Gå til innhold

Pfizer vaksine/bivirkninger

Anbefalte innlegg

Gjest Hvemsomhelst
Skrevet

Jeg skrev nettopp at jeg ikke hadde bivirkninger, kun litt ømt i overarmen. Det endrer seg og nå er hele armen vond, akkurat som om jeg skulle ha jobbet noe veldig med den.  Musklene verker.  Det må man jo bare ta som det kommer altså, og det blir nok bedre i morgen 😀. Får utsette hagearbeidet så lenge.

Skrevet
Engelbertine skrev (5 timer siden):

Takk, det skal jeg selvfølgelig gjøre😊 Bare føler jeg ikke er helt der enda😅 Medisinske råd skal man selvfølgelig uansett få fra helsevesenet og ikke fra brukere på KG. Lurte egentlig bare på om det er andre som sliter med migrene ellers som har fått (flere) anfall like etter vaksinen? Eller om det er mest vanlig hodepine folk sliter med? For jeg er litt usikker på om migreneanfallene mine er en bivirkning av vaksinen eller om det bare er ett vanlig migreneanfall som tilfeldigvis kom etter vaksinen😅

2 dager siden jeg tok vaksinen idag, og kjenner meg bedre både i armen og i hodet idag😊 Veldig fornøyd med å ha tatt vaksinen!

Nå er det en liten sjanse for blodproff etter vaksinering med Pfizer. Det kan føre til kraftig hodepine. Jeg ville nok tatt meg en tur til legen for sikkerhetskyld.

• Liker 4
Skrevet
Engelbertine skrev (På 16.6.2021 den 23.51):

Flere som har fått migreneanfall etter vaksinen?😅 Tok vaksinen igår seint på ettermiddagen. Fikk sånn typisk øm og vondt «vaksinearm» utover kvelden og parallellt med den kom ett migreneanfall. Tok migrenemedisin og våknet uten hodepine idag😊 Så har jeg fått gradvis mer vondt i hodet utover dagen idag før det gikk over i ett nytt migreneanfall nå, omtrent på samme tid som migreneanfallet startet igår😅 Pleier aldri å ha migrene i mer enn én dag så lenge jeg tar migrenemedisinen min liksom, så litt spent på hvor lenge det her kan komme til å vare?😊 

Ja, jeg hadde migrene og anfall dagen etter jeg tok første dose med Moderna. Jeg tenkte aldri at det kunne ha noe med sammenheng i smerter med armen å gjøre, men det er helt klart at det kan ha. Jeg klarte ikke å løfte armen omtrent, og hadde store smerter i den, så det kan jo fint trigge anfall, ihvertfall hos meg. Jeg hadde deretter vanlig hodepine etter anfallet gikk over, og ikke noe mer hodepine den uka. Jeg tok vaksinen en tirsdag. Hvordan føler du deg idag? Gikk det over? 

Gjest Alexz
Skrevet

Har tatt to doser og ikke merket noenting, hverken i armen eller ellers. Jeg har heller ikke vært syk på noen måte i over to år nå.

Skrevet

Stadig ingen symptomer to dager etter første dose Pfizer. Har vondt i den andre armen, men det tror jeg skyldes hagearbeid de siste dagene. Dama har vondt i begge armene, ihvertfall en av dem er på grunn av samme hagearbeid. 

Vi har ellers vært på date, en skikkelig runde på byen,  romantisk pluss pluss. Så hvis dette er konsekvensene av vaksinen, gleder jeg meg til dose to 😜

• Liker 2
Skrevet

Mitt familiemedlem fikk blodpropp i lungen og to runder med hjerteproblemer, det er nå utredet og konkludert med at det var pga vaksinen. Vedkommende er selv lege og anbefaler fremdeles Pfizer til andre 

• Liker 7
Skrevet
Engelbertine skrev (På 17.6.2021 den 9.43):

Takk, det skal jeg selvfølgelig gjøre😊 Bare føler jeg ikke er helt der enda😅 Medisinske råd skal man selvfølgelig uansett få fra helsevesenet og ikke fra brukere på KG. Lurte egentlig bare på om det er andre som sliter med migrene ellers som har fått (flere) anfall like etter vaksinen? Eller om det er mest vanlig hodepine folk sliter med? For jeg er litt usikker på om migreneanfallene mine er en bivirkning av vaksinen eller om det bare er ett vanlig migreneanfall som tilfeldigvis kom etter vaksinen😅

2 dager siden jeg tok vaksinen idag, og kjenner meg bedre både i armen og i hodet idag😊 Veldig fornøyd med å ha tatt vaksinen!

