Gå til innhold

Pfizer vaksine/bivirkninger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk min første i går. Da jeg la meg sovnet jeg som vanlig og bråvåknet etter ca halv time med to numne fingre og med puls i fatburning mode (ref fitbit). Fikk raskt ned puls og fikk igjen følelsen i fingrene. Sovnet ganske lett igjen (og drømte om at andre har opplevd tilsvarende). Ellers ikke merket noe annet. Skal likevel vurdere å fylle ut skjema om bivirkning. Har astma, så ikke aktuelt å ikke ta. (Mamma fikk samme, null bivirkning begge ganger)

• Liker 2
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet

Jeg fikk første dose i går, på bursdagen min 😀 føltes nesten som en bursdagspresang.  Neste blir 16.juni.

Jeg har aldri hatt problemer med vaksiner, så er ikke bekymret.  Armen er øm, men det visste jeg jo, ellers var jeg litt trøtt og sovnet for en gangs skyld godt da jeg la meg.

Merker at man blir litt på vakt, kjenner etter om noe er galt, men kjenner foreløpig bare de vanlige plagene.  Har fri i dag og kan bare slappe av og kose meg hjemme mens jeg glaner litt her, eller ser på krimserie.

Ha en veldig fin dag der dere er 😀☀️

• 1 måned senere...
Skrevet

Vondt i armen etter 1. dose. Skikkelig dårlig etter 2. feber, frostrier, influensafølelse, hodepine… er nå 2 døgn siden og er bedre nå, men veldig sliten.

Skrevet

Fikk min andre dose på tirsdag, men opplevde ikke noe særlig bivirkninger denne gangen. Litt vondt i armen og litt svimete dagen etter, men ikke noe kvalme, hodepine eller feber.

Skrevet

Jeg står med en fot i risikogruppen, av forskjellige årsaker, og fikk tilbud om vaksine tidlig. Takket straks Nei. Jeg tør ikke utsette meg for en såkalt "vaksine", som egentlig er eksperimentell genterapi. Jeg går på flere medisiner og har ingen anelse om hvordan kroppen min vil reagerer på dette ukjente. 

Jeg har selv vært alvorlig syk og sykehus-innlagt av både kyssesyken, influensa 2017/18 og av virus på stemmebåndet. Faktisk så holdt jeg på å dø, hvis det ikke hadde vært for at jeg kom meg på sykehuset tidsnok. Og jeg hadde også følge-plager i flere måneder/år. Og mistet et år på vgs (dette er ca. 15 år siden)

Covid-19 derimot, er jeg ikke spesielt redd for. De aller aller fleste takler viruset helt fint. Og gjennomsnittet av de som dør av dette ligger på over 80 år. Statistisksett dør forsåvidt de aller fleste av/med underliggende årsaker. Sykdommer de har hatt i flere år. På toppen av listen er hjerte/karsykdommer, kreft og kroniske lungesykdommer. 

• Liker 11
Skrevet

Jeg fikk bare litt vondt i armen en og en halv dag. :) 

• Liker 1
Gjest Laffatus
Skrevet
29_j skrev (3 timer siden):

Jeg er 31år og tok pfizer igår. Første gang tok jeg Astra. Så tro meg, jeg har vært superstresset. For å være ærlig, så har jeg idag ingen plage annet enn vond arm og kanskje litt trøtt. Men har også hatt lett stikking i brystet når jeg anstrenger meg og puster dypt inn. Ringte legen og de sa det ikke skulle være noe farlig. Håper jeg kan stole på det. 

Har selv dødsangst. 

Kan det være aztrazenica som  gjør det 

Gjest Hvemsomhelst
Skrevet

Får 2.stikk om 4 dager. Gleder meg og håper og tror at det går like fint som den forrige.

Gjest Laffatus
Skrevet
Hvemsomhelst skrev (6 minutter siden):

Får 2.stikk om 4 dager. Gleder meg og håper og tror at det går like fint som den forrige.

Hvor mange uker mellom første og andre

Gjest Hvemsomhelst
Skrevet
Laffatus skrev (Akkurat nå):

Det ble 6 uker for meg. Pfizervaksine. 63 år og risikogruppe.  Fikk første 5.mai. Neste 16.juni. Tror det er vanlig intervall, men hører at noen har begynt med opp til 12 uker.

