger av Pfizer. Klassisk at leger sier det er tilfeldig, har jeg også opplevd, men med hormonspiral, enda alt balanserte seg da jeg tok ut spiralen. Hadde aldri hatt det konkrete trøbbelet hverken før etter etter den spiralen, men "det er så lite hormoner i den at du ikke får bivirkninger, det er kun lokalt." Lokalt meg i rævva, kroppen henger faktisk sammen! Jeg reagerer på alt av hormoner, så jeg tør rett og slett ikke ta vaksine. Innlegget ditt gjorde meg ikke mindre redd. Håper det går over! 2
Nana Skrevet 18. juli 2021 #150 Skrevet 18. juli 2021 Vera skrev (17 timer siden): Hvordan var temperaturen din før vaksinen? Gikk den over 38 grader da - ved feks svettetokter? Jeg ville nok ha krevd flere undersøkelser - helst hos spesialister (fastlegene kan litt om alt, men ikke mye om alt). Hei, jeg har alltid 36,9 når jeg er frisk. Har aldri følt meg febersyk etter trening selv om jeg da har svettet hardt, og det har vært flere ganger tidligere, ved forkjølelse el.l der jeg også har målt til 36,9 selv om jeg har trodd jeg har feber. Eneste gangene jeg har skikkelig feber er hvis jeg får ordentlig influensa el.l
Nana Skrevet 18. juli 2021 #151 Skrevet 18. juli 2021 juni skrev (12 timer siden): Klassisk at leger sier det er tilfeldig, har jeg også opplevd, men med hormonspiral, enda alt balanserte seg da jeg tok ut spiralen. Hadde aldri hatt det konkrete trøbbelet hverken før etter etter den spiralen, men "det er så lite hormoner i den at du ikke får bivirkninger, det er kun lokalt." Lokalt meg i rævva, kroppen henger faktisk sammen! Jeg reagerer på alt av hormoner, så jeg tør rett og slett ikke ta vaksine. Innlegget ditt gjorde meg ikke mindre redd. Håper det går over! Neeeei, ikke vær redd for vaksinen! Flesteparten av de jeg kjenner er fullvaksinerte og ingen har hatt bivirkninger mer enn noen dager. Jeg har stort nettverk både gjennom jobb og frivillige organisasjoner med mennesker som ble vaksinert tidlig. Har heller ikke funnet noe på Google om dette her, ingenting annet enn at disse bivirkningene som jeg har, vanligvis varer kun noen dager. Jeg har et komplekst sykdomsbilde fra før, både med nylig kreftbehandling, mange medisiner og de nevnte hormonutfordringene, så sannsynligvis er det en kombinasjon av alt, vil jeg tro - at et eller annet jeg går på kræsjer med vaksinen. Men det er absolutt ingen grunn til å være redd og dette går garantert over. Nå skal jeg prøve hestedose kortison (alltid legenes «go-to»..) og se om det hjelper. 2
lille pille Skrevet 18. juli 2021 #152 Skrevet 18. juli 2021 Nana skrev (2 timer siden): Har heller ikke funnet noe på Google om dette her, ingenting annet enn at disse bivirkningene som jeg har, vanligvis varer kun noen dager. Google sensurerer. Jeg har vært nysgjerrig på dette med bivirkninger og når jeg har søkt på Google har jeg ikke funnet noe spesielt. Men når jeg bruker andre søkemotorer som DuckDuckGo så finner man mange forum hvor folk diskuterer bivirkninger. Var blant annet en tråd på nesten 400 sider med folk som diskuterte svimmelhet i forbindelse med vaksinen. Sikker på at du finner noe om feber også. 3
juni Skrevet 18. juli 2021 #153 Skrevet 18. juli 2021 Nana skrev (3 timer siden): Neeeei, ikke vær redd for vaksinen! Flesteparten av de jeg kjenner er fullvaksinerte og ingen har hatt bivirkninger mer enn noen dager. Jeg har stort nettverk både gjennom jobb og frivillige organisasjoner med mennesker som ble vaksinert tidlig. Har heller ikke funnet noe på Google om dette her, ingenting annet enn at disse bivirkningene som jeg har, vanligvis varer kun noen dager. Jeg har et komplekst sykdomsbilde fra før, både med nylig kreftbehandling, mange medisiner og de nevnte hormonutfordringene, så sannsynligvis er det en kombinasjon av alt, vil jeg tro - at et eller annet jeg går på kræsjer med vaksinen. Men det er absolutt ingen grunn til å være redd og dette går garantert over. Nå skal jeg prøve hestedose kortison (alltid legenes «go-to»..) og se om det hjelper. Men du har sikkert ikke spurt de du kjenner om endrede blødninger f eks, hvilket garantert vil komme opp som bivirkning, selv om det ikke er sjekket ut nok til å kunne skrives på legemiddeltilverkets liste, som ligger åpen på legemiddelverket.no. Det er jo hormonell påvirkning og det er jeg kjemperedd for. Jeg er ikke redd for å dø av det, for det tror jeg ikke skjer, men jeg er redd for kroniske plager som jeg må leve med resten av livet, siden jeg reagerer så sterkt på alt som har med hormoner å gjøre. Og ja, ting blir faktisk sensurert. Jeg fikk tilsendt en link av en venninne og den virket ikke når jeg trykket på linken i messenger, jeg måtte på Safari. Jeg svelger på ingen måte alt jeg leser, men er ganske sikker på at det er mange mørketall når det gjelder bivirkninger. Krysser fingrene for at det meste går over av seg selv, men dette VET jo ingen enda. 4
Blomsterkaret Skrevet 19. juli 2021 #154 Skrevet 19. juli 2021 juni skrev (På 18.7.2021 den 9.22): Men du har sikkert ikke spurt de du kjenner om endrede blødninger f eks, hvilket garantert vil komme opp som bivirkning, selv om det ikke er sjekket ut nok til å kunne skrives på legemiddeltilverkets liste, som ligger åpen på legemiddelverket.no. Det er jo hormonell påvirkning og det er jeg kjemperedd for. Jeg er ikke redd for å dø av det, for det tror jeg ikke skjer, men jeg er redd for kroniske plager som jeg må leve med resten av livet, siden jeg reagerer så sterkt på alt som har med hormoner å gjøre. Og ja, ting blir faktisk sensurert. Jeg fikk tilsendt en link av en venninne og den virket ikke når jeg trykket på linken i messenger, jeg måtte på Safari. Jeg svelger på ingen måte alt jeg leser, men er ganske sikker på at det er mange mørketall når det gjelder bivirkninger. Krysser fingrene for at det meste går over av seg selv, men dette VET jo ingen enda. Søsteren min på 31 fikk unormale blødninger etter første dose med Pfizer, grandtanten til mannen min har det også skjedd med, hun er over 65. Jeg holder meg unna. 2
WonderWomaan Skrevet 19. juli 2021 #155 Skrevet 19. juli 2021 Ei jeg kjenner har skikkelig endring i mens syklus ! Hun har syke smerter også, noe hun aldri har opplevd med mensen i sine 30 år med mensen. 1
Anbefalte innlegg