Kan jo være du var litt stresset i forkant av vaksinen, og det har ført til migrene? Slik er det ofte med meg.

Men siden jeg også sliter mye med migrene, lurer jeg på hvordan det går nå?

• Liker 2
Skrevet
Matas skrev (På 20.6.2021 den 15.01):

Ja, jeg hadde migrene og anfall dagen etter jeg tok første dose med Moderna. Jeg tenkte aldri at det kunne ha noe med sammenheng i smerter med armen å gjøre, men det er helt klart at det kan ha. Jeg klarte ikke å løfte armen omtrent, og hadde store smerter i den, så det kan jo fint trigge anfall, ihvertfall hos meg. Jeg hadde deretter vanlig hodepine etter anfallet gikk over, og ikke noe mer hodepine den uka. Jeg tok vaksinen en tirsdag. Hvordan føler du deg idag? Gikk det over? 

MorTil2 skrev (10 timer siden):

Kan jo være du var litt stresset i forkant av vaksinen, og det har ført til migrene? Slik er det ofte med meg.

Men siden jeg også sliter mye med migrene, lurer jeg på hvordan det går nå?

Siterte dere begge samtidig jeg! Var egentlig ikke urolig for at migreneanfallene skulle være noe farlige, migrene er jo noe helt annet enn hodepine og har en helt annen mekanisme(derav funker triptaner, men ikke Ibux/Paracet - for de som ikke kan så mye om migrene). Syns bare det var så spesielt at jeg fikk anfall rett etterpå og ble bra igjen, for så å få ett nytt anfall dagen etter, så var som sagt nysgjerrig på hva andre med migrene har opplevd etter vaksine. Ble urolig og usikker etter å ha lest de svarene jeg fikk i tråden her da, så jeg endte opp med å spørre søsteren min som er lege da hun ringte meg i forrige uke. Hun svarte jo ut i fra meg og min helsehistorikk og jeg kan ikke gå god for at det også gjelder absolutt alle andre, men hun sa at migrene er ikke en kjent bivirkning ved vaksinen og at mtp helsehistorikken min var hun ikke bekymret for at det skulle være noe farlig. Jeg er 32 år og i vaksinegruppe 7, og fikk Pfizer-vaksinen😊 Så jeg er jo i risikogruppa og. Husker ikke hva jeg har skrevet i tråden tidligere så det kan hende jeg gjentar meg litt nå😅 Tok vaksinen på en tirsdag, og hadde anfall tirsdag, onsdag og fredag den uka, alle anfallene forsvant samme kveld etter å ha tatt triptaner😅 Hadde litt vanlig småvondt i hodet på dagtid litt av og på enkelte dager, men det var ikke verre enn at jeg droppet Ibux. Fortsatt uvisst hva anfallene kom av, men som du sier @Matas så kan jo selve vaksinen ha vært nok til å trigge ett anfall uten at det nødvendigvis trenger å være en bivirkning😅 Var jo veldig letta etter å ha tatt vaksinen, og bare det i seg selv kan trigge ett migreneanfall hos meg om det er noe som har ligget tungt over meg en stund😅 Er helt bra igjen nå, og har ikke hatt flere anfall eller (mistenkte) bivirkninger siden den fredagen😊

• Liker 2
Skrevet

Bivirkninger i form av feber, kroppsverk og vondt i hodet ved 2. dose betyr vel at immunforsvaret kjenner igjen det som blir sprøyta inn og reagerer? Det må vel være bra, tenker jeg :)

• Liker 4
Skrevet

Ryddet for spekulasjoner. Lomvi, mod.

• Liker 1
Skrevet
Vannmelon45 skrev (På 29.4.2021 den 18.25):

Jeg skal ta vaksinen i morgen (pfizer). Er så ekstremt urolig for å få blodpropp, eller en Annen alvorlig bivirkning. I tillegg er jeg også ekstremt urolig for korona. Jeg kommer til å gå med dødsangst i 3 uker før jeg kan slappe av. Har div autoimmun sykdommer og er 33 år gammel. 
Har dere noen trøstende ord til en katastrofetenker? 

