Gå til innhold

Pfizer vaksine/bivirkninger

Anbefalte innlegg

Skrevet
Ella Grisella skrev (31 minutter siden):

Er det flest yngre voksne som blir dårlige av dose nr 2?

Det sies at bivirkninger er sjeldnere blant eldre, og at dose nr to kan gi flere bivirkninger enn dose nr én. Men alt er individuelt. Jeg er i slutten av 30-årene og i risikogruppe. Jeg reagerte omtrent på samme måte etter begge dosene

Gjest Vintermorgen
Skrevet

Ryddet for brukerangrep og brudd på koronarommets regler.

Vintermorgen, mod

Gjest Laffatus
Skrevet

Er sprøyta vond .gruer meg til og ta den om en time.

Skrevet
Laffatus skrev (34 minutter siden):

Er sprøyta vond .gruer meg til og ta den om en time.

Ikke i det hele tatt. Den er ikke mer enn inne før den er ute igjen.

• Liker 2
Skrevet
Vannmelon45 skrev (På 29.4.2021 den 18.25):

Jeg skal ta vaksinen i morgen (pfizer). Er så ekstremt urolig for å få blodpropp, eller en Annen alvorlig bivirkning. I tillegg er jeg også ekstremt urolig for korona. Jeg kommer til å gå med dødsangst i 3 uker før jeg kan slappe av. Har div autoimmun sykdommer og er 33 år gammel. 
Har dere noen trøstende ord til en katastrofetenker? 

Har flere autoimmune sykdommer selv også. Fikk ingen særlige bivirkninger. Kun småtterier som leddsmerter, vondt i armen osv.

Gjest Laffatus
Skrevet

Godt og høre  da er det bare og vente . Takk får svar

Skrevet

Dere som sier at dere hadde hodepine, tok dere paracet da? Eller gikk dere med vindt i hode i flere dager?

Skrevet

Noen som har opplevd susing i ørene etter vaksinen? hvor lenge varte det i såfall

Skrevet
Sen ve ben skrev (2 timer siden):

Dere som sier at dere hadde hodepine, tok dere paracet da? Eller gikk dere med vindt i hode i flere dager?

Gjorde ingen ting første gang. Det var bare lett hodepine som kom og gikk i to-tre dager. Ikke konstant. Lett forbigående hodepine som dukket opp med noen minutter eller timers mellomrom.

Skrevet
Millimani skrev (9 timer siden):

Gjorde ingen ting første gang. Det var bare lett hodepine som kom og gikk i to-tre dager. Ikke konstant. Lett forbigående hodepine som dukket opp med noen minutter eller timers mellomrom.

Tusen takk for svar. 💜

Skrevet

Nå er det 6 dager siden jeg fikk 2. dose, og jeg er fortsatt litt småsvimmel. Litt sånn light headed, og føles ut som jeg er på en båt. Noen fler som har opplevd dette?

Skrevet

Ryddet for innlegg med lenke uten tekst. Lomvi, mod.

Skrevet

Ved usikkerhet på lette eller alvorlige bivirkninger er det greit å gå inn på legemiddelverket sine sider. 

• Liker 2
Skrevet

Flere som har fått migreneanfall etter vaksinen?😅 Tok vaksinen igår seint på ettermiddagen. Fikk sånn typisk øm og vondt «vaksinearm» utover kvelden og parallellt med den kom ett migreneanfall. Tok migrenemedisin og våknet uten hodepine idag😊 Så har jeg fått gradvis mer vondt i hodet utover dagen idag før det gikk over i ett nytt migreneanfall nå, omtrent på samme tid som migreneanfallet startet igår😅 Pleier aldri å ha migrene i mer enn én dag så lenge jeg tar migrenemedisinen min liksom, så litt spent på hvor lenge det her kan komme til å vare?😊 

Skrevet
3 minutter siden, Engelbertine said:

Flere som har fått migreneanfall etter vaksinen?😅 Tok vaksinen igår seint på ettermiddagen. Fikk sånn typisk øm og vondt «vaksinearm» utover kvelden og parallellt med den kom ett migreneanfall. Tok migrenemedisin og våknet uten hodepine idag😊 Så har jeg fått gradvis mer vondt i hodet utover dagen idag før det gikk over i ett nytt migreneanfall nå, omtrent på samme tid som migreneanfallet startet igår😅 Pleier aldri å ha migrene i mer enn én dag så lenge jeg tar migrenemedisinen min liksom, så litt spent på hvor lenge det her kan komme til å vare?😊 

Hvis du har veldig mye hodepine framover så burde du oppsøke legevakt

• Liker 6
Skrevet

Tatt begge dosene nå, første gang hadde jeg litt prikking i armer og bein et par dager etterpå, men ikke noe ømt på stikksted. Nå har jeg en litt ømmere arm enn sist, men ikke verre enn andre vaksiner :)

• Liker 1
Skrevet
Betasuppe skrev (9 timer siden):

Hvis du har veldig mye hodepine framover så burde du oppsøke legevakt

Takk, det skal jeg selvfølgelig gjøre😊 Bare føler jeg ikke er helt der enda😅 Medisinske råd skal man selvfølgelig uansett få fra helsevesenet og ikke fra brukere på KG. Lurte egentlig bare på om det er andre som sliter med migrene ellers som har fått (flere) anfall like etter vaksinen? Eller om det er mest vanlig hodepine folk sliter med? For jeg er litt usikker på om migreneanfallene mine er en bivirkning av vaksinen eller om det bare er ett vanlig migreneanfall som tilfeldigvis kom etter vaksinen😅

2 dager siden jeg tok vaksinen idag, og kjenner meg bedre både i armen og i hodet idag😊 Veldig fornøyd med å ha tatt vaksinen!

• Liker 2
Skrevet

Tok andre dose i går. Første gang hadde jeg vondt i armen på kvelden og natta, men ikke noe neste dag. I går kveld og natt hadde jeg hakket mer vondt, og har det fremeles. Men det er mest sånn at armen kjennes støl ut på akkurat stikkstedet og litt ellers i biceps. Ikke verre enn at jeg trente overkroppsstyrke og løp en tur i dag tidlig. 

Var litt redd for å få kraftigere bivirkninger på nr. 2, siden det er vanligere (er 40 år), men bare vond arm nå, litt over et døgn etter stikket, lover godt! :) 

• Liker 1
Skrevet

Hadde vondt i armen første dagen etter dose 1 og etter dose 2 hadde jeg ingen bivirkninger 

Gjest Hvemsomhelst
Skrevet

Jeg fikk andre dose i går kveld og er bare litt øm i overarmen.  En positiv bivirkning var riktig god nattesøvn 😀

• Opprett ny...