Skrevet

Fikk første vaksinedose torsdag forrige uke, og skulle sitte i én time fordi jeg har epipenn. Selve stikket merket jeg ganske godt, jeg kjente at det «fløt inn væske» i armen (ugh >_< ) Jeg tok stikket i høyre arm. Satt i bare 20 min fordi jeg følte meg helt fin etterpå. Utover på kvelden og dagen etterpå var jeg øm og litt vondt i armen. Er fremdeles litt øm i armen, men merket ikke noe mer. Håper det ikke blir verre med andre dose  <_< 

Skrevet
Peanut skrev (22 minutter siden):

Fikk første vaksinedose torsdag forrige uke, og skulle sitte i én time fordi jeg har epipenn. Selve stikket merket jeg ganske godt, jeg kjente at det «fløt inn væske» i armen (ugh >_< ) Jeg tok stikket i høyre arm. Satt i bare 20 min fordi jeg følte meg helt fin etterpå. Utover på kvelden og dagen etterpå var jeg øm og litt vondt i armen. Er fremdeles litt øm i armen, men merket ikke noe mer. Håper det ikke blir verre med andre dose  <_< 

Andre dose ble jeg skikkelig dårlig av. Første dose var helt grei, litt forkjølelsesfølelse bare. Men ikke sengeliggende.

Andre dose ga 39 C i feber i en dag (dagen etter stikket), og dårlig i to-tre dager til etterpå.

Fikk Moderna vaksinen. Hva fikk du?

Skrevet
Vannmelon45 skrev (På 29.4.2021 den 18.25):

Jeg skal ta vaksinen i morgen (pfizer). Er så ekstremt urolig for å få blodpropp, eller en Annen alvorlig bivirkning. I tillegg er jeg også ekstremt urolig for korona. Jeg kommer til å gå med dødsangst i 3 uker før jeg kan slappe av. Har div autoimmun sykdommer og er 33 år gammel. 
Har dere noen trøstende ord til en katastrofetenker? 

Har ikke hørt at det har vært tilfeller av blodpropp av den vaksinen. Har bare hørt lm disse etter astra zeneca og Johnson and johnson

Skrevet
1 minutt siden, Million said:

Andre dose ble jeg skikkelig dårlig av. Første dose var helt grei, litt forkjølelsesfølelse bare. Men ikke sengeliggende.

Andre dose ga 39 C i feber i en dag (dagen etter stikket), og dårlig i to-tre dager til etterpå.

Fikk Moderna vaksinen. Hva fikk du?

Pfizer. 

Skrevet
Laffatus skrev (1 time siden):

Jeg hadde også seks uker mellom dosene. En av mine naboer som var blant de første i kommunen som tok den (pfizer), hadde tre uker imellom. Nå har de gått opp til 12 uker mellom dosene. Men det er ikke tilbakevirkende kraft, - altså skal alle som har fått beskjed om seks uker intervall forholde seg til det, ikke vente 12 uker mellom dosene.

Skrevet

Jeg ble litt frossen etter første dose. Fikk den på formiddagen, og var småfrossen resten av dagen og kvelden. Dagen etter hadde jeg ingen plager. 

Skrevet
Mano89 skrev (På 1.5.2021 den 7.17):

Jeg ble vaksinert med Pfizer sin i januar (er sykepleier). 15 min etter første vaksinedose fikk jeg brått høy puls på 160 mens jeg satt helt i ro på en stol. Tok noen timer før pulsen roet seg😅 Den 2. dosen jeg fikk et par uker etter, merket jeg ingenting. Annet enn øm arm som man kan forvente.

Skal sies at jeg stusser litt over at jeg i månedene etter vaksine tidvis plutselig kjenner at jeg blir subfebril, men det går fort over etter en kveld. Vet ikke om det har sammenheng med vaksinen, eller om det bare er tilfeldig. 
Uansett hadde jeg tatt vaksine om igjen uten å nøle! Viktig at vi sammen jobber mot et felles mål om å kvitte oss med det hersens 

Hva betyr subfebril?

• Liker 1
Skrevet

Har fått begge dosene av Pfizer. Vondt i armen etter begge. Ellers ingen andre bivirkninger. 

• Liker 2
Skrevet
Tough cookie skrev (13 timer siden):

Hva betyr subfebril?

forhøyet temp som ikke er helt feber

• Liker 2
Skrevet

Er det flest yngre voksne som blir dårlige av dose nr 2?

• Liker 3
  • Opprett ny...