Det er ikke blodpropp som er en av bivirkningene ved Pfizer, men noe hjertetrøbbel. Men det er stort sett kun veldig mildt hvis man får det, og omtrent ingen får det i utgangspunktet.

• Liker 2
Gjest QL2yBCGXlW
Skrevet

DU VIL KLARE DEG KJEMPEFINT! Jeg tok Janssen vaksinen på reiseklinikken i Oslo, og jeg hadde bare litt øm arm i 2-3 dager etter vaksinen, og hadde kvalme med oppkast dagen etter. Og nå er det opp til 11 dager siden jeg tok den. Jeg føler meg kjempefin. Det vil gå helt fint og lykke til ❤️❤️❤️❤️❤️

Skrevet

1.dose: Veldig vondt i armen til ca kl.14 dagen etter. 
2.dose: Vondt i beina og spesielt ankelen dagen etter. Kjentes ut som jeg hadde løpt marathon, ga seg utpå dagen dagen etter. 

Skrevet
jabx skrev (2 timer siden):

Det er ikke blodpropp som er en av bivirkningene ved Pfizer, men noe hjertetrøbbel. Men det er stort sett kun veldig mildt hvis man får det, og omtrent ingen får det i utgangspunktet.

Er oppdaget ved Pfizer og moderna også.

• Liker 3
Skrevet
zemer skrev (21 minutter siden):

Jada. Pfizer kan gi både blodpropp og hjerteproblemer. Men vi bor i et land med så lave dødsfall relatert til Covid-19 så vi tolererer svart lave tall på slike bivirkninger relatert til vaksine. Som regel går det veldig fint. Og for de få (jeg kjenner én og vet om en annen via via) så går det godt med de og som regel.  Personen jeg kjenner godt som ble rammet av blodpropp og hjerteproblemer er praktiserende lege selv og anbefaler fremdeles Pfizer

• Liker 3
Skrevet
24 minutter siden, zemer said:

Det er ingen bekreftede tilfeller av blodpropp som skyldes mRNA-vaksine i Norge. Det er rapportert om 5 mistenkte tilfeller av TTS, men det var alle eldre personer og ikke samme type AZ. Eldre personer får av og til blodpropp.

• Liker 2
Skrevet
Fakta? skrev (14 minutter siden):

Det er ingen bekreftede tilfeller av blodpropp som skyldes mRNA-vaksine i Norge. Det er rapportert om 5 mistenkte tilfeller av TTS, men det var alle eldre personer og ikke samme type AZ. Eldre personer får av og til blodpropp.

Jo. Da blir det snart oppdatert. Mitt familiemedlem bekreftet at utredningen konkluderte med Pfizer. Misforstå meg rett; jeg er ingen vaksineskeptiker. Som sagt: vedkommende anbefaler fremdeles Pfizer siden det skjer så sjelden. Men bekreftet også at det faktisk skjer i Norge utover egen erfaring. 

• Liker 7
Skrevet
Tash skrev (22 timer siden):

Jo. Da blir det snart oppdatert. Mitt familiemedlem bekreftet at utredningen konkluderte med Pfizer. Misforstå meg rett; jeg er ingen vaksineskeptiker. Som sagt: vedkommende anbefaler fremdeles Pfizer siden det skjer så sjelden. Men bekreftet også at det faktisk skjer i Norge utover egen erfaring. 

Ditt familiemedlem? Kom med en reell kilde og ikke bare påstander.

• Liker 8
Skrevet
Ella Grisella skrev (På 16.6.2021 den 10.41):

Nå er det 6 dager siden jeg fikk 2. dose, og jeg er fortsatt litt småsvimmel. Litt sånn light headed, og føles ut som jeg er på en båt. Noen fler som har opplevd dette?

Har tatt moderna og dose 1. 6 dager siden her også. Kjennes som jeg er full, ekkelt å kjøre og gå :( ringte legevakten i går, for jeg ble så redd :(

er du bra igjen nå?

• Liker 2
  • Opprett ny...