Gå til innhold

Pfizer vaksine/bivirkninger

Anbefalte innlegg

Skrevet
Vannmelon45 skrev (4 timer siden):

Jeg skal ta vaksinen i morgen (pfizer). Er så ekstremt urolig for å få blodpropp, eller en Annen alvorlig bivirkning. I tillegg er jeg også ekstremt urolig for korona. Jeg kommer til å gå med dødsangst i 3 uker før jeg kan slappe av. Har div autoimmun sykdommer og er 33 år gammel. 
Har dere noen trøstende ord til en katastrofetenker? 

Det er individuelt hvilke bivirkninger man får. Blodpropp etter Pfizer er ikke så kjent. 

Selv tok jeg første dose for to uker siden, og intervallen for min del er seks uker. Jeg har fått time til neste dose om fire uker altså. De første tre dagene hadde jeg verking på stikkstedet. Jeg tok vaksine kl 12, og i løpet av noen timer kom bivirkningene. Jeg følte meg sliten og slapp, og hadde en del frost-rier. I tillegg gikk jeg med følelsen av å brygge på noe, samt at jeg hadde hodepine som kom og gikk.

Det sies at bivirkningene kan være større etter dose nr to, men jeg tar ingen sorger på forskudd. Det burde ikke du gjøre heller ;) :)

Råååsa skrev (2 timer siden):

Jeg vet ikke hva som fungerer for TS. Og jeg regna med alle andre ville kosemose❤️ med TS, så jeg valgte en annen stil. 

Den stilen din var likevel unødvendig. Det er forskjell på vaksiner som tilhører barnevaksinasjonsprogrammet, utprøvd over mange år, og vaksiner som har kommet i hui og hast i håp om å utrydde en pandemi så fort som mulig. 

• Liker 9
Skrevet

Slapp av. Vaksinen har ingen bivirkninger. Den er helt trygg. 

• Liker 2
Skrevet
22 hours ago, Vannmelon45 said:

Jeg skal ta vaksinen i morgen (pfizer). Er så ekstremt urolig for å få blodpropp, eller en Annen alvorlig bivirkning. I tillegg er jeg også ekstremt urolig for korona. Jeg kommer til å gå med dødsangst i 3 uker før jeg kan slappe av. Har div autoimmun sykdommer og er 33 år gammel. 
Har dere noen trøstende ord til en katastrofetenker? 

Det er Astra Zenica-vaksinen som antas å ha forårsaket 4 tilfeller av blodpropp i Norge. Jeg husker ikke helt hvor mange doser man rakk å sette, var det rundt 100 000? AZ er konstruert helt annerledes enn Pfizer-vaksinen.

Hvis man setter Pfizer-vaksine på mange millioner innbyggere vil man etter noen uker se en del tilfeller av blodpropp, fordi av en befolkning på mange millioner er det alltid noen som får blodpropp innimellom. Etter det jeg vet er det derimot ikke vært noen tilfeller som antas å ha skjedd på grunn av Pfizer-vaksinen.

• Liker 4
Gjest Chroma
Skrevet
Vannmelon45 skrev (18 timer siden):

Takk for svar alle sammen! :) 

Det hjelper faktisk! Må psyke meg opp til i morgen å gjennomføre dette her. 

Håper du blir bedre snart @Chroma❤️

Takk. ❤️ Håper det gikk fint med deg! 

Skrevet

Merket lite til første dose. Litt øm i armen i bare et par timer.

Etter andre var det litt verre, da var det grisevondt i armen, varte nærmere 24 timer. Ellers var det greit! Litt hodepine, men greide meg fint gjennom kveldsvakt og påfølgende dagvakt. Godt å være ferdig. 

Skrevet

Fullvaksinert med Pfizer i februar. Merket ingen bivirkninger, hverken med 1 eller 2 runde. Var syk i mars 2020 med corona, hvor jeg også var innlagt på intensiv og så vanlig sengepost(isolat) 

Slapp av,det her går helt fint 😘

• Liker 4
Skrevet

Litt vondt i armen etter første dose. 

Etter dose to var jeg helt gåen dagen etterpå. Vondt i hele kroppen på en måte jeg ikke har kjent tidligere. Men gikk fort over. 

• Liker 3
Skrevet (endret)

.

Endret av T1gerlilje
  • Liker 3
Skrevet

Jeg tok første dose pfizer for to uker siden. Var lett øm i armen dagen etterpå og hadde litt hodepine to dager etterpå. Ellers ikke merket noe. Hodepinen hadde jeg ikke tenkt nevneverdig over hvis jeg ikke hadde relatert det til vaksinen. Ville ikke bekymret meg. de statistiske skadevirkningene av å få covid er  langt større sannsynlighet for enn av vaksinen 😊

• Liker 3
Skrevet

Jeg ble vaksinert med Pfizer sin i januar (er sykepleier). 15 min etter første vaksinedose fikk jeg brått høy puls på 160 mens jeg satt helt i ro på en stol. Tok noen timer før pulsen roet seg😅 Den 2. dosen jeg fikk et par uker etter, merket jeg ingenting. Annet enn øm arm som man kan forvente.

Skal sies at jeg stusser litt over at jeg i månedene etter vaksine tidvis plutselig kjenner at jeg blir subfebril, men det går fort over etter en kveld. Vet ikke om det har sammenheng med vaksinen, eller om det bare er tilfeldig. 
Uansett hadde jeg tatt vaksine om igjen uten å nøle! Viktig at vi sammen jobber mot et felles mål om å kvitte oss med det hersens viruset!

• Liker 4
Skrevet

Fikk første dose for noen uker siden. Dro rett på jobb etterpå. Men var trøttere en normalt, og fikk en intens hodepine utover kvelden. Dagen etterpå var jeg helt fin, utenom at det kjentes ut som tidenes gangsperre i armen. Klarte knapt å få håre opp i strikk 🤣

Skrevet

Jeg fikk første dose med Pfizer for en uke siden. Hadde litt "blåflekk" vondt i armen på stikkstedet dagen etterpå, men merket ellers ingen ting.

Satser på at dette går helt fint etter dose 2 i juni også :) Er reddere for å bli smittet med covid-19.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Påstander om at vaksinene har bivirkninger, er spinnville og sinnssyke konspirasjonsteorier som kun høyreekstreme konspitullinger med tinnfoliehatt tror på. 

Det burde vært forbudt å spre slike farlige og vanvittige koko-teorier. Hva blir det neste? At jorda er flat? At man kan snakke med små grønne menn via tinnfoliehatten sin? 

Vaksineprodusentene fortjener Nobels Fredspris for å ha skjenket menneskeheten mirakelmedisinen. 

Endret av Psilocybe
  • Liker 2
Skrevet
Psilocybe skrev (23 minutter siden):

Påstander om at vaksinene har bivirkninger, er spinnville og sinnssyke konspirasjonsteorier som kun høyreekstreme konspitullinger med tinnfoliehatt tror på. 

Det burde vært forbudt å spre slike farlige og vanvittige koko-teorier. Hva blir det neste? At jorda er flat? At man kan snakke med små grønne menn via tinnfoliehatten sin? 

Vaksineprodusentene fortjener Nobels Fredspris for å ha skjenket menneskeheten mirakelmedisinen. 

Her har vi en som har lært seg ironi. Jada du er antivaxxer, skjønner det.

Men her har vi en som er urolig, og det du driver med hjelper ikke. Hvorfor skal dere kuppe enhver tråd? Ikke ta vaksinen da, men hold kjeft og nyt at alle rundt deg tar den sånn at du slipper. 

• Liker 12
Skrevet

Fikk første dose Pfizer før påske. Vond arm, hodepine, trøtthet/slapphet og forkjølelsesymptomer ei uke etterpå her.

• Liker 2
Skrevet
Psilocybe skrev (5 timer siden):

Vaksiner har bivirkninger, men det er omfanget en ikke har full kontroll på. Det er naivt å tro det motsatte, at de har ingen bivirkninger. 

• Liker 7
Skrevet
Psilocybe skrev (7 timer siden):

Alt som har virkning har bivirkning

• Liker 5
Skrevet

Merket ikke stort dagen jeg fikk vaksinen, men hadde enormt vondt i armen dagen etter. Ble ærlig talt litt overrasket. Var ganske døsig og, men det kan være tilfeldig. Mulig jeg sov dårlig på grunn av armen.

Såvidt jeg ser har jeg sluppet unna blodpropp, autisme og kvinnelig infertilitet enn så lenge. Får se hvordan dose #2 blir om noen uker.

• Liker 5
Skrevet

Kjenner fler som har tatt den, felles for de er at de kjente ømhet på stikk stedet. Ikke noe mer.

• Liker 2
Skrevet

Blir min tur neste uke så blir interessant å se om jeg kun får øm arm eller mer.

• Liker 2
  • Opprett ny...